Какво е CTR и как се измерва?
CTR е абревиатура от Click-Trough Rate – той измерва съотношението между реализираните кликове върху вашата реклама, спрямо генерираните ѝ импресии.
Чудите се защо сме експерти по темата и дали да ни вярвате – вижте повече за инструментите, които използваме, за да ви помагаме и специално онлайн маркетинг възможностите ни.
Междувременно изгледайте краткото ни видео по темата, а по-надолу в статията прочетете подробности за начините да подобрите CTR показателя си:
Измерването на CTR може да се извърши със следната формула:
( X клика / Y импресии) *100 = CTR%
Вашата реклама става все по-ефективна с увеличаването на CTR%.
Защо CTR е важен показател ?
Той влияе на SEO оптимизацията на сайта ви и е важен показател за качество и популярност. С подобряването на CTR, класирането в търсачката се подобрява, съответно се засилва и трафикът към вашия сайт, повишават се резултатите за качество и се намалява цената за кликване CPC. Колкото по-висока оценка за качество имате, толкова по-малко плащате.
Как да подобрите вашите Click-Through Rates?
Разбира се, че има начини и тук може да прочетете 5 от тях:
- Използвайте емоционални заглавия
Емоциите винаги са били основен двигател за много от действията на хората. Постарайте се заглавието ви да „грабва” читателя и да го накара да прочете цялото съдържание. Колкото по-добро е то, толкова по-голям е шансът хората да кликнат на вашата връзка. Неемоциалните заглавия „убиват” CTR, докато силните и заредени с емоция увеличават кликванията.
- Интригуващи мета описания
Мета описанието е малката реклама, появяваща се под URL адреса на страницата. С него целим да убедим потребителите, че си заслужава да кликнат на страницата ни. Старайте се вашето мета описание да съдържа между 140 и 160 символа, защото търсачките ще го скъсят автоматично и може да не предадете цялото послание. Ако мета описанието е интересно и успява да заинтригува потребителя, той ще е сигурен, че си е струвало отделеното време и е намерил точно това, което търси.
- Включете основната ключова дума в URL адреса
URL адресът, който се показва на страницата е част от рекламата и също трябва да се използва с такава цел, но рекламодателите често го оставят празен. Когато има ограничение на символите, използвани в адреса и не се възползвате от употребата на ключови думи в него, съществува опасност от понижаване на CTR.
- Използвайте разширени описания
Разширеното описание добавено към мета описанието, разкрива специфичното съдържание на страницата. Това е още един начин потребителите да се убедят, че информацията, която са намерили отговаря на търсенето им.
- Използвайте ключови думи в заглавията на картинките
Важно е да имате предвид, че изображенията на уеб страниците ви също са част от SEO стратегията. Потребителите може да използват само търсачката за изображения и кликвайки на тях да търсят нужната информация. Ако вашите не са с подходящи заглавия, CTR ще се понижи. Използвайте ALT атрибути за изображенията, които включват ключови за страницата думи и фрази.
Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация относно характеристиките на показателя CTR и всичко свързано с иновациите в туризма, ще се радваме да ви помогнем.
Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно. 🙂
Clientric основа Академия за иновации в туризма, с която помагаме безплатно на всички професионалисти в HoReCa сферата да са запознати с най-новите тенденции за дигиталното туристическо развитие. Ето какво споделя нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова:
„Любовта ми към пътуване из красотите на България, в комбинация с ефективността на дигиталния маркетинг и общата ни визия с Андрей Лилов, управител на Clientric и човек с 15-годишен опит в целия туристически бранш, „роди“ Академията. Като личности, които всеки ден се развиват и работят в тази сфера, вярваме, че това е начинът да успеем и допринесем за националния приоритет туризъм – не само на думи. Заедно с екипа ни подбрахме набор от инструменти, които са съвременни, иновативни, базирани на маркетинг, софтуерни и интерактивни решения. Основен фокус ни е да обучим и помогнем на българския туризъм да насочи усилията си към увеличаване на директните резервации чрез правилна маркетинг стратегия, увеличаване на каналите за своята онлайн дистрибуция и изграждане на цялостна дигитална идентичност на своя бранд. Резултатите показват до 30% увеличаване на приходите на туристическите обекти с този подход. Мечтаем да видим по-големия % от българския туризъм да показва подобни резултати. Тогава ще сме изпълнили мисията си!“
Pingback: Онлайн маркетинг за бизнеса ви - защо да? - част 4