Да ангажираме максимално настоящите гости и да насочим усилия към новите
Поставихме основите на успешната маркетинг стратегия за хотели и минахме през етапите преди престоя на госта в търсене къде да отседне и по време на неговия престой. А сега е време да разгледаме някои успешни тактики приложими в периода след като госта си тръгне от хотела.
Условно ще разграничим 2 стратегии – една насочена към настоящите клиенти и една към новите. Когато на текущите клиенти бъде отделен достатъчно ресурс, с който да ги превърнете в свои лоялни гости, е време да се насочите и към ангажиране и привличане на нови. Да, рекламирането към непозната и нова аудитория е по-сложен процес. Но нали затова сме ние „зелените вратовръзки“, за да ви дадем насоки и добри практики за успешна маркетинг стратегия.
1. Мобилна апликация
В днешния мобилен свят можем да направим почти всичко през мобилния си телефон и правилната мобилна апликация.
От TripAdvisor споделят, че 65% от туристите пътуващите по бизнес правят резервация за същия ден през мобилното си устройство.
Ето защо е много важно вашият хотел да има собствено мобилно приложение с ефектна визуална и функционална част. Така по-лесно ще бъдат постигнати маркетинговите цели след напускане на госта и ще бъде изградена ефективна програма за клиентска лоялност. Ето някои от задължителните съвременни функционалности на мобилно приложение в ХоРеКа:
- Персонализиран дизайн и брандинг;
- Push нотификация;
- Геолокация;
- Система за лоялност;
- Персонализирани промоции и оферти;
- Интеграция на VR или разходка с 360 видео;
- Анкети;
- Рейтинг и ревюта;
2. Ремаркетинг
Ремаркетинг кампаниите предоставят възможността за достигане до предишни потребители и реклами към хора, които вече са посетили вашия сайт. Препоръчваме, когато започнете първата си ремаркетинг кампания, да я насочите към всеки посетил началната ви страница. Използвайки ремаркетинг скриптови тагове, Google ви позволява да прилагате по-целенасочено таргетиране, а следователно и да увеличите приложимостта му. Google AdWords и Facebook Ads са подходящи инструменти, с които да прилагате успешно своите ремаркетинг кампании.
3. Имейл маркетинг
Този подход е насочен към вашите настоящи гости, когато вече имате събрана база данни от техните контакти. Имейл маркетингът е ефективен инструмент за изпращане на оферти и превръщане на потенциалните гости в постоянни. Може да се запознаете с нашите статии за Имейл маркетинг за хотели, в които подробно разгледахме актуалността му и описахме някои препоръки и добри практики за неговото приложение.
4. Подаръци и малки жестове
Представете си ако самите вие сте гости на някой хотел колко приятно впечатление би ви оставило, ако на тръгване получите малък подарък от хотела. А защо да не го приложите и вие? Това биха могли да са ръчно надписани картички, на които да им благодарите, че са били ваши гости или пък сувенир от мястото на хотела. Да, необходима е инвестиция, но чрез този си жест ще постигнете много по-голям ефект и полза за хотела. Чрез доброто впечатление, което ще оставите в гостите си, имате възможността да ги привлечете като ваши редовни посетители, а ефектът на маркетинга от уста на уста ще бъде осезаем за вашите приходи.
5. Маркетинг микс насочен към нови гости
Успешният маркетинг микс дава отговорите как да постигнете мисията и визията на стратегията, спрямо целите, които сте си поставили. След положеното внимание, насочено към настоящите клиенти е време да преминем и към новите потенциални гости за вашия хотел. Ето някоколко идеи и предложения за добри практики, които може да включите и да приложите към своята стратегия за привличане на нови гости.
- Брандинг и имиджови кампании – сайт и landing page;
- Онлайн видео маркетинг / VR / 360;
- Сайтове за групово пазаруване;
- Банери и текстови реклами – CPC, CPM, CPA;
- Rich media формати;
- Facebook Ads, Google AdWords, pre roll YouTube, vBox7;
- PR и content marketing;
- Брандирани рубрики;
- Банери в IDS сайтове;
- Увеличаване на комисионна в сайтове като Booking;
- Премиум профили в каталожни сайтове;
- Affiliate маркетинг;
- ТВ, радио, билборд;
Маркетинговата стратегия за хотели е необходимост и носи ползи във всеки един аспект – от правилното позициониране в онлайн пространството и увеличаване на директните резервации, до прилагането на успешни тактики за превръщането на настоящите клиенти в лоялни. Тя може да ви бъде от полза да вградите неясните и неопределени бизнес цели в конкретни рамки, които в крайна сметка да прилагате с добре обмислени мерки.
Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация относно изграждането на успешна маркетинг стратегия за вашия хотел и всичко свързано с иновациите в туризма, ще се радваме да ви помогнем.
Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно.
Clientric основа Академия за иновации в туризма, с която помагаме безплатно на всички професионалисти в HoReCa сферата да са запознати с най-новите тенденции за дигиталното туристическо развитие. Ето какво споделя нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова:
„Любовта ми към пътуване из красотите на България, в комбинация с ефективността на дигиталния маркетинг и общата ни визия с Андрей Лилов, управител на Clientric и човек с 15-годишен опит в целия туристически бранш, „роди“ Академията. Като личности, които всеки ден се развиват и работят в тази сфера, вярваме, че това е начина да успеем и допринесем за националния приоритет туризъм – не само на думи. Заедно с екипа ни подбрахме набор от инструменти, които са съвременни, иновативни, базирани на маркетинг, софтуерни и интерактивни решения. Основен фокус ни е да обучим и помогнем на българския туризъм да насочи усилията си към увеличаване на директните резервации чрез правилна маркетинг стратегия, увеличаване на каналите за своята онлайн дистрибуция и изграждане на цялостна дигитална идентичност на своя бранд. Резултатите показват до 30% увеличаване на приходите на туристическите обекти с този подход. Мечтаем да видим по-големия % от българския туризъм да показва подобни резултати. Тогава ще сме изпълнили мисията си!“
Здравейте, бихте ли ми дали цена за реклама на нов хотел. Няколко варианта и какво може да включва в тях като цена?