Как с правилното разпределение на ресурси да постигнем ангажиращ Brand и отличен Performance?
Маркетингът в HoReCa сферата е като продаване на десерти в сладкарница. Има голямо разнообразие и всеки човек има различен вкус.
Ефективната дигитална маркетинг стратегия е необходимо да присъства във всеки инструментариум на хотелиерите в днешния дигитален свят. Най-голямото предизвикателство за всеки бранд, особено в сферата на туризма, където конкуренцията е огромна, е да се адаптира към тази дигитализация и с няколко добри тактики да увеличи максимално възвръщаемостта на инвестициите в бюджет за онлайн реклама.
Brand и Performance са две много тясно свързани понятия. Общо можем да ги обединим в маркетинг активности, които комбинират в себе си цели, насочени както към развитието на бранда, така и към получаването на конкретни резултати за ефективността. Brand маркетингът помага за изграждането на марката в дългосрочен план, докато Performance маркетингът по-скоро се отнася до активности, в които се изисква от потенциалния клиент да изпълни конкретно действие като продажба, резервация, трафик към сайта, записване за бюлетин и др.
Brand + Performance = Brandformance
Формула, която ви препоръчваме да запомните, защото е основен „играч“ в маркетинга. Лявата част на формулата е заложена във всички активности на екипа ни последните години и десетки наши партньори вече „жънат“ резултатите от прилагането й. Дясната с голямо желание искаме да популяризираме. 🙂 Идва от нашия приятел и професионалист – Иво Илиев, който спомена за brandformance по време на своята презентация на OA Conf 2018, където имахме удоволствие да се видим с него, участвайки с темата за „Дигитализацията в хотела у нас – ефект, резултати, възвръщаемост“.
Комбинацията е задължителна и при рекламата за хотел. Използват се кампании за брандинг, в които се цели разпространение на самия бранд и позиционирането му в съзнанието на клиента, а когато вече потребителят е запознат с него, да се премине и към по-активни sales кампании, в които се цели предприемане на конкретно действие от страна на потребителя. Важно е да се има предвид фактът, че да се реализират онлайн продажби на “студена” аудитория е много трудно, скъпо и неефективно. Често тази аудитория не е готова да купува все още, защото не познава достатъчно бранда и има нужда от още допълнителна стойност, за да се реши на покупка, За сметка на това, „топлата“ аудитория, която вече се е ангажирала, е много по-склонна да купи, тъй като вече е запозната със стойността, която дава брандът и неговите продукти.
Нова година наближава и искаме изведнъж много бързо да пуснем Facebook реклами, за да може потребителят да направи резервация и да запълним хотела.
Изискват се доста повече предварителни стъпки за изпълнение преди да се получи добрият performance резултат от подобен тип действия. Когато Facebook страницата не се поддържа и няма последователност и постоянство в споделяното съдържание, и изведнъж да започнем с активно предлагане на услугите, това няма да доведе до положителни резултати. Единственото, което ще постигнем е изхарчен бюджет с много по-малка възвръщаемост.
Защо е така?
Защото потенциалният гост на хотела попада на неподдръжана страница и не вижда така „лъскавия“ домакин, както е представен в офертата. Започва да си задава въпроси – защо досега не съм попадал/попадала на него и когато разгледа още от постовете му във Facebook и/или Instagram и забележи липса на отговори на коментари, или няма постове от месеци, липсва показана емоция от гостите… си казва – ясно защо и досега не съм попадал на този хотел. Явно не е добър и се опитва само да си продаде офертата, защото „ден година храни“… Резултатът е, че затваря офертата афектиран.
А когато има видими, последователни действия със старание и редовно споделяне на разнообразно съдържание и реакции от други потребители, отговори към всяко запивтване с внимание, емоция и доволни гости… клиентът си казва „явно съм пропуснал нещо наистина добро“ и проявя истински интерес към покупка. Дори и цената да „не е по джоба му“ – той остава потенциален клиент и седващата оферта може да е точно за него/нея.
