Стая с тераса или не съвсем – Из българския туризъм

стая с тераса

Винаги е добре да поддържате добрия тон, да проявявате разбиране и персонално отношение към всеки ваш гост

Едва ли има някой сред вас, на когото да не му се е случвало да тръгне с големи очаквания и представи за нещо вълнуващо, които в последствие да се обърнат на 360 градуса. Е, в нашия случай не беше чак така, но все пак смятаме, че историята ни би била полезна на всички собственици и мениджъри от малките кокетни къщи за гости до големите луксозни хотели. 🙂

Аз съм една от колежките в маркетинг отдела на Clientric и днес ще ви разкажа моята история от българския туризъм, развиваща се в едно място със спиращи дъха природни гледки. Това беше от онези спонтанни решения за разходка в почивните дни с приятели, взето в един петъчен следобед. Действието се развива в ненатоварен сезон. Това допринасяше за още по-спокойната обстановка, която носеха празните малки улички, виещи се между китните къщи за гости и хотели. Разходката ни започна сред красивата природа и свежия въздух, носещи надеждата за два спокойни дни, далеч от натовареното ежедневие на забързания град. Решихме най-напред да оставим багажа си в хотела, който бяхме резервирали, но как бяхме посрещнати…

Очаквания за хубава гледка и стая с тераса

Когато направихме резервацията, единственото ни условие беше да бъдем в стая с тераса и разбира се такава ни бе обещана. Нали знаете – съботна утрин, отваряш вратата на терасата, вдишваш свежия въздух, първите лъчи на слънцето тъкмо са се показали и те зареждат с положителни емоции за целия ден. Да, точно това си представих и аз, но когато видях терасата на стаята ни, плановете ми леко се осуетиха. Цялата беше отрупана с отпадъци от ремонтни дейности от прясно освежената фасада на хотела. Бях приела факта с необикновено малката стая и високо закачения телевизор на стената, който почти опираше тавана, но не можех да приема затруднения достъп до терасата. 🙂

Запътих се към жената, която ни посрещна, но след дълго лутане така и не я открих. Нямаше я, нямаше дори някоя камериерка или някого, към когото да се обърнем. Срещнахме единствено една приятна двойка, която също беше от гостите на хотела. След неколкократно позвъняване на телефона и вече леко изнервени успяхме да се свържем.

– Здравейте. Дали ще е възможно да ни преместите в друга стая с тераса, тъй като нашата е отрупана със строителни материали и трудно се излиза на нея.

– Преместете си това, което ви пречи. Положението в момента е такова и нямаме друга свободна стая.

Бях потресена от отговора, който получих. Не заради липсата на свободна стая, а заради отношението, с което ми бе отговорено.  Нямаше „Извинете ни за причиненото неудобство“, нямаше дори малка доза съпричастност.

Тъй като бях твърдо решена да не позволявам нищо и никой да ми разваля почивните дни, просто приех факта и прекарах по-голяма част от времето в разходки навън. 🙂 Но много хора не биха реагирали така след подобно отношение.

Защо е важно винаги да поддържате добрия тон, да проявявате разбиране, внимание и персонално отношение към всеки ваш гост?

Защото недоволният гост:

  • Може да остави ниска оценка в сайтове като Trip Advisor;
  • Може да напише негативен коментар в социалните мрежи;
  • Едва ли би се върнал и го губите като ваш лоялен гост;
  • Едва ли би препоръчал вашия хотел, а маркетингът „от уста на уста“ е най-ефективната реклама.

Оставете добро впечатление сред гостите си. Дори в ситуации на възникнал проблем трябва да умеете да контролирате ситуацията по най-добрия начин в полза на гостите. Полагайки грижи те да останат доволни, вие се грижите за репутацията на хотела. В дългосрочен период това ще бъде от ваша полза, защото не само, че повишавате оценката за бранда, но и ще увеличите резервациите си.

Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация относно най-добрия подход в подобни ситуации  и всичко свързано с иновациите в туризма, ще се радваме да ви помогнем.

Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване , ако ви е по-удобно. ?

Остави коментар