Онлайн маркетинг за бизнеса ви – защо да? – част 4 1

Online marketing efektivnost

Дигиталният маркетинг може да извае бизнеса ви

Чудили ли сте се как се мери онлайн маркетинг ефективност? В зависимост от спецификите на конкретната маркетинг  стратегия, която ще следвате, има различни метрики за измерване на резултатите. Инструменти като Google Analytics и Facebook Insights днес ви позволяват лесно и с няколко клика на мишката  да следите всички статистики.

Вече сте позиционирали онлайн вашия хотел или ресторант (преди това сте се погрижили за вашата маркетинг стратегия, прочитайки първата част от поредицата ни за онлайн маркетинг) и това ви гарантира увеличение на приходите. Изградили сте еднаква бранд идентичност и консистентно присъствие в различните онлайн канали (писахме вече и за тази изключително важна тема в  Онлайн маркетинг за бизнеса, част 2), а кой е правилният маркетинг микс, който е и първата крачка към ефективността разбрахте в третата част от поредицата ни, а сега накъде?

Онлайн маркетинг за бизнеса част 4

Когато говорим за онлайн маркетинг ефективност, едно от основните неща, които ви интересуват са резултатите. В онлайн маркетинга може да се измери всичко. Препоръчително е да знаете как да разчитате резултатите, както и данните от имейл кампании, ако правите такива. А как могат да ви бъдат полезни на вас всички тези статистики? От личния ни опит в Clientric можем да ви споделим, че когато следите толкова много статистики, в даден момент може да се загубите в тях. Именно затова ви препоръчваме да си отговорите на въпроса какво за вас е важно и какви са бизнес целите ви и да изберете две, три или пет метрики например. Ако искате разпознаваемост на бранда си, от значение ще са Likes, Reach, Engagement във Facebook, а също така може да следите и увеличаването на organic трафик в Google Analytics. Ако обаче продавате, за вас от значение ще са реализациите и продажбите.

Имайки  план ще сте с определена представа какви са очакванията ви за дадения период. След като една метрика се измери, може да се направи графика. За вас ще е лесно да наблюдавате  дали растат харесванията на постове, дали има повече влизания на сайта, по-висок Bounce Rate (вижте по-долу в ключови думи) и т.н. Когато мерите всеки месец и имате графики, много бързо може да се забележи, ако се появи някаква аномалия (някакво различно състояние, изменение в графиката, което би могло дори да се повтаря през определени периоди) да се потърси каква е причината. Освен това може да следите на седмична или месечна база всички данни, които ще ви трябват за анализите.

Всеки, който се занимава с маркетинг е добре да знае и да работи с двата безплатни инструмента  Facebook Insights и Google Analytics, за да постига онлайн маркетинг ефективност.  Веднъж определили целите на бизнеса си и използвайки тези инструменти, вие ще намирате данните от докладите им все по-полезни. И тук идваме на помощ ние. Ще ви представим основна информация за начинаещи, за да се убедите сами, че не е толкова трудно.

Хайде да запретваме ръкави : )

Online marketing

Facebook Insights

Този инструмент ви позволява да проследите взаимодействието с вашите почитатели.

Като администратори на страницата  ще имате възможност да следите харесванията на страницата си (органични и платени), какъв е броят на активните потребители по възраст и пол, кои са най-харесваните постове,  за да може да предоставяте по-интересна информация и да имате повече интеракции. Ако притежавате хотел или ресторант, то от голямо значение е да наблюдавате регистрациите – check-ins. И не забравяйте да  гледате и ревютата – прочетете повече за силата на ревютата в онлайн пространството.

Следейки всичко това вие ще имате възможността да прецените кое е най-доброто време от деня, в което да публикувате вашите постове и кой е най-удачният ден от седмицата.

Да кажем, че споделяте на страницата на хотела си снимки от плажната ивица и те имат най-голям engagement – ако споделяте такъв пост веднъж месечно може да започнете да го правите по-често и да наблюдавате как реагират хората.  Също така може да следите до колко хора е стигнало вашето събитие, както и какъв е интересът към него.

А знаете ли, че с безплатния инструмент Facebook Insights дори имате възможността да следите как се представят  постове на подобни на вашия бизнес страници в „Страници за наблюдение“ (Pages to Watch)?

