Рум сервиз в хотела – Из българския туризъм

Из българския туризъм

Между 4,8 и 5 млн. чуждестранни туристи ще посрещнем през лято‘2016.

Това са последните данни от пресцентъра на Министерството на туризма. За периода  януари-юли  4,5 млн. чуждестранни туристи са посетили България, което е ръст от близо 17%, споделя министър  Николина Ангелкова.

Българските и чуждестранните туристи са  реализирали близо 14 млн. нощувки (18% ръст).

На база на тези данни решихме да ви покажем и другата страна на монетата –  ще ви представяме различни истории от нашия опит. Слагаме началото на кратките поучителни преживявания „Из българския туризъм“.

Вижте краткото ни интерактивно видео с героинята от първата история, а повече прочетете в цялата статия:

Какво е отношението по хотелите? Какво обслужване получават гостите на хотела? 5-звезден хотел често не е равносилно на 5-звездно обслужване (А знаете ли  какво търсят клиентите в 5-звездните хотели? ), но предполагаме сте се сблъсквали с действителността.

Ето я и първата история (топла, топла от кухнята) от нашия маркетинг мениджър Катя Тодорова в 5-звезден хотел, домакин на едно от най-посещаваните туристически събития миналата година.

Из дневниците на един български турист…“Рум сервиз в хотела“

Silhouette of a woman using touchpad. Shot on bright light background

„Наближава денят на презентацията.  Пристигам в 5-звездния хотел, където се провежда едно от най-посещаваните събития за туризъм в страната. Колегите са се подсигурили да се чувствам прекрасно и да се представя по възможно най-добрия начин. Докато подготвям презентацията, времето лети неусетно и в един момент водата ми свърши…Ставам и отварям мини бара, но виждам, че е празен. Толкова много имах нужда да отпия глътка вода и да довърша презентацията. Часът беше 3 посред нощ. Звъннах на номера на рецепцията,  но никой не вдигна. Жаждата вече завладяваше изцяло мислите ми и продължих с опитите си да се свържа с някой. И дойде заветният миг!

Вдига се слушалката и сънливата рецепционистка казва:

Ало, да.

– Добър вечер. Виждам, че мини бара ми е празен. Водата от чешмата годна ли е за пиене? Все още имам доста работа, а по това време няма как да си купя 🙂

Рецепционистката обмисля отговор няколко секунди и споделя все още заспало:

Май става. До 1, 2 чаши не мисля, че ще ви стане нещо.

А аз съм учудена и потресена и едвам казвам с притихнал глас:

Лека вечер.

Чао. (звучно тряскане на слушалка)

Е, пих няколко глътки (да ми е по-спокойно за утрешния напрегнат ден и реших, че ще се примиря с обслужването на ниво..) и с усмивка довърших презентацията (стисках палци да няма последици) 🙂 “

Рум сервиз в хотела

Ето това е реалността, скъпи читатели. А как може да бъде? Готови ли са нашите хотели за гостите си? Сякаш пътят на качественото обслужване у нас е дълъг и има още да се върви по него и то много.

Какво е решението?

  • Обучен и мотивиран персонал

Би било добре, ако вашият персонал е обучен да бъде адекватен в преценките си и начина си на комуникация с гостите на хотела. Мотивираните служители ще намерят изход от всяка създала се ситуация и ще поднесат информация на туристите по най-деликатния и приятен начин. Дори често се случва клиентите да искат да платят повече, когато срещат усмихнат и отзивчив персонал. Нека си представим в случая с Катя, че  ако й бяха предложили да й донесат  вода до стаята, тя щеше да бъде много доволна и да плати дори 10 лв., както и със сигурност би препоръчала хотела на свои близки  и познати – ключът към  сърцето на вашите клиенти 🙂

  • Зареден мини бар

Зареден мини бар и много усмивки – специалното отношение към клиентите ви ги кара да се чувстват специални. Затова и ви препоръчваме да обгрижвате гостите си. Помислите си дали ще бъде по-добре, ако те им осигурите всичко нужно в хотелската стая, защото вие сте се сетили преди тях. Без значение дали е вечер или сутрин, зареденият мини бар ще радва гостите ви.

  • WIFI Платформа

В днешния дигитален свят най-добрите хотели се грижат за изграждане на своята дигитална идентичност (прочетете повече за иновативния инструмент – WAW = Web + App + WiFi ) . Представете си, че в хотела имаше портал, чрез който да се поръчва бързо чрез рум сервиз в хотела (през интернет мрежата на хотела)  и чат с рецепцията.  Гостите биха били впечатлени от такава WiFi платформа, а всичко от което се нуждаят може да бъде достъпно чрез телефона им.

Инструментът WAW предлага различни модули: „Е-меню“, “FAST Check-OUT”, „Рум Сервиз“,  „Чат с рецепция“, „E-shop“ и др.

Ако се нуждаете от допълнителни пояснения и безплатна консултация за вашата дигитална идентичност и всичко свързано с иновациите в туризма, ще се радваме да ви помогнем – ние сме винаги на един клик разстояние!

Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07 , имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно.


Clientric основа Академия за иновации в туризма, с която помагаме безплатно на всички професионалисти в HoReCa сферата да са запознати с най-новите тенденции за дигиталното туристическо развитие. Ето какво споделя нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова:

„Любовта ми към пътуване из красотите на България, в комбинация с ефективността на дигиталния маркетинг и общата ни визия с Андрей Лилов, управител на Clientric и човек с 15 годишен опит в целия туристически бранш, „роди“ Академията. Като личности, които всеки ден се развиват и работят в тази сфера, вярваме, че това е начинът да успеем и допринесем за националния приоритет туризъм – не само на думи. Заедно с екипа ни подбрахме набор от инструменти, които са съвременни, иновативни, базирани на маркетинг, софтуерни и интерактивни решения. Основен фокус ни е да обучим и помогнем на българския туризъм защо да насочи усилията си към увеличаване на директните резервации чрез правилна маркетинг стратегия, увеличаване на каналите за своята онлайн дистрибуция и изграждане на цялостна дигитална идентичност на своя бранд. Резултатите показват до 30% увеличаване на приходите на туристическите обекти с този подход. Мечтаем да видим по-големия % от българския туризъм да показва подобни резултати. Тогава ще сме изпълнили мисията си!“

Остави коментар