Защо е важно да използваме Instagram Story?
Instagram Story съществува само от няколко години, но вече успя да спечели огромна популярност, на която се радват над 400 милиона ежедневни потребители.
Instagram Story е кратко видео или снимка, което се показва на вашите последователи над Feed-а за период от 24 часа. Това позволява да акцентирате на най-актуалното съдържание с допълнителен текст, тагове на други профили, анкети или ефекти в самото Story. Все повече потребители преглеждат множество story-та подред в търсене на нещо интересно за тях от страниците, личностите и приятелите, които следват. Затова Instagram Story се превръща във все по-мощен канал за всички видове бизнеси, които искат да разширят социалното си присъствие и да достигнат до по-голяма аудитория, да направят бизнеса си актуален и интересен. Instagram Stories стават все по-важни за цялостния имидж на компанията, бизнеса или хотела.
Ето какво показват и статистиките:
- 60% от профилите в Instagram използват Story всеки ден
- 400 милиона дневно активни потребители на story
- Над 50% от бизнес профилите в Instagram са създавали Story
- 1/5 от всички бизнес Story-та водят до лично съобщение на бранда
- повече от 1/3 от всички гледани Story-та са от бизнеса
- 70% от видео Story-тата се гледат със звук
Имайки предвид тези статистически данни, става ясно, че Instagram Story предлага невероятната възможност на бизнеса да достигне до по-широк кръг от аудитории и да популяризира бранда си.
По-голямата част от трафика в социалните мрежи вече е през мобилни устройства, а Instagram умело привлича милиони хора всеки ден с прекрасни снимки на уникални места. Туристите обожават магията на Instagram – надпреварата кой да постне по-уникални кадри от посетена местност или хотел е огромна! А това, което може да направите вие, управлявайки разумно своя акаунт в тази социална мрежа, е да ги вдъхновявате! Използвайки Instagram Story за хотели, вие спокойно можете покажете на туристите прекрасни и интересни места за посещения около вашия хотел, красиви снимки от стаите, басейна, сервираната храна в ресторанта, декора, обкръжението, дейностите, природата, дори ваши гости, които се забавляват.
Какви ползи може да донесе Story форматът за вашия хотел/бизнес?
- Възможност за достигане до голяма аудитория
Всеки ден над 400 милиона души използват Instagram Story, което го прави една от най-бързо развиващите се социални платформи (интересен факт споделиха от екипа на Facebook на конференцията за бизнеса на локалния партньор на Facebook за България – Httpool през ноември 2018 г. , а именно, че България е една от страните с неочаквано по-голямо потребление на Instagram Stories, в сравнение с другите в световен мащаб). Това разкрива и много голям потенциал вашият бизнес да достигне и до голяма аудитория и да бъде по-лесно откриваем особено у нас. “Откриваем” означава, че хората които не ви следват, могат да виждат и вашите публикации. Вашите истории са активни в продължение на 24 часа, но не само тези, които следват вас ще ги виждат в действителност, а могат да бъдат открити и от други потребители чрез локацията, трендивете и хаштаговете. Чудесна възможност за създаване на нови фенове и последователи.
- Създаване на креативно съдържание
Възможност да публикувате различно по количество и качество съдържание на една тема. Stories ви позволяват да подобрите съдържанието си с цветове, стикери, текст и филтри. От снимки, до къси timelaps и boomerang видеоклипове, можете буквално да създавате всякакъв вид съдържание.
Използвайте и така нашумелите Live видеа. Те имат голяма честота на видимост в социална мрежа и достигат до по-висок брой потребители. За разлика от обикновеното Story, чиято продължителност е 15 секунди, Live видеа могат да бъдат с времетраене до 1 час. Чудесна възможност да се представи дадено събитие, интервю с клиент/гост, видео с влиятелни личности, беседване по дадена тематика.
Колкото по-креативно и разчупено съдържание създадете, толкова по-ефективно ще бъде вашето Story.
- Ангажиране с аудиторията
Instagram Stories позволяват на потребителите да се обвържат в много голяма степен с бранда, да са активни и да се ангажират с него. Това става чрез възможността да добавите в Story – questions и polls, на които да се отговаря както с по-дълги изречения, така и само с “да” и “не”.
