5 начина за подобряване удовлетвореността на гостите в хотела

подобряване удовлетвореността на гостите в хотела

Потребителите стават все по-взискателни към мястото за своята почивка, а ние ще ви споделим няколко начина за подобряване удовлетвореността на гостите в хотела ви

Живеем в свят, в който върхът на технологиите става все по-висок, съответно и очакванията на хората се завишават. Всеки собственик на хотел се стреми да предлага най-доброто с цел подобряване удовлетвореността на гостите в хотела. След като вече ви споделихме няколко начина да бъдете отличници в хотелиерския бизнес, сега продължаваме към следващата стъпка – удовлетворените гости. Правилните подходи при управление на социалните мрежи и онлайн репутацията на хотела ви гарантирано ще помогнат за това.

Преди да ви споделим начините за подобряване удовлетвореността на гостите в хотела, вижте краткото видео резюме по темата 🙂 :

Обратна връзка от страна на гостите

Обратната връзка от страна на гостите е много важна. Хубаво е да получите коментар относно престоя им в хотела, още докато са на място. Така ще реагирате своевременно, ако е имало някакъв проблем и те ще останат с добро впечатление. Можете да им подарите нещо за спомен от хотела или да им предложите безплатно някоя от услугите, предлагани в него.

Ако получите негативен коментар в социалните мрежи или сайтове като TripAdvisor и Booking – не ги трийте, а незабавно им обърнете внимание. Много вероятно е гостът с негативно мнение да се превърне в лоялен, заради приятелското ви отношение. Вече ви споделихме защо те трябва да получат по-специално отношение, вижте тук: Онлайн репутация – защо да не трием негативни коментари в HoReCa.

Бъдете верни на бранда си

Без значение колко звезди има хотелът ви, той трябва не само да отговаря на очакванията на гостите, но и да ги надмине. Всеки от тях пристига с мнение на база онлайн опаковката на хотела. Затова е важно тя да отговаря на действителността. Ако изпълните тази важна стъпка към подобряване удовлетвореността на гостите в хотела, те ще станат ваши „съюзници“ и ще го препоръчат на близки и приятели.

27% от туристите са посетили дестинация, която им е препоръчана от приятел или роднина.

подобряване удовлетвореността на гостите в хотела

Използвайте обратната връзка за вземане на решения

Подобренията в удовлетвореността на гостите идват и чрез подобряване качеството на обслужване от страна на персонала в хотела. Обратната връзка на гостите може да бъде от полза на мениджърите да вземат важни решения за хотела – от набирането на персонал и обучението му за маркетинг и продажби, до инвестиции в нови услуги, подобрения и т.н.

Социални мрежи и медии

Съветваме ви да използвате пълния набор от социални мрежи и социални медии, за да информирате гостите за доброто обслужване, което предлагате в хотела си. Общувайте с тях, отговаряйки на всички коментари, въпроси и съобщения. Ако вие като собственик на хотел нямате време за това, то назначете човек от екипа на място в хотела или се доверете на агенция. Не забравяйте, че днес хората прекарват голяма част от времето си в социалните мрежи.

Уебсайт, мобилна апликация и WiFi

Наличието на уебсайт с уникален дизайн, адаптивен за всички устройства и интегриран Booking Engine вече е задължително за бизнесите. Със собствено мобилно приложение вие ще можете да изпращате пуш съобщения на вашите гости, информирайки ги за актуалните оферти и промоции на територията на хотела. А ако притежавате собствена WiFi self-service платформа те ще могат да чатят с рецепция, да се възползват от рум сервиз чрез интернет мрежата на хотела и много други улесняващи гостите неща. Тези 3 удобства, които ви изброихме могат да бъдат събрани в един инструмент, наречен WAW. Ако искате да разберете подробности за него и как той помага за подобряване удовлетвореността на гостите в хотела ви, прочетете повече по темата тук: Какво е WAW?

подобряване удовлетвореността на гостите в хотела

Тези 5 начина, които ви споделихме могат да бъдат и много повече, но всеки хотел има своите специфики и тактики, работещи за него. Ние сме приятели на туризма в България и силно се надяваме удовлетвореността на гостите в хотела да се покачва с всеки изминал ден. За целта ви съветваме да обграждате с внимание гостите си, да ги карате да се чувстват специални и да оправдаете очакванията им за незабравима почивка.

Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация относно добрите практики за повишаване удовлетвореността на гостите в хотела ви и всичко свързано с иновациите в туризма, ще се радваме да ви помогнем.

Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно. 🙂


Clientric основа Академия за иновации в туризма, с която помагаме безплатно на всички професионалисти в HoReCa сферата да са запознати с най-новите тенденции за дигиталното туристическо развитие. Ето какво споделя нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова:

„Любовта ми към пътуване из красотите на България, в комбинация с ефективността на дигиталния маркетинг и общата ни визия с Андрей Лилов, управител на Clientric и човек с 15-годишен опит в целия туристически бранш, „роди“ Академията. Като личности, които всеки ден се развиват и работят в тази сфера, вярваме, че това е начинът да успеем и допринесем за националния приоритет туризъм – не само на думи. Заедно с екипа ни подбрахме набор от инструменти, които са съвременни, иновативни, базирани на маркетинг, софтуерни и интерактивни решения. Основен фокус ни е да обучим и помогнем на българския туризъм да насочи усилията си към увеличаване на директните резервации чрез правилна маркетинг стратегия, увеличаване на каналите за своята онлайн дистрибуция и изграждане на цялостна дигитална идентичност на своя бранд. Резултатите показват до 30% увеличаване на приходите на туристическите обекти с този подход. Мечтаем да видим по-големия % от българския туризъм да показва подобни резултати. Тогава ще сме изпълнили мисията си!“

Остави коментар