Водещи маркетинг тенденции в HoReCa през 2017 година – социални мрежи 2

 маркетинг тенденции в HoReCa

Част от мисията на Академия за Иновации в Туризма е да следва всички актуални новости и заедно с нашите партньори да бъдем винаги в крак с модата

Според китайския хороскоп, 2017-тa е годината на „петела“, който символизира зората, новото начало и разбуждането. Затова тя ще бъде година на успехите и триумфа, а ние ще се постараем заедно да ги превърнем в реалност. Ще продължим да виждаме еволюция в много дигитални изкушения, стоящи пред всички хотелиери и ресторантьори, станали факт през 2016 година. Ето защо решихме да ви разкажем какви ще са водещите маркетинг тенденции в HoReCa сферата през новата година. Тяхното следване ще освежи маркетинговата стратегия и онлайн присъствието ви. 🙂

1. Социални мрежи

През изминалата година бяхме свидетели на голям скок в маркетинга базиран на качественото съдържание. Вече не е достатъчно само наличието на силни ключови думи, връзки и добри мета тагове. Съдържанието трябва да бъде подходящо и достатъчно интересно за хората. Трябва да успеете да грабнете вниманието им дори още от заглавието. И тази година в социалните мрежи трябва да заложим на качественото съдържание, което носи стойност за последователите. Нашите препоръки за доброто онлайн позициониране на вашия хотел или заведение отново включват ангажиране на потребителите, чрез споделяне на снимки от хотела и емоциите на вашите гости, както и включването на 360° и live видеа.

2. Таргетиране и персонализиране

С възможността да се достигне до толкова много хора ежедневно, се появява и необходимостта от по-добро таргетиране и определяне на целевата аудитория. Тяхното детайлно разглеждане е приоритет, тъй като попадат сред водещите маркетинг тенденции в HoReCa сферата и през новата година. Хубаво е да се определи тяхната специфика – от равнището на образование, местоживеене, до това какво харесва аудиторията. Това ще помогне в намирането на най-добрия начин за достигане на група потребители за всеки продукт или услуга. Таргетирането може да ви отвори повече работа, но в дългосрочен план, получените ползи ще оправдаят направените разходи и усилия.

Сега сме в разгара на Influencer маркетинга и „влиятелните“ ще са водещ елемент в областта. Те бързо се превръщат в един от най-ефективните начини за достигане до желаната аудитория. Това важи с особено голяма сила за социалните мрежи. Influencer маркетингът дава възможност да се предават „от уста на уста“ вести чрез личности, които потребителите вече следват или им се възхищават. Тези личности представят свят на възможности, в който ефективното им използване създава естествени начини да се съблазни целевата група.

маркетинг тенденции в HoReCa

Всекидневното претоварване с информация е направило хората по-устойчиви към рекламата. Днешните потребители могат да изключат всичко, което възприемат като досадно или безполезно. За да привлечете вниманието на бъдещите си гости и посетители в онлайн пространството, трябва да ги достигнете с персонализирано подходящо съдържание. Проследяване на техните навици и интереси са от ключово значение за вашата успешна маркетинг стратегия.

3. Live streaming видео и визуален storytelling

Добрият storytelling винаги е бил ключов компонент за ефективния маркетинг. А неговото визуално пресъздаване увеличава ангажираността с аудиторията. Видеото продължава да бъде по-актуално от всякога. Ето защо то несъмнено ще е част от водещите маркетинг тенденции в HoReCa и тази година. Ако една снимка казва около хиляда думи, видеото доставя еквивалент на 24 000 думи за секунда. То предава съобщенията по много по-запомнящ се и емоционален начин в сравнение със статични думи и снимки използвани в социалните мрежи.

Virtual reality

Време да бъдем по-креативни и готови за нови предизвикателства, каквито ни предоставя виртуалната реалност. През тази година се очаква тя да бъде актуалната нова вълна, която ще ни залее. А туристическата сфера има силна нужда от това да се покаже по нов начин в очите на своите последователи. Виртуалната реалност ще бъде подпомогната и от технологични подобрения, които ще я направят още по-честа и достъпна за използване. Използвайте 360-градусови видеа, за да правите готини и завладяващи неща.

маркетинг тенденции в HoReCa

Live video

Нашумелите през 2016 година Livestreaming видеа позволяват да се направи всичко това в движение. Повече от 1 милиард души редовно използват YouTube – цифра, която се е увеличила с около 40 процента от март 2014 г. Facebook също има голям принос, след като през април стартира Facebook Live. Инструментът улеснява и позволява на всеки, който използва най-голямата социална мрежа само чрез докосването на екрана на мобилния си телефон да заснеме и сподели своята „live” емоция.

marketing-tendencii-clientric

Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация относно новите маркетинг тенденции в HoReCa и социалните мрежи и всичко свързано с иновациите в туризма, ще се радваме да ви помогнем.

Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно.


Clientric основа Академия за иновации в туризма, с която помагаме безплатно на всички професионалисти в HoReCa сферата да са запознати с най-новите тенденции за дигиталното туристическо развитие. Ето какво споделя нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова: 

„Любовта ми към пътуване из красотите на България, в комбинация с ефективността на дигиталния маркетинг и общата ни визия с Андрей Лилов, управител на Clientric и човек с 15-годишен опит в целия туристически бранш, „роди“ Академията. Като личности, които всеки ден се развиват и работят в тази сфера, вярваме, че това е начина да успеем и допринесем за националния приоритет туризъм – не само на думи. Заедно с екипа ни подбрахме набор от инструменти, които са съвременни, иновативни, базирани на маркетинг, софтуерни и интерактивни решения. Основен фокус ни е да обучим и помогнем на българския туризъм да насочи усилията си към увеличаване на директните резервации чрез правилна маркетинг стратегия, увеличаване на каналите за своята онлайн дистрибуция и изграждане на цялостна дигитална идентичност на своя бранд. Резултатите показват до 30% увеличаване на приходите на туристическите обекти с този подход. Мечтаем да видим по-големия % от българския туризъм да показва подобни резултати. Тогава ще сме изпълнили мисията си!“

2 thoughts on “Водещи маркетинг тенденции в HoReCa през 2017 година – социални мрежи

  1. Pingback: Clientric ще участва в ежегодното изложение Ваканция и СПА Експо 2017

  2. Pingback: Ето как да правим успешни публикации във Facebook

Остави коментар