Гласовото търсене, SEO за мобилни устройства и Artificial Intelligence са само част от новостите
В следващите редове ще намерите продължението на статията Новости и тенденции в социалните мрежи и SEO през 2016 г. – 1-ва част, в която представихме тенденциите в социалните мрежи за 2016, които нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова, заедно с Бисер Вълов, обсъждаха по време на най-големия форум за иновации, технологии и инвестиции в Източна Европа – Webit. В днешната статия ще разгледаме какво ново се случва в SEO света за 2016 година през погледа на още един от участниците в Webit – Стан Димитров:
През последната година първата страница от резултатите за търсене в Google се трансформира тотално благодарение на изкуствения интелект (AI – Artificial Intelligence). Съчетанието от интерактивност и тенденции, базирани на това какво потребителите търсят, допълнени от все по-добрата разбираемост на намеренията при търсене чрез алгоритми като Hummingbird, превръщат самата търсачка Google в експерт в даването на отговори, за сметка на останалите сайтове, откъдето се черпи информацията.
Така наречените rich answers показват съдържание, извлечено от други сайтове, което отговаря на въпросите на потребителите, при това директно на първа позиция в резултатите. Това може да бъде както изключително полезна стратегия за сайтовете, така всъщност и сериозен удар по тях в случаите, когато потребителят намери отговор на търсенето си още в показания резултат, и не продължи към сайта.
Според проучвания CTR при rich answers е около 40%, което значи много повече органичен трафик.
Самата търсачка вече не само дава отговори, но и показва свързаността между обекти (например групата Coldplay, членовете на групата, сходни музиканти и т.н.) и ни дава възможност да предприемем конкретни действия (да слушаме определена песен на Coldplay директно в инсталирано приложение като Spotify, да видим датите на концертите).
Популярни технологии като Apple News и Facebook Instant Articles са източници на информация, достъпни само за техните потребители. Отговорът на Google в тази посока е представянето на Accelerated Mobile Pages (AMP) тази година – технология, позволяваща моментално зареждане на страници от новинарски сайтове, директно в резултатите от търсене. Тези страници са ясно маркирани като супер бързи, а освен това потребителите лесно могат да преминават от една AMP страница в друга.

Снимка: www.xda-developers.com
Още преди 15 години Сергей Брин, един от основателите на Google, заяви че визията на компанията е в създаването на търсачка, която работи без търсене. Гласовото търсене и Google Now карти за мобилни телефони са само първите стъпки към реализацията на тази мисия, и превръщането на мобилните устройства в персонални асистенти. Google обаче далеч не е единствената технологична компания в това начинание.
Apple Proactive съчетава функционалностите на Siri, Contacts, Calendar, Passbook, както и външни приложения, за да създаде мощен конкурент на Google Now, наличен при Android телефоните. Microsoft Cortana е персоналният асистент при Windows телефоните, а Facebook M, персоналният асистант интегриран във Facebook Messenger, е дългоочакваният отговор на социалнта мрежа в тази насока.

Снимка: www.softpedia.com
Еволюцията на мобилни устройства и достъпният мобилен интернет не само промениха потребителските навици, но и размиха границата между уеб и приложения. Това отвори огромни нови възможности пред SEO, но вече в насока уеб приложения (App Search Optimization). Основните приоритети в тази насока вече са индкесация на приложенията (app indexing), свързване към определени секции от приложението (deep linking) и оптимизация в съответния магазин (Google Play или App Store).
При търсене в Google през мобилно устройство, резултатите включват не само уеб страници, но и релевантно съдържание, капсуловано в уеб приложения. Това позволява на потребителите да се приземят директно в тази част на приложението (ако то вече е инсталирано на телефона), или пък тепърва да го инсталират. Посредством app streaming пък потребителите имат възможност да изпитат пълната функционалност на приложението, преди да решат дали да го инсталират.
Светът на SEO необратимо се прехвърля от уеб търсене на ключови термини към взаимно свързани обекти и директни отговори (през мобилни устройства и карти като Google Now cards), а поради огромната употреба на мобилни устройства и от оптимизация на уебсайтове към индкесиране и дълбоко свързване на уеб приложения.
Благодарим на Стан Димитров за супер полезната информация!

Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация относно SEO оптимизацията и всичко свързано с иновациите в туризма, ще се радваме да ви помогнем.
Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно. 🙂