Рекламните кампании с цел Brand Awareness и Engagement във Facebook и Instagram помагат да разширите фунията на продажбите, благодарение на по-голямо доверие и повече лоялност. Допълнителна полза е, че дават възможност за широко таргетиране на много добра цена, като правят бранда по-устойчив на конкурентните атаки – агресивни ценови промоции, негативен PR и други. Използвайки правилните комуникационни и визуални елементи, ще се развие имиджът на бранда, като се комуникират не само продуктите, които той предлага, но и неговите най-силните страни и уникални предимства. По този начин ще се постигне доверие и стабилно позициониране на бранда в съзнанието на потребителя.
Когато Brand усилията са на лице, тогава и Performance резултатите ще са в пъти по-добри.
Вижте как с тази стратегия повишихме 17 пъти средния ROAS на бизнес от HoReCa сферата>>>
Ако във вашата продажбена стратегия по план предстои да реализирате промоционална оферта и разгледаните по-горе насоки са спазени, то може да се предвидят и по-активни кампании, от които да се очакват и конкретни действия с добри резултати. Ако например в сайта си имате собствена платформа за директни резервации (Booking Engine), особено подходяща Facebook реклама за хотел е Traffic кампанията, с която насочвате потребителите да направят своята резервация. Не само, че спомага за увеличаването на директните резервации, но и спомагаа допълнително да увеличите трафика на сайта си. Допълнителна стойност имат и събраните посредством Facebook pixel-a данни за поведението на потребителите и тяхното групиране в целеви аудитории, които в последствие служат за ремаркетинг и много ефективни резултати с минимални рекламни бюджети.
Performance реклама за хотел обаче, не е достатъчна сама по себе си и не препоръчваме да използвате целия рекламен бюджет само и единствено за Sales (conversions) кампании.
Няколко причини за това:
- защото конверсиите няма да са изгодни и достатъчно като обем, ако не се насочат средства и усилия към най-широката част от фунията – Awareness;
- защото с тях не можете да обхванете достатъчно широка аудитория с малко средства, тъй като при тях CPM е най-висок;
- защото сте в социалните мрежи, където основната цел е диалог – реакции, коментари, споделяния, които там означават “препоръка”;
- защото в социалните мрежи потребителите избират lifestyle, а не продукт и е много важно да му покажем каква ще е ползата за самия него, ако направи конкретното действие.
Поради тези и много други причини препоръчваме рекламният бюджет да бъде разделен 20% Branding и 80% Performance, коeто доказано носи дългосрочен ефект върху развитието на бизнеса онлайн. А дори за някои клиенти 80% Branding и 20% Performance и това пряко им носи повече приходи. За да разберете зa кои клиенти точно кой модел е подходящ, свържете се с нас и ще ви разкажем по-подробно. 🙂
Самият алгоритъм на Facebook е силно повлиян от това доколко аудиторията се ангажира със споделяното както платено, така и безплатно съдържание. Изключително важно е да редувате директни продажбени кампании с такива за Brand awareness и Engagement, за да стимулирате взаимодействие на феновете с бранда, което от една страна ще повиши доверието и лоялността у хората, а от друга ще намали цените за реклама.
Препоръчваме да използватe реклами в Facebook, но те трябва да са съпроводени с ясни цели и да следват най-добрите практики, когато става въпрос за криейтив, таргетиране, тестване и проследяване на резултати. Необходимо е да спазвате последователен и постоянен модел на споделяне на съдържание към вашата аудитория. Поддържайте ангажираността им с бранда и добрите резултатие ще са факт.
Извод:
Ако нямате достатъчно добро онлайн представяне, най-ефективно за вас би било тази година да не влагате напразни бюджети във Facebook реклама на новогодишнте си оферти, а да заложите например на радио реклама или билборд. А следващата година, ако започнете най-късно от лятото да се грижите за имиджа на обекта, то тогава със сигурност много по-евтино и ефективно ще ви излезе да продадете с онлайн реклама.
⚪⚪⚪
Ако искате да споделите вашата рекламна стратегия или пък имате нужда от допълнителна консултация за работещите стъпки на изпълнение, не се колебайте да се свържете с нашия екип. Готови сме да помогнем на вашия бизнес с най-ефективните маркетинг идеи – от стратегията, проектирането, разработването, интегрирането, до ефектното и ефективното им позициониране на пазара.
Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно.
Pingback: Спечелете безплатен пропуск за Digital4Plovdiv и “съживете” дигитално вашия бранд