Ключови думи:

Engagement rate – кликове на публикации, харесвания, коментари, споделяния)

Post Reach – до колко хора сте достигнали – органично или платено)

Page Likes – харесвания на страницата ви)

Публикации – всички направени постове

 

Google Analytics

Google analytics

Платформата на Google  ви предоставя възможност да разберете кои са тези канали, които са довели потребителите до вашата страница,  какво гледат в сайта ви тези потребители и дали се връщат отново, имайте представа колко са new и returning visitors. Google Analytics  има всякакви показатели, които ще ви помогнат да разберете много за вашите стари, нови и бъдещи клиенти. Дали съдържанието, което е публикувано на сайта ги интересува? Дали можете да задържите вниманието им? Дали разглеждат целия ви уеб сайт или просто затварят страницата, на която са попаднали случайно без да продължат към следващата. Ако сте се чудили какви действия предприемат хората във вашия сайт, време е да започнете да използвате  Google Analytics. Освен това ще може и да персонализирате отчетите си.

Няколко са нещата, на които е добре да обърнете внимание:

  • анализ на аудиторията (Audience) – тук ще намерите всякакви демографски данни като пол и възраст на потребителите, какви са техните интереси, език и местоположение, какво е поведението им (доколко се ангажират с вашите публикации, уеб сайт, колко са новите спрямо старите посетители на сайта ви), от какво устройство разглеждат вашия уебсайт и още много възможности. Анализирайки потребителите си ще имате по-задълбочен поглед над това доколко се ангажират те с вашето съдържание.
  • анализ на придобиване (Acquisition) – изключително важно за всеки бизнес, откъде идват всъщност вашите потребителите – Referral Traffic (пренасочен трафик)  Organic Traffic (неплатени, органични резултати от търсене в търсачки), Direct (потребителите въвеждат вашия URL ), Social (Препратки от социални мрежи)
  • анализ на поведение (Behavior) – – виждайки кои са най-посещаваните страници, както и кои са най-малко посещавани ще може да подобрявате информацията, която ще получават вашите клиенти.
  • анализ на реализации (Conversions) – продавате ли чрез сайта си? Ако да, това е вашият анализ.
Ключови думи:

CTR (Click-trough-rate) – съотношението между реализираните кликове върху вашата реклама, спрямо генерираните ѝ импресии – вижте кои са най-лесните 5 начина да подобрите CTR

Конверсии  – равни на отношението между броя постигнати цели и броя посетители

Bounce Rate – степен на отпадане – от този показател може да разберете до каква степен е интересно съдържанието на вашата страница. Ако имате висок Bounce Rate, то вашите потребители не се задържат дълго на конкретната страница и е препоръчително да потърсите какви са причините за това – н.р. няма стойностно съдържание, потребителят няма интерес. )

Sessions – по време на сесията един потребител може да разгледа няколко от вашите страници и да затвори браузъра си

Page views  – ако да кажем по време на една сесия потребителят види два пъти една и съща страница ще има 2 page views

Unique Views –  този потребител е направил един unique view, от едно IP

Online marketing

Това, което можем да обобщим от нашия опит в content marketing-a (маркетинг със собствено качествено съдържание) за хотели е, че целта е да се увеличи органичния трафик, разпознаваемостта на бранда (brand awareness) и директните резервации.

В следващи теми в Академията ще разгледаме по-подробно различните показатели в Google Analytics, както ще ви разкрием и как се работи с Google AdWords и какви са тайните за добрата имейл кампания, за която огромно значение има CTR.

Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация относно метриките или всичко свързано с иновациите в туризма, ще се радваме да ви помогнем.

Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07 , имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно.


Clientric основа Академия за иновации в туризма, с която помагаме безплатно на всички професионалисти в HoReCa сферата да са запознати с най-новите тенденции за дигиталното туристическо развитие. Ето какво споделя нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова:

„Любовта ми към пътуване из красотите на България, в комбинация с ефективността на дигиталния маркетинг и общата ни визия с Андрей Лилов, управител на Clientric и човек с 15 годишен опит в целия туристически бранш, „роди“ Академията. Като личности, които всеки ден се развиват и работят в тази сфера, вярваме, че това е начинът да успеем и допринесем за националния приоритет туризъм – не само на думи. Заедно с екипа ни подбрахме набор от инструменти, които са съвременни, иновативни, базирани на маркетинг, софтуерни и интерактивни решения. Основен фокус ни е да обучим и помогнем на българския туризъм защо да насочи усилията си към увеличаване на директните резервации чрез правилна маркетинг стратегия, увеличаване на каналите за своята онлайн дистрибуция и изграждане на цялостна дигитална идентичност на своя бранд. Резултатите показват до 30% увеличаване на приходите на туристическите обекти с този подход. Мечтаем да видим по-големия % от българския туризъм да показва подобни резултати. Тогава ще сме изпълнили мисията си!“

 

One comment on “Онлайн маркетинг за бизнеса ви – защо да? – част 4

  1. Pingback: Успешна маркетинг стратегия за хотели – част 1

Остави коментар