Усмихнат персонал за запомнящ се престой в хотела – Из българския туризъм

prestoi-v-hotela

Разказ на колежка от екипа на Clientric, която иска да сподели едно интересно пътешествие с група чужденци из България и най-вече как усмихнат персонал в един хотел е спомогнал за положителното изживяване на всички не само по време на престоя в хотела, но и след това.

Януари тази година участвах в едно кратко пътешествие из България, тип “dark tourism” или посещения на позабравени паметници и места от Социалистическо време. Tур организаторът беше англичанин, който живее в България от години, а групата от 10 човека се състоеше от американци, част от които пристигнаха от Америка (другата част от Европа) до България – специално, за да участват в това преживяване. И въпреки, че пътешествието беше посветено на “dark tourism”, всички имахме страхотно положително изживяване, особено след престоя ни в един специален хотел, чийто персонал беше грижовен и усмихнат.

Обиколката…

Продължи 5 дни, стартирайки от София, минавайки през Велико Търново, Бузлуджа, Стара Загора, Мальовица и Перник за Фестивала на Кукерите. По пътя отбивахме на отдавна забравени монументи с тъмна история и тайни. Паметници, които стърчаха великански, самотни, обрулени и слушаха разказите на британеца, предизвикваха въпроси и после смесени чувства в чужденците и в мен.

Смесените чувства се дължаха на факта, че тези паметници бяха впечатляващо големи, като Булжуджа например. Вложени са били тонове любов и старание в тях, а после са изоставени и забравени. Архитектът на Бузлуджа, Георги Стоилов, е разказвал на нашия англичанин как някогашният замисъл на Бузлуджа съвсем не е бил на политическа основа. Той е искал този гигантски паметник, наподобяващ летяща чиния, да е просто символ на българската история и затова е вложил много любов в проектирането. Сега е призрачен. Подобна е съдбата и на повечето други зебележителности, които посетихме.

Обстановката…

престой в хотела

Беше мрачна, снежна и ледено- студена. Хотелите, в които отсядахме, също бяха стратегически избрани да са от времето на “Соц-а”. И макар все още функциониращи и те, както монументите от обиколката ни, тематично бяха гигантски, позабравени и извехтяли.

Един такъв хотел обаче предизвика особени емоции у всички. Всеки от нас имаше проблеми със стаята си: или нямаше топла вода, или климатикът не работеше, или вратата към терасата не се отваряше. А казваха, че го ремонтират често и по много. Накрая имахме затруднения с плащането. Системата се била счупила точно тогава. Звъняха на “колежката” им в събота рано сутринта да дойде и да оправи проблема.

Докато чакахме “колежката”, седяхме в гигантското фоайе, пиехме инстантно кафе и разпалено спорехме по темата за Социализма. И някак бе чаровно – миризмата, несъвършенствата…

Хората и престоя в хотела…

Харата създават преживяването. Обслужващият персонал в хотела получаваше оплаквания от гостите си редовно и обвинения, че такива условия са недопустими за хотел с 4 звезди.

Поемаха негативните реакции от гостите, но връщаха усмивки. Винаги. Признаваха си грешките и проблемите и се извиняваха. Бяха ведри. Загрижени. Усмихнати. Говореха и английски. И хората се връщаха. Пак там и въпреки всичко.

Нашите чужденци разказваха с хумор за проблемите по стаите си. Всички бяха наясно, че атмосферата тук бе важната. И се впуснаха с широки обятия към това преживяване. И безспорно оценяваха усилията на персонала да ни предразположи. Завихряха се спорове, разговори, емоции. Заредихме трайни усмивки, които отнесохме с нас след края на престоя ни в хотела.

Ако не бях с тази група чужденци, вероятно никога нямаше да нощувам точно на такова място. Но ето, че попаднах там случайно и въпреки някои технически проблеми, хората в него създаваха една специална топлина на фона на студа и мрака навън.

Не, че нямаше какво да се подобри в тази сграда. Но, персоналът беше сърцат и съпричастен. Това остава! И понякога успява да компенсира неприятните моменти по време на престой в даден хотел, предизвикани от техническите проблеми на самата база. Така и нашата група, състояща се от иначе взискателни чужденци, откри чар и топлина на неочаквано място.

А ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване , ако ви е по-удобно. ?

Остави коментар