Тенденции в туризма

тенденции в туризма

Запознайте се с три актуални тенденции в туризма и се заредете с нови свежи идеи, които да приложите в бизнеса си

Целта на нашата Академия за Иновации в туризма е да помагаме на експертите в сферата да бъдат в крак с времето, да следват последните тенденции в туризма и да останат конкурентноспособни в туристическия бизнес. Затова днес ще разгледаме три интересни, актуални и важни тенденции, които се наблюдават в световната туристическа индустрия.

1. Поколението на новото хилядолетие

Поколението на новото хилядолетие (Millennials) са официално най-голямото поколение в историята. Като най-младото поколение с разполагаем доход, те са си осигурили статута на лидери в транспорта и туризма. Много често представителите на поколението попадат в основата на зараждащите се тенденции в туризма и се стремят да получат точно това, което искат и по начина, по който си го представят. Те са онлайн 24/7 и винаги търсят най-добрата сделка. Когато планират пътуване са свикнали да имат на разположение всякакви възможности, които да са удобни и достъпни за тях. Те искат да бъдат в състояние да проучат и резервират своите пътувания и екскурзии по всяко време и от всяко едно място.

тенденции в туризма

А ето и защо е препоръчително да им се обърне внимание:
  • Големият дял на туристи от това поколение;
  • Вслушването в тяхното мнение води до нови идеи и успехи;
  • Възможността да се научи нещо ново;
  • Присъствието им в интернет пространството поражда необходимостта от навременна поддръжка на онлайн присъствието;
  • Устната реклама и препоръка или така нареченият “маркетинг от уста на уста“.

2. Кулинарно пътешествие

Когато става въпрос за пътуване, в един момент винаги се стига до храната. 🙂 Кулинарното пътешествие се превърна в нововъзникваща тенденция сред туристите и затова много експерти в туристическия сектор започват да си взимат бележка. Много туристи го считат за един от най-добрите начини за запознаване с историята на дадено място и може да се използва като ценен ресурс в рекламирането на даден обект. Тези кулинарни преживявания са тясно обвързани с културата на мястото, което туристите ще посетят.

тенденции в туризма

Ако например имате хотел, сгушен в Родопите, може да подканите туристите да го посетят и да опитат традиционния родопски пататник, който се предлага в ресторанта на вашия хотел.

Българската кухня предоставя богат избор от вкусове и може да бъде поднесена по всякакви традиционни и недотам познати визии и вкусове, с които да привлечете както чуждестранни, така и местните български туристи. Притежаваме несравними традиционни рецепти и продукти, прославили ни по цял свят, които правят България любима туристическа дестинация.

3. Bleisure = business + pleasure

Смесване на полезното с приятното или още познато като Bleisure (business + pleasure) са тенденции в туризма, нашумели в последните години. Все по-често туристите, пътуващи по бизнес поводи, съчетават работния си ангажимент с разнообразни странични дейности. Някои от тях дори пътуват с членове на семейството, за да могат по-късно да се потопят в местната култура с любим човек във времето, когато не са на работа.

тенденции в туризма

Какво бихте могли да предприемете?

Предложете на гостите си комфортни конферентни зали с гурме меню, кафе паузи и идеи за странични развлечения, за да ги насърчите да удължат своя престой в хотела. Бихте могли да осигурите „Бизнес пакет“, включващ единична стая (която е най-често резервираната при тези поводи), плодове по време на престоя, вечеря и следобедна разходка до близка забележителност в града. Също така може да изготвите списък с интересни събития и места за посещение около хотела, на които вашите бизнес гости да се насладят след работния си ангажимент.

Когато срещата приключи, гостите са само на няколко крачки от присъединяването към техните близки за незабравима ваканция, като плавен преход от бизнеса към удоволствието. По този повод бихте могли да организирате SPA & Wellness процедури, спортно събитие, което да се излъчва на големия Digital Signage дисплей в лобито, активности във фитнес центъра или аниматори в детския кът за придружаващата част на вашия бизнес гост.

Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация относно последните интересни тенденции и всичко свързано с иновациите в туризма, ще се радваме да ви помогнем.

Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно. ?


Clientric основа Академия за иновации в туризма, с която помагаме безплатно на всички професионалисти в HoReCa сферата да са запознати с най-новите тенденции за дигиталното туристическо развитие. Ето какво споделя нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова:

„Любовта ми към пътуване из красотите на България, в комбинация с ефективността на дигиталния маркетинг и общата ни визия с Андрей Лилов, управител на Clientric и човек с 15-годишен опит в целия туристически бранш, „роди“ Академията. Като личности, които всеки ден се развиват и работят в тази сфера, вярваме, че това е начинът да успеем и допринесем за националния приоритет туризъм – не само на думи. Заедно с екипа ни подбрахме набор от инструменти, които са съвременни, иновативни, базирани на маркетинг, софтуерни и интерактивни решения. Основен фокус ни е да обучим и помогнем на българския туризъм да насочи усилията си към увеличаване на директните резервации чрез правилна маркетинг стратегия, увеличаване на каналите за своята онлайн дистрибуция и изграждане на цялостна дигитална идентичност на своя бранд. Резултатите показват до 30% увеличаване на приходите на туристическите обекти с този подход. Мечтаем да видим по-големия % от българския туризъм да показва подобни резултати. Тогава ще сме изпълнили мисията си!“

Остави коментар