Имейл маркетинг за хотели – социални мрежи, ползи, резултати – част 4

Имейл маркетинг за хотели

Завършваме темата Имейл маркетинг за хотели, споделяйки ви как да използвате силата на социалните мрежи и да измервате резултатите

Време е за последната доза имейл маркетинг за хотели и за финал на поредицата сме ви подготвили останалите 3 стъпки към успеха на кампанията ви. Ще научите повече за интеграцията на социалните мрежи в имейла, защо е важно да напишете какви са ползите за получателя и как да разчетете резултатите. 🙂

1. Интеграция и използване силата на социалните мрежи

Може би неведнъж ви се е налагало да съпоставяте ползите от имейл маркетинга и социалните мрежи. Винаги има хора, които подкрепят повече единия или другия начин за онлайн комуникация с потребителите, а всъщност двата инструмента се допълвват чудесно.

Добрият имейл маркетинг за хотели помага за по-голямата ангажираност на потребителите в социалните мрежи, напомняйки им колко е активен брандът ви там, а и ще са много по-свързани с него.

Добавяне на бутони към социалните мрежи

Това звучи много познато и най-вероятно всички от вас го правят. Ние по-скоро искаме да ви обърнем внимание за местоположението на бутоните в имейла. Целта не е просто да има бутони, водещи към социалните мрежи, поставени някъде из съдържанието. Сложете ги там, където смятате, че получателите ще ги видят.

Когато правим имейл маркетинг за хотели, използването силата на социалните мрежи е лесно и бързо. Но то трябва да добавя и някаква стойност на съдържанието на писмото ви. Получателите трябва да разберат какво да очакват, след като ви последват в социалните мрежи или просто отворят профилите ви там. Кажете им какво повече от това в имейла ще видят или научат. Накарайте ги да кликнат върху бутоните, за да видят най-новата фотосесия на хотела, видеа от събития и всичко останало, което смятате, че ще ги впечатли.

След като сте готови, помислете дали ще постигнете целта си и получателите ще ви последват в социалните мрежи или бутоните ще изместят фокуса от главния CTA на кампанията ви.

Имейл маркетинг за хотели

Използвайте специални кампании

Ако описаните по-горе начини не успеят да ви доведат нови последователи в социалните мрежи, използвайте специални кампании. Можете да насочите хората към всички или към една от социалните мрежи. Поканете ги да харесат вашата Facebook страница. Обяснете им каква информация за хотела ще намерят там и защо да ви последват – какви ще са ползите за тях. А ако изберете да ги поканите във всички социални мрежи, то промотирайте всяка една от тях с нейните предимства.

Промотирайте конкурс, провеждащ се в социалните медии

Когато правите имейл маркетинг за хотели, можете да информирате хората за конкурс, който се провежда в социалните медии. Шансът да спечелят нещо ще ги накара да кликнат върху бутоните и да ви последват навсякъде в онлайн пространството. Всички знаем, че самата идея за получаване на нещо безплатно е най-добрият мотиватор за потребителите да предприемат действие.

2. Ползи за получателя

“38% от хората казват, че получаването на специални оферти е основната причина да се абонират за даден имейл списък.“ – Асоциация за Директен Маркетинг

Ето защо е важно да поставяте най-важните неща в началото на имейла. От друга страна, голяма част от хората проверяват пощата си през мобилни устройства и е много вероятно да не преглеждат докрай твърде дългите имейли. Кажете им още в първото изречение какво ще получат и това ще ги накара да продължат да четат.

Съветваме ви да акцентирате върху стойностите за получателя още в самата тема на имейла. Във 2-ра част от Имейл маркетинг за хотели вече обърнахме внимание на subject-a и можете да си припомните препоръките ни. Целта е събудите интереса на получателя и най-лесният начин за това е да му предложите оферта от хотела, на която той трудно ще устои.

Казано накратко – предавате ясно посланието, посочвайки какви са ползите за получателя и уточнявате как ще му бъдат предоставени. 🙂

3. Как да разчетем резултатите

Имейл маркетинг за хотели

Всяка имейл кампания води след себе си резултати. Нашият съвет е да не ги пренебрегвате, защото те са най-ясният показател как сте се справили с вашия имейл маркетинг за хотели. Извадените цифри ще ви дадат ясна представа дали потребителите четат това, което им изпращате и дали предприемат действие.

Сами можете да изберете кои показатели ще ви бъдат най-полезни. Съветваме ви задължително сред тях да бъдат тези:

  • База данни – колко потребители има в имейл листа ви;
  • Open rate;
  • Click rate;
  • Unsubscribe rate.

Ако резултатите не ви удовлетворяват, могат поне да ви помогнат да помислите какво още е нужно за успеха на вашата имейл кампания.

С тази статия завършихме поредицата Имейл маркетинг за хотели и се надяваме да сме ви били полезни, споделяйки опита си с вас. Тествайте, гонете цели, постигайте резултати и не се притеснявайте да експериментирате, но не прекалявайте с честотата на имейлите, защото

„78% от потребителите са се отписали от получаването на имейли, защото даденият бранд изпраща твърде много имейли.“ – HubSpot, 2016

Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация относно добрите практики за имейл маркетинг за хотели и всичко свързано с иновациите в туризма, ще се радваме да ви помогнем.

Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно. ?


Clientric основа Академия за иновации в туризма, с която помагаме безплатно на всички професионалисти в HoReCa сферата да са запознати с най-новите тенденции за дигиталното туристическо развитие. Ето какво споделя нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова:

„Любовта ми към пътуване из красотите на България, в комбинация с ефективността на дигиталния маркетинг и общата ни визия с Андрей Лилов, управител на Clientric и човек с 15-годишен опит в целия туристически бранш, „роди“ Академията. Като личности, които всеки ден се развиват и работят в тази сфера, вярваме, че това е начинът да успеем и допринесем за националния приоритет туризъм – не само на думи. Заедно с екипа ни подбрахме набор от инструменти, които са съвременни, иновативни, базирани на маркетинг, софтуерни и интерактивни решения. Основен фокус ни е да обучим и помогнем на българския туризъм да насочи усилията си към увеличаване на директните резервации чрез правилна маркетинг стратегия, увеличаване на каналите за своята онлайн дистрибуция и изграждане на цялостна дигитална идентичност на своя бранд. Резултатите показват до 30% увеличаване на приходите на туристическите обекти с този подход. Мечтаем да видим по-големия % от българския туризъм да показва подобни резултати. Тогава ще сме изпълнили мисията си!“

Остави коментар