Новости и тенденции в социалните мрежи и SEO през 2016 г. – 1-ва част 2

social media seo trends

Преди броени дни в София се проведе най-големият форум за иновации, технологии и инвестиции в Източна Европа – Webit.

Като събитие без аналог в региона, Webit събира на едно място едни от най-големите технологични, иновативни и медийни лидери от Европа, заедно с десетки инвеститори и най-интересните и динамично развиващи се стартиращи компании.

Представители на фирми и организации изнесоха презентации на различни теми – част от събитието. Нашият Маркетинг мениджър Катя Тодорова, заедно едни от най-големите специалисти в дигиталния маркетинг у нас – Бисер Вълов, Огнян Младенов и Станислав Димитров, взеха участие в панела за Горещи тенденции в Social Media & SEO. Тъй като темата е доста обширна, в продължение на 2 статии ще ви запознаем с новите и важните неща от света на социалните мрежи и SEO оптимизацията.

Без да губим повече време, започваме с първата част, а именно тенденциите и новостите в социалните мрежи.

В следващите редове ще се фокусираме върху Facebook, тъй като това е най-използваната социална мрежа в България. Преди дни в САЩ се проведе ежегодната годишна конференция за разработчици на Facebook F8. На нея бяха представени част от новостите във Facebook, които ще бъдат развивани с пълна сила и през 2016 г. Всички промени целят да подобрят не само персоналното изживяване на потребителите, но и бизнес възможностите за компаниите:

  1. Facebook Live – това е платформата за live streaming видео на Facebook, която е смятана за следващата важна стъпка в развитието на комуникациите в социланите мрежи. Възможността да споделяте на живо видео през смартфона си и всичките ви приятели да получават нотификация за това, е голяма крачка в споделянето на съдържание.
    Тази новост се счита за нова златна ера за видеото.

    Снимка: newsroom.fb.com

    Снимка: newsroom.fb.com

  2. Messenger API & Bot – През последните две години Facebook Messenger претърпя много промени и надграждания. Голямата новина от този месец (април 2016) е, че вече има и създадено API за Messenger (Send/Receive API). Това предоставя възможност за създаване на ботове, които да комуникират автоматично с клиентите ви, изпращайки им снимки, текст, линкове или CTA бутони, от които да си избират желано действие.
  3. Instant Articles – това са нов тип публикации във фейсбук, които позволяват да представите вашето съдържание (най-често от уеб сайта ви) по много красив и богат на възможности начин, като при тях има едно съществено предимство – постовете се зареждат мигновено, дори в тях да има няколко видеа, изображения с висока резолюция и т.н.
  4. Facebook Canvas – най-общо това е фейсбук реклама, предназначена специално за мобилни устройства. Съдържанието й се състои от снимки, видео, текст и CTA бутони, които позволяват на рекламодателите да разкажат историята на своя продукт по много интерактивен начин. За изображенията се предоставят редица възможности – можете да ги поставите като поредица за разглеждане (въртящи се изображения), панорамни снимки, които се разглеждат с накланяне на мобилното устройство наляво или надясно, или да са с висока резолюция, позволяваща приближаване и детайлно разглеждане на изображението.

    facebook canvas

    Снимка: techcrunch.com

  5. Short video vs. Long Play – Дългото бранд видео се завръща. През последните няколко години от Facebook полагат сериозни усилия да промотират видео съдържанието в тяхната мрежа. Бисер Вълов сподели следните данни в панела на Webit: между април и ноември 2015 гледанията на видеа във Facebook са се увеличили 2 пъти. Компанията Syndacast прогнозира, че през 2017 74% от интернет трафика ще бъде от видеа.

    Купувачите са 1.8 пъти по-склонни да купят, ако преди това са гледали видео от бранда.

  6. Celebrity Influencer Marketing – Знаменитостите продават влиянието си в социалните мрежи. Facebook, Instagram и Twitter са най-важните социални мрежи, като цените при световно известните личности достигат до $230 000 за пост в трите социални пларформи, ….. .. Компании като D’Marie измерват влиянието на отделни знаменитости и оценяват ползите за брандовете от промотирането със завидна точност.
    lichosti vlianie v socialnite mreji

Това са само част от новостите в света на Facebook, а в следващата статия по темата ще разгледаме и новостите от света на SEO оптимизацията. До тогава може да се запознаете с презентацията на тема Горещи тенденции и добри практиви в света на социалните мрежи и SEO оптимизацията, представена на WEBIT 2016.

Мислите ли, че Facebook може да помогне за удовлетвореността на вашите клиенти? А използвате ли други похвати за по-добра комуникация с гостите?

Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация относно последните актуални тенденции в социалните мрежи и всичко свързано с иновациите в туризма, ще се радваме да ви помогнем.

Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно. 🙂


Clientric основа Академия за иновации в туризма, с която помагаме безплатно на всички професионалисти в HoReCa сферата да са запознати с най-новите тенденции за дигиталното туристическо развитие. Ето какво споделя нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова: 

„Любовта ми към пътуване из красотите на България, в комбинация с ефективността на дигиталния маркетинг и общата ни визия с Андрей Лилов, управител на Clientric и човек с 15-годишен опит в целия туристически бранш, „роди“ Академията. Като личности, които всеки ден се развиват и работят в тази сфера, вярваме, че това е начина да успеем и допринесем за националния приоритет туризъм – не само на думи. Заедно с екипа ни подбрахме набор от инструменти, които са съвременни, иновативни, базирани на маркетинг, софтуерни и интерактивни решения. Основен фокус ни е да обучим и помогнем на българския туризъм да насочи усилията си към увеличаване на директните резервации чрез правилна маркетинг стратегия, увеличаване на каналите за своята онлайн дистрибуция и изграждане на цялостна дигитална идентичност на своя бранд. Резултатите показват до 30% увеличаване на приходите на туристическите обекти с този подход. Мечтаем да видим по-големия % от българския туризъм да показва подобни резултати. Тогава ще сме изпълнили мисията си!“

 

2 thoughts on “Новости и тенденции в социалните мрежи и SEO през 2016 г. – 1-ва част

  1. Pingback: Традиционен или дигитален маркетинг? - Clientric - Дигитална идентичност

  2. Pingback: Тактики за увеличаване приходите на ресторанта

Остави коментар