Традиционен или дигитален маркетинг? 1

Традиционен или дигитален маркетинг
Днес ежедневно сме в „лапите“ на дигитален маркетинг, а какво се случва с традиционния маркетинг?

Ето малко коментари по темата за дигитален маркетинг vs. традиционен маркетинг…

В традиционния маркетинг и средствата за масова комуникация като телевизия, радио, външна реклама и печатни издания ясното и ефективно таргетиране на точно потенциалните ни клиенти е трудно реализуемо. Също нужният бюджет за реализиране на подобна кампания често е извън възможностите на малък и среден бизнес. Разбира се за определени продукти и услуги с много широка насоченост това все още остава един от най-бързите начини за достигане до много потенциални клиенти.

Дигиталният маркетинг от друга страна отговаря на нуждите на пазара от начин за популяризиране на бизнеса и по-двустранна комуникация. Бюджетите са в пъти по-малки и с много по-ясен анализ каква част от бюджета колко потенциални и реални клиенти ни е докарала. Определено предимства, с които през последните години инвестициите на клиентите в правилната онлайн маркетинг стратегия бележат големи ръстове и тенденциите продължават и ще продължават в тази посока. Вие също сте се замислили над това, щом четете статията, нали? 🙂

Ще поразсъждаваме още по този въпрос, запитвайки се: Дали дигиталният маркетинг все по-настоятелно измества традиционния и как е подходящо да разпределим нашия маркетинг бюджет? Преди това изгледайте краткото ни видео резюме по темата:

Забележете, че преди още да сме започнали да си отговаряме на зададения въпрос, изтъкнахме едно предимство на дигиталния маркетинг – видеото. Топ маркетинг тенденция и за 2016 година.

  • Бързи резултати

До неотдавна ни трябваха дни или седмици за получаване на обратна връзка за това как се развива бизнесът ни.  Днес можем веднага да разберем колко посетители има на уеб сайта ни, колко от тях са се абонирали за нашия бюлетин, колко от потенциалните са станали реални клиенти и още много други активности само с няколко клика.

tradicionen-ili-digitalen-marketing

  • Вестници и реклами по телевизията / Онлайн списания и фирмени сайтове

Всеки от нас си спомня как е чакал определена реклама на продукт, който му е харесал, за да чуе нещо, което е пропуснал предния път. С нетърпение чакахме и седмичния брой на любимия вестник, за да се информираме за най-новите тенденции по света и у нас. Вярвахме на всичко, което традиционните медии за масова комуникация ни показваха. Но вече не е така и сме свикнали да търсим в интернет – било то в сайтове или форуми, информация за всеки продукт, който ни е необходим. А седмичните броеве на любимите списания и вестници „пристигат” директно при нас, само след отварянето им в интернет.

  • Ценови разлики

Може да развивате бизнеса си чрез собствена онлайн маркетинг стратегия и това да отнеме значително по-малка част от бюджета ви. Но дори не размера на бюджета е най-важното. Интернет ни научи да мерим ефективно какво ни носи всяка стотинка от рекламния онлайн бюджет. Също така чрез социалните мрежи, content marketing и дигитален маркетинг като цяло ние постигаме и нещо още по-важно – водим двустранна комуникация с нашите клиенти. Градим ангажираност с бранда ни. Показваме реално какви хора стоят зад бранда ни и какви ценности носят те… Правим една изключително важна инвестиция в дългосрочното развитие на нашия бизнес и изграждането на истински лоялни клиенти и партньори.

Има още много факти, които да засегнем за сравнението между дигитален маркетинг и традиционен, но и тези са достатъчни за размисъл. Истината е, че вие сами можете най-добре да изберете какъв да е маркетингът за вашия бизнес. Няма правило, няма рецепта – всичко се свежда до експериментиране по всички начини. Така най-обективно ще прецените кое ви носи най-голям успех.

Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация по темата и всичко свързано с иновациите в туризма – ние сме винаги на един клик разстояние и ще се радваме да ви помогнем.

Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно. 🙂


Clientric основа Академия за иновации в туризма, с която помагаме безплатно на всички професионалисти в HoReCa сферата да са запознати с най-новите тенденции за дигиталното туристическо развитие. Ето какво споделя нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова:

„Любовта ми към пътуване из красотите на България, в комбинация с ефективността на дигиталния маркетинг и общата ни визия с Андрей Лилов, управител на Clientric и човек с 15-годишен опит в целия туристически бранш, „роди“ Академията. Като личности, които всеки ден се развиват и работят в тази сфера, вярваме, че това е начинът да успеем и допринесем за националния приоритет туризъм – не само на думи. Заедно с екипа ни подбрахме набор от инструменти, които са съвременни, иновативни, базирани на маркетинг, софтуерни и интерактивни решения. Основен фокус ни е да обучим и помогнем на българския туризъм да насочи усилията си към увеличаване на директните резервации чрез правилна маркетинг стратегия, увеличаване на каналите за своята онлайн дистрибуция и изграждане на цялостна дигитална идентичност на своя бранд. Резултатите показват до 30% увеличаване на приходите на туристическите обекти с този подход. Мечтаем да видим по-големия % от българския туризъм да показва подобни резултати. Тогава ще сме изпълнили мисията си!“

One comment on “Традиционен или дигитален маркетинг?

  1. Pingback: Онлайн маркетинг за бизнеса ви - защо да? - част 1 | Clientric |

Остави коментар