Всеки ден милиони туристи по света търсят хотели в Google
Съществуват множество различни модели на работа с Google за хотелиерите, с цел популяризиране на хотелския им бизнес. Все още най-разпространеният начин за онлайн маркетинг е Google Ads. А знаете ли, че съществува Google платформа, специално създадена за хотели? Google Hotels предлага възможност вашето място за настаняване, да се появява непосредствено след спонсорираните резултати. Изключително функционална и интегрирана в най-използваната търсачка, тя има потенциал дори да измести доминиращите за момента резервационни канали. Kак обаче да успеете да позиционирате бизнеса си там и как уиджетът максимално да работи в полза на бизнеса ви? Ще ви разкажем по-долу, но преди това нека ви въведем в основите на инструмента.
Какво е Google Hotels?
Сравнително новият Google Hotels е част от платформата Google Travel, интегрираща всички инструменти, които помагат на туристите да резервират техните пътувания.
Хотелската търсачка е най-новото допълнение към Google Trips и Google Flights и всички те са групирани като част от една обща платформа. Представете си, че планирате пътуване и търсите хотел. Ако изпишете „хотели в Будапеща“, в браузъра ще се появи следният прозорец:
Веднага след спонсорираните резултати попадате на Google Hotels, който по интерактивен, леснодостъпен и интуитивен начин, представя различните възможности за настаняване в избраната дестинация. При клик върху профила на конкретен хотел се появява нов прозорец. В него Google Hotels позволява на потенциалните гости да съпоставят цените от различни сайтове (собствен сайт на хотела и други онлайн резервационни канали) на едно място, в реално време, без да напускат Google.
Предимствата, които Google Hotels предоставя на гостите, вече са очевидни. А сега нека видим как хотелът ви може да извлече максимални ползи от платформата.
Избирайки вашия хотел, клиентите имат възможността да сравнят офертите от различни дистрибуционни канали, като Booking.com, Expedia.com, както и от собствения ви уеб сайт. Тук е важно да регулирате по най-ефективния за вас начин цените, наличностите и промоциите си, във всички канали за дистрибуция. За целта може да улесните работата си с платформи като Channel Manager. Той може да бъде вашият трамплин, с който ще бъдете една крачка пред конкурентите ви, а защо не и две. В допълнение, за да увеличите печалбата си, посредством намаляване на разходите за комисионни към различните дистрибуционни канали, стимулирайте директните си резервации с правилна ценова политика и особено през сайта си и използвайте собствена резервационна платформа в сайта – Booking Engine.
<!Важно>От голямо значение е да сте прецизни в избора си на определен Booking Engine, тъй като не всеки има верификацията за работа с Google Hotels. Хубавото е, че всички наши клиенти, използващи „Book Online Now“ booking engine-a ни, могат да се възползват от възможностите на Google Hotels.
И така, ако резервиращият потребител вече е във вашия профил в Google Hotels, това означава, че той е достигнал много по-далечна фаза на процеса на купуване, отколкото повечето клиенти, кликащи просто на AdWords линк. Съответно, след като са по-навътре във “фунията на продажби”, можем да предположим, че кликовете в Google Hotels, биха генерирали по-висок conversion rate (% на завършени покупки), отколкото в AdWords.
<!Важно> Но за да се откроите в списъка с хотели, както във всеки друг канал и в този, е нужно да бъдат вложени усилия и стратегия, където ключови фактори са доброто онлайн представяне и комуникация.
Как да се класирате на ТОП позиция в Google Hotels?
- Google My Business акаунт
Необходимо е хотелът ви да има активен Google My Business акаунт, с актуални данни. И въпреки, че в профила ви там се изисква попълването на основна информация за бизнеса ви, наличието и точността й пряко влияят върху класирането ви в seаrch резултатите.
В предишна наша статия може да видите повече за Google My Business и плюсовете от използването му.
- Качествен уеб сайт
Позицията ви в платформата зависи до голяма степен от това, дали уебсайтът ви дава на Google висока стойност по отношение на представеното съдържание – дали то предоставя на потенциалните гости добър user experience и конкурентни предложения. Ако съдържанието е неангажиращо и с ниско качество, а сайтът не се посещава от много хора, шансът хотелът ви да се вреди сред първите резултати драстично намалява. Научете 5 тактики за визуално привлекателен сайт и как да привлечете повече клиенти с оптимизирана начална страница.
- Висок рейтинг
Високата оценка на гостите в Google за хотела ви помага да се изкачите към ТОП позициите. Но това не е всичко. Според последни статистики на Chatmeter, 97% от потребителите потвърждават, че се влияят от клиентски ревюта и персонални препоръки и от тях зависи крайното им решение за резервация. Ето защо, управлението на отзивите от гости и редовното отговаряне на всеки коментар е добре да са сред приоритетите на бизнеса ви.
В официално становище Google потвърждават, че е важно бизнесите да отговарят на клиентската обратна връзка, тъй като това прибавя допълнителна стойност и демонстрира, че ценят мнението на клиентите си.
<!Важно> Google работи така, че наличието на позитивни ревюта от гости повишава видимостта на бизнеса ви и едновременно с това и шанса да спечелите нови клиенти. С други думи, отговорът на коментарите не само изгражда доверие в клиентите ви, но и в самата търсачка. Причината е, че Google иска да “покаже” на своите потребители само най-надеждните бизнеси.
Интерактивната обединена платформа Google Hotels има интересно бъдеще. Google продължава да бъде най-посещаваното място в онлайн пространството, когато гостите търсят своето място за настаняване. Ето защо, ако хотелът ви не позиционира директните си продажби в платформата Google Hotels, би загубил определено количество клиенти. И обратното – ако туристите могат да открият добре обмислени оферти там, хотелският ви бизнес има потенциал да се радва на много нови резервации.
За финал ви споделяме успешни практики и отзиви на хотели, възползвали се от Google Hotels и драстично увеличили продажбите си, с които се надяваме да ви вдъхновим.

Източник: Google Hotel Ads
⚪⚪⚪
Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация относно ефективното стратегическо позициониране на вашия хотел и всичко свързано с онлайн дистрибуцията в туризма, ще се радваме да ви помогнем.
Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно.