Успешната бизнес Facebook страница е важна за бранда, но „стават пакости“ ако не отговаря на правилата и си изгубите правата
Страниците имат множество предимства, които помагат на вашия бизнес да бъде ефективен с присъствието си в социалната мрежа. Една добре поддържана бизнес Facebook страница влияе положително на бранда и помага за навременната комуникация с потребителите, което от своя страна изгражда доверие у тях.
Спомняте ли си, че преди време (в зората на Facebook 🙂 ) хората създаваха профили на бизнесите си? Те бяха „човешки“ и за да следиш дейността на даден бизнес, трябва да си „приятел“ с него, което е малко странно… Това е против правилата на Facebook, които отричат използването на лични профили за бизнес облаги и така се стигна до добре познатата вече бизнес Facebook страница.
Според правилата на Facebook, само страниците могат да представят компания/бранд/организация/известна личност в социалната мрежа.
Превръщането на профила в страница има своите рискове. Понякога прехвърлянето на администраторски права и информация изисква малко повече търпение, а може да станат и гафове. Много собственици на Facebook профил за своя бизнес са го конвертирали в страница, продължавайки поддържането й именно от него. Всичко вървяло добре, докато в един „хубав“ ден Facebook решава да изтрие нереалните „човешки“ профили. Сещате се какво означава това, нали? Хората, поддържали бизнес страниците си само от тези профили, губят достъп до тях… Точно такива истории имат и някои наши партньори. Ето защо решихме да споделим с вас някои полезни съвети.
Роли във вашата бизнес Facebook страница
Ролите във всяка Facebook страница са: Администратор, Редактор, Модератор, Рекламодател и Анализатор. Страницата може да бъде управлявана от няколко администратори. Добре е да изберете поне двама (ако сте работодател – изберете задължително себе си и човек от екипа), защото ако имате само един администратор и той изтрие профила си или Facebook ограничи достъпа му по някаква причина, използването й става невъзможно. Препоръчваме ви да изберете доверен човек от екипа си, защото един админ може да изтрие друг.
Тук е моментът да отбележим, че с много усилия и положителна енергия ние от Clientric успяхме да върнем ограничените достъпи на няколко наши партньори. Борбата с екипа на Facebook беше „безмилостно жестока“, но не им се дадохме! 🙂
Познаване на Facebook правилата
Всеки от нас премисля добре всяка важна стъпка в живота си. Е, това важи и за бизнеса. Преди да създадете Facebook страница на своя бизнес е добре да прочетете всички възможности и ограничения, които има тази социална мрежа. В противен случай има опасност да допуснете грешка и да изгубите както правата си, така и доверието на своите клиенти.
„Помощ от приятел – специалист“
За добрата бранд идентичност на бизнеса ви е препоръчително да се консултирате със специалисти преди да направите страницата във Facebook. Ние от екипа на Clientric сме винаги насреща за разяснения по темата. Опитът ни e научил, че и най-фаталната грешка, която много собственици допускат, може да бъдe поправена, стига да сте ни попитали навреме. 🙂
Facebook business manager
За да предотврати подобни злоупотреби, Facebook улесни собствениците на страници за бизнес, създавайки Facebook business manager. Ако правилно са настроени акаунтите ви там, подобни „каши“ с правата са невъзможни. Може би това ще е тема на друга статия или повод да се запознаем чрез личен разговор. 🙂
Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация относно правилното използване на Facebook за бизнеса ви и всичко свързано с иновациите в туризма, ще се радваме да ви помогнем.
Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно. 🙂
Clientric основа Академия за иновации в туризма, с която помагаме безплатно на всички професионалисти в HoReCa сферата да са запознати с най-новите тенденции за дигиталното туристическо развитие. Ето какво споделя нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова:
„Любовта ми към пътуване из красотите на България, в комбинация с ефективността на дигиталния маркетинг и общата ни визия с Андрей Лилов, управител на Clientric и човек с 15-годишен опит в целия туристически бранш, „роди“ Академията. Като личности, които всеки ден се развиват и работят в тази сфера, вярваме, че това е начинът да успеем и допринесем за националния приоритет туризъм – не само на думи. Заедно с екипа ни подбрахме набор от инструменти, които са съвременни, иновативни, базирани на маркетинг, софтуерни и интерактивни решения. Основен фокус ни е да обучим и помогнем на българския туризъм да насочи усилията си към увеличаване на директните резервации чрез правилна маркетинг стратегия, увеличаване на каналите за своята онлайн дистрибуция и изграждане на цялостна дигитална идентичност на своя бранд. Резултатите показват до 30% увеличаване на приходите на туристическите обекти с този подход. Мечтаем да видим по-големия % от българския туризъм да показва подобни резултати. Тогава ще сме изпълнили мисията си!“