Успешна маркетинг стратегия за хотели – част 1 2

маркетинг стратегия за хотели

Доброто онлайн позициониране на вашия хотел гарантирано и дългосрочно увеличава приходите ви

Знаете ли защо е необходимо изграждането на маркетинг стратегия за хотели? Това споделя нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова в участието си на HOTCON, където представи лекция на тема „Успешна съвременна маркетинг стратегия за хотели в 3 стъпки“.

  • времето преди престоя на госта в търсене къде да отседне
  • по време на неговия престой
  • периода след като си тръгне

 

маркетинг стратегия за хотели

Независимо от това дали вашият хотел е нов или е вече изграден, от неговата големина или категоризация има някои ежедневни предизвикателства, пред които вие като хотелиери неизбежно ще се изправяте. Уважаваме вашата работа и си даваме сметка колко е трудно да се управлява един хотел, като нашата цел е да ви помогнем в изграждането и утвърждаването на вашия бранд.

Ето и нашите съвети как да изградите успешна маркетинг стратегия за хотели и да се позиционирате по най-добрия начин, на база успешен маркетинг план.

В развитието на маркетинг стратегия за хотели е важно да се развие и да се формулира обща бизнес стратегия. Сигурни сме, че вече имате отговори на тези въпроси, но ние ще ги обобщим и ще ви представим един синтезиран план, който да ви е от помощ и да ви спести време.

  • Кои са вашите гости/целеви групи?
  • Кои са вашите конкуренти?
  • Какво ви разграничава от конкурентите? В кои области сте по-добри?
  • Кои са 5-те неща, които продават вашия хотел по-добре от този на конкурентите?
  • Какви са вашите продукти и услуги и за кои получавате положителна или отрицателна обратна връзка?
  • Отговаряте ли на нуждите на вашите клиенти?
  • Какви са слабостите на вашия хотел?
  • Какви са потенциалните възможности за развитие и визията, която следвате?

Необходимо е да имате убедителни отговори на тези въпроси. Само тогава може да започнете изготвянето на точни цели за вашата маркетингова стратегия. Добре е тези цели да се формулират по начин, който позволява тяхното измерване, проследяване и контролиране. Може би искате да увеличите директните си резервации или да засилите присъствието си в социалните мрежи. И не забравяйте, че маркетинговата ви стратегия е важно да се актуализира редовно в съответствие с вашите цели, развитие и дори с последните актуални трендове.

Първото и най-важно нещо е да си построим „къщичката“, а в нашия случай – това да изградим стабилен бранд. Тя е основата на изграждането на успешната маркетинг стратегия. Клиентите преглеждат онлайн репутацията ви и мненията на предишни гости в онлайн платформите и социалните мрежи и на база тях вземат решение за резервация. Ето защо е много важно да изградите и да поддържате добро онлайн позициониране на вашия хотел.

А сега нека да разгледаме какво е необходимо за изграждането на вашата „къщичка“ 🙂

1.Уебсайт

Уебсайтът е комуникационно средство, чиято цел е да ви представи сред интернет потребителите. Той е лицето на вашия хотел. Информира за предлаганите услуги като има за цел да увеличи резервациите, да привлече нови посетители и да изгради бранда ви. За да постигне целите си, уебсайтът изисква няколко задачи, сред които са:

  • непрекъснато обновяване на информацията;
  • модерен и мобилно адаптиран дизайн с лесна и удобна навигация за потребителя;
  • професионални снимки и видеа;
  • добре оформени текстове с ключови думи и фрази;
  • поддържане на актуални оферти в сайта;
  • връзки към социалните мрежи;
  • канал за директни резервации – Booking engine, който позволява на гостите да правят резервации директно чрез уебсайта на вашия хотел, като вие получавате моментално потвърждение на резервацията.
2. Онлайн травел агенти (OTA/IDS)

Колкото повече онлайн дистрибуционни канали поддържате (5, 7, 10, 12), толкова по-добре за вас. Ще бъдете видими от повече места като резултатите ще излизат в търсачките, което увеличава и вашето онлайн присъствие. Повечето канали дават възможност за оставяне на ревюта и коментари. Ето защо е от изключителна важност да отговаряте на тях, както и да поддържате ежедневна комуникация с вашите клиенти. Информацията базирана на положителните мнения на посетители показва доверието, което сте спечелили, а това  носи стойност за вас.

70% от пътуващите четат по около 20 ревюта в процеса на търсене на най-добрия хотел.

Оперирането с много дистрибуционни канали има и своята отговорност. Всички вие хотелиери, поддържащи няколко канала знаете колко ресурси и време са необходими за навременното им актуализиране. Тук на помощ идва друго софтуерно решение – Каналния мениджър. Той предоставя възможността да въвеждате, променяте и активирате съществуващи тарифи, ценови пакети и промоции с един единствен клик от едно място.

маркетинг стратегия за хотели

 

3. Социални мрежи и маркетинг със собствено качествено съдържание

Значението на социалните мрежи продължава да расте. Те не само, че се превърнаха в необходим инструмент за взаимодействие с клиентите, но също са и ключов елемент, който въздейства за изграждането на вашата дигитална идентичност. Хотели, които се възползват от тях виждат значителни ползи по отношение на онлайн позиционирането си. Ето защо ние ви съветваме да ангажирате посетителите си, като се придържате към добре планирана онлайн стратегия. Показвайте снимки и видеа, показващи емоциите на вашите гости. Споделяйте брандирани постове базирани на собствено качествено съдържание.

Ние вярваме в успеха на нашата Академия за иновации в туризма, защото винаги сме насреща да си поговорим и да обсъдим най-правилните и приложими тактики, които ще помогнат да увеличите печалбата си. Ако се спазват правилните етапи на база построената „къщичката“ постепенно се изграждат и останалите стъпала, които водят към пътеката на успеха.

Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация относно изграждането на успешна маркетинг стратегия за вашия хотел и всичко свързано с иновациите в туризма, ще се радваме да ви помогнем.

Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно.


Clientric основа Академия за иновации в туризма, с която помагаме безплатно на всички професионалисти в HoReCa сферата да са запознати с най-новите тенденции за дигиталното туристическо развитие. Ето какво споделя нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова: 

„Любовта ми към пътуване из красотите на България, в комбинация с ефективността на дигиталния маркетинг и общата ни визия с Андрей Лилов, управител на Clientric и човек с 15-годишен опит в целия туристически бранш, „роди“ Академията. Като личности, които всеки ден се развиват и работят в тази сфера, вярваме, че това е начина да успеем и допринесем за националния приоритет туризъм – не само на думи. Заедно с екипа ни подбрахме набор от инструменти, които са съвременни, иновативни, базирани на маркетинг, софтуерни и интерактивни решения. Основен фокус ни е да обучим и помогнем на българския туризъм да насочи усилията си към увеличаване на директните резервации чрез правилна маркетинг стратегия, увеличаване на каналите за своята онлайн дистрибуция и изграждане на цялостна дигитална идентичност на своя бранд. Резултатите показват до 30% увеличаване на приходите на туристическите обекти с този подход. Мечтаем да видим по-големия % от българския туризъм да показва подобни резултати. Тогава ще сме изпълнили мисията си!“

2 thoughts on “Успешна маркетинг стратегия за хотели – част 1

  1. Pingback: Водещи маркетинг тенденции в HoReCa през 2017 година

  2. Pingback: Успешна маркетинг стратегия за хотели – част 2

Остави коментар