Как изградихме успешно онлайн присъствие и бранд на нов хотел? (Case Study) 2

online-prisastvie-nov-hotel

Отличаващ се онлайн образ на новооткрит бранд в непопулярна туристическа дестинация в България и минимален рекламен бюджет

Вижте конкретните маркетинг данни и постигнати резултати в предстоящите редове, а бизнес целите, които бяха постигнати – като разгледате самия файл с Case study-то в края на статията ⤵️

Налагането на нов бранд онлайн не е лесна задача, особено когато пазарната конкуренция е висока, а локацията на обекта не е сред популярните и често посещавани дестинации в България от съответната целева аудитория, към която обектът е насочен.

По-долу ще научите стъпките, чрез които нашият екип успя да изгради успешно цялостна маркетинг стратегия за бутиковия 103° Hotel & Spа в Сапарева баня и да му придаде уникален образ в онлайн пространството.

Основното предизвикателство

Мениджмънт екипът на хотела остави в ръцете на нашия екип задачата да изведем хотела пред конкурентите и да го превърнем в модерно и предпочитано място за отдих и почивка в гр. Сапарева баня сред любителите на светския начин на живот. Като новооткрит бутиков хотел с луксозно обзавеждане в неповторим скандинавски стил, очакванията на мениджмънта бяха бързи performance резултати и постоянна заетост. Това обаче бе трудно постижимо без ясно изградена стратегия, която да популяризира бранда и да покаже всичките му предимства, които го правят уникален за региона. Наша отговорност бе да привлечем интереса на потенциалните клиенти към обекта, в лицето на хора с високи доходи, като изградим отличаващ се онлайн образ на бранда още преди отварянето на хотела. Важно е да се отбележи, че в своята бизнес стратегия хотелът избра да не използва посредници и туроператори и да разчита изцяло на собствените си маркетинг и sales канали, както и на нашия екип.

Предизвикателство пред нас бе и минималният бюджет, който хотелът бе предвидил за популяризиране на бранда чрез онлайн реклама. След толкова голяма инвестиция в екстериор, интериор, подбиране на екип и предоставяне на максимално качествено обслужване на своите гости, мениджмънтът на хотела бе взел решението да инвестира минимален маркетинг бюджет, разчитайки, че качественият продукт, който предлага ще бъде “двигателят” за привличането на клиенти. Този bootstrapping подход обикновено отнема минимум 6 месеца, за да се постигне разпознаваемост на бранда, но ние разполагахме с не повече от 3.      

Нашето решение

С екипа ни изготвихме цялостна маркетинг стратегия половин година преди официалното откриване на хотела, насочена върху изграждане на бранд идентичност, създаване на ангажираност с бранда и превръщане на хотела в разпознаваемо място сред конкретната целева аудитория, в лицето на хора с възможности и висок статус в обществото.

Разберете повече как да създадете успешна бранд идентичност за вашия хотел >>>

Стъпки за изпълнение на стратегията

online-marketing-paket

  • Определяне на архетипи на бранда, които да гарантират ясното му позициониране в подсъзнанието на основната таргет аудитория и много по-бързо да гарантират желаните резултати.
  • Позициониране на бранда чрез правилните комуникационни и продажбени послания във всеки от каналите, спрямо избраните бранд архетипи и уникални предимства на обекта.
  • SWOT анализ на онлайн позиционирането на обекта, спрямо това на конкурентите.
  • Създаване на интересна, уникална и запомняща се история около бранда с акцент върху основните му предимства.
  • Препоръки за професионално заснемане на снимков и видео материал, следващ цялостната маркетинг концепция.
  • Създаване на дизайн темплейти за визуално представяне на бранда в социалните мрежи и уеднаквяване на визиите и посланията във всички онлайн канали с цел налагане на бранда в съзнанието на потребителите.
  • Разработване на стилен и модерен минималистичен уебсайт с интегрирана система за директни резервации – Booking engine , която намалява разходите за комисионни към различните дистрибуционни канали.
  • Имплементиране на иновативна технология на място в обекта с Digital Signage дисплеите и хотелската телевизия.
  • Поддържане на профилите на бранда в социалните мрежи Facebook и Instagram.
  • Създаване и оптимизиране на рекламни камапании във Facebook и Instagram.
  • Поддържане на редовна онлайн комуникация с потребителите.