Инструменти
- Линк към външен източник
Добавянето на линк към Story е силен инструмент за постигането на конкретна цел – например продажба на конкретен продукт, препратка към дадена лендинг страница, резервация и други. Тази възможност може да бъде използвана от бизнес профили, които имат над +10 000 последователи напълно безплатно. Това важи и за линковете на бизнес профилите в Instagram. За всички останали тя е достъпна при спонсориране на конкретното Story.
- Highlights
Те са нов инструмент в Instagram, чрез който можете да съхраните Story отвъд 24-те часа, за които е live, и да го позиционирате в профила си по теми. Така най-важните актуални акценти около бизнеса ще бъдат представени на централно място в профила ви.
- Хаштагове
Добавяйте хаштагове към вашето Instagram Story, за да може да достигнете до нови потребители. Когато някой търси чрез хаштаг вашите истории от Instagram, те ще се появяват най-горе на Home tab-a, което ви прави още по-лесно откриваеми. Използвайте релевантни хаштагове, за да промотирате хотела си. Изброяваме ви част от най-популярните хаштагове за пътуване от 2019 г., които може да ползвате, за да направите публикациите си видими:
#travel #adventure #wanderlust #vacation #travelgram #explore #explorers #artofvistuals #holiday #travels #traveler #traveller #traveling #travelling #backpacking #travelphoto #travelphotography #travelingram #travelblog #travelblogger #traveladdict #exploretocreate #passionpassport #tourism #getaway #mytravelgram #instapassport #tourist #traveltheworld #wonderful_places #worldcaptures #natgeo #bbctravel #travelholic.
Добре е освен международни, да добавяте, когато говорим за хотели в България – и част от тези хаштагове с местна локация:
#bulgaria #bulgariatravel #bulgarianature #bulgarianbeauty #visitbulgaria #mybulgaria #bulgarianfood #travelbulgaria
#bulgarianmountains #bulgariaski #bulgariantourism #bulgarianhotels #blacksea #hotelbythesea #bulgarianholiday #blackseahotel
- Тагване на профили
Тагването на профили е много удобна възможност да се създадат емоционални взаимоотношения с потребителите, лоялност към тях, да ги накарате да се чувстват ценени. Важно е и тагването на вашия собствен профил, за да накарате потребителите да последват линка в биото, който съдържа актуална оферта.
- Тагване на локация
Тагването на локация е важно, ако искате да си осигурите по-широк обхват на Story-то и по-голяма възможност то да бъде видяно от повече потребители. Публикациите с локация имат 69% по-висок Engagement.
Реклами
Рекламирането на Instagram Stories е достъпно за всеки в Instagram с бизнес профил. Те се появяват между историите от личните профили, които следвате и ако са насочени правилно, могат да имат голямо въздействие върху потребителите. Те са подходящи за популяризиране на бранда, за ангажиране на аудиторията, и за споделяне на оферти.
Препоръчваме рекламите да се пускат през Facebook Ads Manager, където има много по-професионални и финни настройки както за целевите аудитории, така и за всеки друг елемент от рекламата.
Идеи за теми на Story
Темата на вашето Instagram Story може да бъде много разнообразна: представяне на отделните помещения и услуги, които предлагате, показаване на емоцонално състояние на гостите на хотела, например в SPA или в ресторанта, покажете хората от екипа, събития и празнични моменти под различен ъгъл, обратна връзка от клиенти, интересни забележителности около хотела. Много подходящи са за споделяне на актуално моментно състояние – например, ако сте планински хотел да покажете дали вали сняг, ако пък сте хотел на брега – да се покаже видео от брега на морето.
Instagram Story е могъщ инструмент както за популяризиране на бранда, така и за ангажиране на аудиторията, но също и за директни продажби. Горещо препоръчваме неговото използване колкото се може повече.
⚪⚪⚪
А ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация относно използването на Instagram Story за хотел, както и всичко свързано с иновациите в HoReCa, ще се радваме да ви помогнем.
Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно.
Благодаря Ви! Беше полезна информация, макар и да не разбрах всичко.
Живея в балканско село до Трявна, но нямаме разработена база.