Хотелите често изпитват затруднения при въвеждането на нови технологии и начини за контакт с техните гости. Възможността за свързване с госта посредством мобилен телефон, особено като се има предвид ежедневната употреба на смартфони, не бива да бъде подценявана.
Потребителите прекарват повече от една на всеки пет минути във Facebook благодарение на своя мобилен телефон. Facebook обяви наскоро, че повече от 700 милиона активни потребители месечно използват Messenger. Помислете си само как общувате с приятелите и семейството си. Толкова сме свикнали да получаваме незабавни съобщения, че това е станало важна част от начина, по който общуваме с други хора.
Повече от 700 милиона активни потребители месечно използват Facebook Messenger.
През последните няколко години големи компании като Tesco и Audi започнаха да използват Facebook Messenger като нов инструмент за свързване с техните клиенти. Съвсем наскоро пък Hyatt Hotels стана първата хотелска веригата, която обяви, че тества иновативен канал за предоставяне на хотелски услуги на гостите, използвайки новия инструмент на Facebook „Business on Messenger„, който към момента е достъпен само в САЩ.
Хотелите и курортите трябва да са наясно с големите възможности, които се откриват пред гостите, използващи смартфони – подаване на оплаквания в реално време, задаване на въпроси свързани с местността около хотела или просто публикуване на снимки. Взаимодействието с клиентите в реално време се превръща в необходимост за хотелите.
Клиентите искат решения в реално време.
След казаното до тук, как може да използвате Facebook Messenger във вашия хотел?
- На кои отдел мислите, че трябва да бъде поверено да отговаря на съобщенията през Facebook Messenger? Отговарянето на съобщения в реално време означава, че хотелът трябва да е онлайн 24/7 за да отговаря на запитвания, така че служителите на рецепция биха били най-логичният избор. Те могат да гарантират, че хотелът ще е винаги на линия в Messenger, оставяйки Facebook страницата на хотела отворена на някой компютър или смартфон.
- Уверете се, че във всички маркетингови материали на хотела, както и онлайн в уебсайта, резервационните системи и описанията на хотела в Tripadvisor, Booking и т.н., е включена информация, че хотелът осигурява за гостите си 24/7 връзка с рецепция в реално време, посредством Facebook Messenger.
- Пробвайте да взаимодействате с гостите, а не просто да изчаквате техните коментари. Това ще ви позволи да изпреварите клиентските искания и потребности, а понякога дори може да предотврати и оплаквания!
- Свързването с гостите на лично и емоционално ниво ще позволи на вашия екип да изгради взаимоотношения и доверие, които ще позволят на вашия хотел да увеличи удовлетвореността на гостите си и резервациите във времето.
Всички толкова сме свикнали да изпращаме и получаваме незабавни съобщения, че ги приемаме като нещо съвсем естествено . Затова хотелите и курортите трябва да проучват нови начини за взаимодействие с техните гости и да предлагат персонално изживяване, което всеки хотел иска да осигури.
Хотелиерите също трябва да са наясно, че Google започва да се превръща в OTA и Google Now също ще бъде важна част от тяхната комуникационна стратегия в не много далечното бъдеще.
Мислите ли, че Facebook Messenger може да помогне за удовлетвореността на вашите клиенти? А използвате ли други похвати за по-добра комуникация с гостите?
Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация относно вашата онлайн маркетинг стратегия и всичко свързано с иновациите в туризма, ще се радваме да ви помогнем.
Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно. 🙂
Clientric основа Академия за иновации в туризма, с която помагаме безплатно на всички професионалисти в HoReCa сферата да са запознати с най-новите тенденции за дигиталното туристическо развитие. Ето какво споделя нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова:
„Любовта ми към пътуване из красотите на България, в комбинация с ефективността на дигиталния маркетинг и общата ни визия с Андрей Лилов, управител на Clientric и човек с 15-годишен опит в целия туристически бранш, „роди“ Академията. Като личности, които всеки ден се развиват и работят в тази сфера, вярваме, че това е начина да успеем и допринесем за националния приоритет туризъм – не само на думи. Заедно с екипа ни подбрахме набор от инструменти, които са съвременни, иновативни, базирани на маркетинг, софтуерни и интерактивни решения. Основен фокус ни е да обучим и помогнем на българския туризъм да насочи усилията си към увеличаване на директните резервации чрез правилна маркетинг стратегия, увеличаване на каналите за своята онлайн дистрибуция и изграждане на цялостна дигитална идентичност на своя бранд. Резултатите показват до 30% увеличаване на приходите на туристическите обекти с този подход. Мечтаем да видим по-големия % от българския туризъм да показва подобни резултати. Тогава ще сме изпълнили мисията си!“