Резултати

Успяхме да наложим образа на бранда буквално и преносно като най-горещата точка в България с температура на минералната вода 103 градуса, където сетивата на гостите се извисяват до върха на еуфорията. Изградихме силно онлайн присъствие и предизвикахме значителен интерес към хотела още преди да е посрещнал първите си гости. Последвалото развитие на бранда показа много добри резултати, предвид минимално приложената реклама и преобладаващото органично популяризиране на хотела.

Поради разполагането с минимален бюджет за реклама спрямо този на конкуренцията онлайн, сред основните ни цели бе постигане на максимални органични резултати чрез представяне на собствено атрактивно и ангажиращо съдържание, което да предизвиква коментиране, споделяне, viral ефект и маркетинг от уста на уста сред аудиторията.

rezultati-online-prisastvie

 

Постигнатите резултати са изцяло на база активното онлайн присъствие и офлайн дейностите на хотела за реклама, без използване на посредническа дейност от туроператори и турагенти. Ето и примери на някои от тях нагледно, а за повече интересна информация, свързана с развитието на социалните профили на хотела и на директните резервации, базирани на дейностите в тях – вижте нашето Case Study тук >>>

  • Стилен уебсайт със собствено уникално и оптимизирано съдържание и Booking engine – от основно значение за успешен бизнес в хотелиерството
103-hotel-spa-website

Website – www.spahotel103.bg

103-hotel-spa-website

Booking engine – www.spahotel103.bg

Вижте ползите от интеграцията на Booking Engine за вашия хотел >>>

  • Уникална и разпознаваема бранд идентичност в социалните мрежи

facebook-instagram-103-hotel-spa

Instagram profile

  • Положителен ръст на феновете на Facebook страницата на хотела от началото на създаването ѝ към юни 2019

followers-facebook-page

  • Отличен рейтинг в Google My Business 4,8/5, където редовно следим и отговаряме на ревюта от гостите на хотела, както и висок рейтинг в Booking.com
google-my-business-reviews

Google My Business reviews

booking.com rating

Booking.com rating

  • Генериран трафик към уебсайта главно чрез присъствие в социалните мрежи и органични резултати

website-traffic-by-channels

  • През май и юни хотелът се превърна и в желано място за отдих на известни личности и инфлуенсъри в България

Това допълнително помогна за популяризиране на бранда, а ние дадохме максимална гласност на почивката им, споделяйки техните емоции и преживявания по време на престоя им. 

kalina-paskaleva-nikoleta-lozanova aleksandra-daniel-petkanovi

Може да обобщим, че в рамките на една година – от свързването на мениджмънта на хотела с нашия екип, през изготвянето и имплементирането на цялостната маркетинг стратегия, до последвалото развитие и резултати на бранда в онлайн пространството – към момента 103° Hotel & Spа се радва на значителен успех. Ако все още не сте били гости на хотела, ви го препоръчваме горещо, тъй като сме сигурни, че „офлайн“ насладата ви ще е още по-голяма от това, което очите виждат онлайн.

Благодарим на целия екип на хотела за доверието, подкрепата и съдействието, което ни оказва по време на съвместната ни работа и се надяваме заедно да постигаме още по-впечатляващи резултати занапред!

ВИЖТЕ цялото Case Study за онлайн позициониране на новооткрит хотел в непопулярна туристическа дестинация в България >>>

case-study-103-hotel-and-spa

Настоящата статия и проект за case study бяха изготвени от Жаклин Нардея като част от проект по време на 5-месечния ѝ стаж в нашата компания, която тя избра, за да получи практически знания и умения в сферата на дигиталния маркетинг по време на обучението си в Breda University of Applied Sciences, Холандия.

  ⚪⚪⚪

Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация относно успешното позициониране на вашия хотел в онлайн пространството и изграждане на впечатляваща бранд идентичност, не се колебайте да се свържете с нашия екип. Готови сме да помогнем на вашия бизнес с най-ефективните маркетинг идеи – от стратегията, проектирането, разработването и интегрирането, до ефективното им прилагане на пазара.

Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно.

2 thoughts on “Как изградихме успешно онлайн присъствие и бранд на нов хотел? (Case Study)

  1. Pingback: 5 събития, които ще ви вдъхновят за иновации в туризма и брандинг!

  2. Pingback: Вижте как премина 2019 година за Clientric и екипа на зелените вратовръзки

Остави коментар