Как достигнахме до ефективни резултати – резервации за хотел с оптимизиран онлайн рекламен бюджет?
Мениджмънтът на Topola Skies Resort се свърза с маркетинг екипа на Clientric преди началото на сезон 2019. Първата цел бе увеличението на директните резервации за хотела през собствена онлайн платформа – Booking Engine на уебсайта. Също така, беше важно и представянето на новооткритите атракциони (Action park & Aquapark) както пред настоящата аудитория и лоялните гости на комплекса, така и до изцяло нови потенциални гости. Основните канали, които бе нужно да развием, са Facebook и Instagram, заедно с оптимизиран бюджет за реклама с добра възвръщаемост.
Резултатите досега са: ръст в интереса на потребителите, в ангажираността с бранда и посещаемостта на сайта, които в резултат доведоха до 3 пъти повече директни резервации за хотел Topola Skies Resort към февруари 2020 спрямо февруари 2019 и затваряне на стаи на Early booking оферта за сезон 2020.
Вижте конкретните маркетинг данни и постигнати резултати в предстоящите редове, а бизнес целите, които бяха постигнати – като разгледате самия файл с Case Study-то в края на статията ⤵️
Нашият екип изгради изцяло ново бранд позициониране за таргетираната аудитория – семейства с деца, докато екипът на хотела, заедно с външен консултант – правилният туристически продукт. Така, работейки заедно, успяхме да позиционираме 4-звездния Topola Skies Resort като предпочитана дестинация за семейства с деца, които традиционно през годините са избирали Южното Черноморие.
Добър туристически продукт, интегрирани решения за директни резервации през собствена онлайн платформа BookOnlineNow в сайта, добро маркетинг позициониране в онлайн пространството и отговорен мениджмънт екип. Това е правилната рецепта за до 3 пъти повече резервации за хотел Topola Skies Resort през сезон 2020 спрямо сезон 2019 и бързото постигане на резултатите. Всичко това постигнахме с ефективно оптимизиран рекламен бюджет и активно брандинг позициониране на хотела за периода от май 2019 до февруари 2020.
Към днешна дата продължаваме активното брандово позициониране на хотела, съобразено с извънредното положение в страната и света, заради коронавируса COVID-19. Научете какви допълнителни стъпки могат да бъдат предприети за активна онлайн комуникация във време на пандемия.
Основно предизвикателство
Да представим цялото разнообразие от допълнителни услуги, които хотелът предлага и да покажем на всеки потенциален гост, че позиционираният в северната част на Българското Черноморие, Topola Skies Resort е място за пълноценна семейна морска почивка, което предлага атракциони за малки и големи, анимационна програма с тематични вечери, SPA услуги и разнообразие от басейни.
Основен казус пред екипа ни беше това, че хотелът имаше недостатъчно атрактивен SEO и UX адаптиран уебсайт, което е от важно значение за изграждане на доверието на потребителите и предприемането на действие за резервация.
Нашето решение
Стартирахме с изграждането на цялостна маркетинг стратегия преди сезон 2019, като задачата ни бе да представим Topola Skies Resort чрез правилните комуникационни и визуални елементи пред таргетирана аудитория. За целта се фокусирахме да популяризираме всички предимства на бранда, който е вече 10 години на пазара и да насърчим директните продажби чрез собствен резервационен модул в сайта и целеви реклами.
Изготвяне на дигитална маркетинг стратегия
- Определихме архетипите на бранда, които да гарантират ясното му позициониране в подсъзнанието на основната таргет аудитория и гарантират желаните резултати много по-бързо. Чрез избраните архетипи и уникалните предимства, с които обектът разполага, изградихме комуникационни бранд и продажбени послания.
- Създадохме дизайн темплейти за визуално представяне на бранда в социалните мрежи и уеднаквихме визиите и посланията във всички онлайн канали с цел налагане на бранда в съзнанието на потребителите.
- Създадохме интересна и запомняща се история около бранда и акцентирахме върху основните му предимства.
- Анализирахме онлайн позиционирането както на конкурентите брандове, така и на Topola Skies Resort, чрез SWOT анализ. По този начин предложихме препоръки за последващо развитие на обекта.
- Представихме препоръки за професионално заснемане на снимков и видеоматериал, следващ цялостната маркетинг концепция.
- Изготвихме персонализирани маркетинг, UX и on-page SEO идеи за подобряване на сайта.
Поддръжка на социални мрежи и рекламни кампании
- Извършихме цялостна поддръжка на профилите на бранда в социалните мрежи Facebook и Instagram, като изградихме и оптимизирахме рекламни кампании и в двата онлайн канала с последователност на кампаниите:
Brand Awareness/Reach >> Engagement >> Traffic >> Remarketing - Поддържахме редовна онлайн комуникация с потребителите и отговаряне на ревюта в Booking.com, TripAdvisor, Google My Business, Facebook. Oсновен фокус беше отговорът на всеки коментар или запитване, дори и не всички да са абсолютно позитивни, защото това показва грижа и отношение, а не машинално отговаряне само на положителните коментари и игнориране на негативните.
Внедряване на Booking Engine
- За период от 6 месеца (септември 2019 – февруари 2020) в сайта се използваше модул за собствена онлайн система за директни резервации на BookOnlineNow, представяна в България от Clientric. Внедряването на Booking engine е задължителен елемент от стратегията на всеки хотел и е успешен бизнес модел, тъй като намалява разходите за комисионни към различните дистрибуционни канали и позволява предоставянето на повече гъвкавост в отстъпките за крайните клиенти.
Защо интеграцията на Booking Engine e важна за вашият бизнес?
Резултати
В активен сезон, от средата на април до края на септември, онлайн поддръжката на хотела включва по-голям бюджет и рекламни кампании, както и по-голяма честота на публикации, в които се комуникират sales послания за директни резервации. След излизане от сезон, от началото на октомври до средата на април, с цел поддържане имиджа и напомняне на аудиторията за бранда, стратегията за поддържане на социалните мрежи е брандова с комуникиране на Early Booking оферта за новия сезон.
- Успешно изградена бранд идентичност в социалните мрежи
Изграждането на единна идентичност във всички канали е от изключително голямо значение за по-ефективно позициониране на бранда в подсъзнанието на аудиторията и натрупването на по-голямо доверие спрямо бранда.
- Отличително висок ръст на последователи на бранда във Facebook страницата и последователите на Instagram профила след извършването на цялостна маркетинг поддръжка и позициониране на бранда.
30,88% ръст в новите последователи на Facebook страницата.
- 248,72% ръст в броя последователи в Instagram профила, което е с +148,72% над поставената цел
- 69,15% ръст в общия брой потребители, до които сме достигнали във Facebook профила, в периода юни 2018 – февруари 2018 спрямо юни 2019 – февруари 2019
- 3 пъти повече генерирани запитвания за резервации за хотел Topola Skies Resort чрез Booking Engine на BookOnlineNow
От изключително голямо значение за постигане на бизнес целите на сезонен хотел от категорията на Topola Skies Resort е осигуряването на оптимална заетост в активните периоди и усвояването на максималния потенциал за ранни и късни резервации за хотел през сезона чрез собствена резервационна система.
След успешните резултати за периода август 2019 – септември 2019 успяхме да реализираме още по-голям ръст в приходите за 2020 чрез активна комуникация в онлайн профилите за офертата за Early Booking през Booking Engine. Това доведе до 3 пъти повече генерирани резервации в хотела в сравнение с направените през февруари 2019.
- Висок ръст на трафика на сайта по канали
Sessions – ръст от 55.73% спрямо същия период миналата година
Pageview – ръст от 39.02% спрямо същия период миналата година
Unique pageview – ръст от 30% спрямо същия период миналата година
- Повишение на рейтинг стойностите на хотела във всички канали спрямо периода от стартиране на съвместната ни работа с мениджмънта на хотела през май 2019
- Част от добрите примери за маркетингови активности
С над 1,1 милиона последователи в Youtube, детето звезда Жасмина Шоу и нейното семейство посетиха Topola Skies Resort & Aquapark и направиха влог с преживяванията си в комплекса. Към момента клипът има над 220 хил. гледания.
Фокус върху инфлуенсър макетинга ще има и през 2020 г.
По повод 10 годишния юбилей на Topola Skies Resort & Aquapark се организира Facebook игра с 10 награди, в която се включиха над 1 300 потребители. Най-голямата награда беше 1 ваучер за All-Inclusive почивка с 5 нощувки за 2-ма възрастни и 2 деца – до 14 години. На снимките са големите победители от проведената игра.
Обобщение
В рамките на по-малко от 1 година – от свързването на мениджмънта на хотела с нашия екип, през изготвянето и имплементирането на цялостната маркетинг стратегия, до последващото развитие, се наблюдават отлични резултати. С добър туристически продукт, голямото съдействие и подкрепа на мениджмънт екипа на Topola Skies Resort и ефектно оптимизиран бюджет за рекламни кампании, успяхме цялостно да повишим ангажираността с онлайн профилите на бранда, да развием интереса на потребителите и трафика към сайта. Това доведе до 3 пъти пoвече генерирани резервации за хотел Topola Skies Resort към февруари 2020 спрямо февруари 2019 и бързото надхвърляне на предварително заложените резултати още преди сезона.
Благодарим на целия екип на Topola Skies Resort за доверието, подкрепата и съдействието, което ни оказва по време на съвместната ни работа и се надяваме заедно да постигаме още по-впечатляващи резултати занапред!
ВИЖТЕ цялото Case Study >>>
⚪⚪⚪
Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация относно стъпките за ефективно позициониране на вашия хотел в онлайн пространството и изграждане на успешна бранд идентичност, не се колебайте да се свържете с нашия екип.
Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно.