Защо маркетолозите винаги говорят за маркетинг микс?
Кои са действията, чрез които може да повлияете върху решението за покупка на потребителите или върху желанието им да потребят вашата услуга? Вече споделихме с вас колко е важно да имате работеща маркетинг стратегия като първа важна стъпка за правилното ви онлайн позициониране. След това ви разкрихме и какво още е важно, ако искате успешен бизнес (може да прочетете повече за еднаквите бранд идентичност, комуникационен стил и визия в Онлайн маркетинг за бизнеса ви – защо да? – част 2), а сега настъпи моментът да си поговорим и за третата крачка, за да бъдете ефективни и да постигате резултати. В Онлайн маркетинг за бизнеса ви – защо да? – част 1 ви разкрихме, че за нас от значение са новите 4p в маркетинга, а именно:
- Passion
- Purpose
- Positioning
- Personality
Вижте и краткото ни видео, за да се запознаете с тях:
Маркетинг микс всъщност е отговор на въпроса КАК ще постигнете мисията и визията на стратегията спрямо целите, които сте си поставили. Дигиталният свят наложи някои изменения, с които ще ви запознаем по-подробно:
- Passion
Това е страстта, която се влага от собственика на бизнеса, за да се развие един продукт или услуга. Това е и страстта на всички, които работят – без значение дали едните са бизнеса, а другите клиентите. Страстта се препредава и процесът се задейства. Когато няма достатъчно любов, желание и старание в бизнеса и извън него, то резултатите са краткотрайни и хората не изпитват такова удовлетворение.
Не е важно само да притежавате страст, но и да я свържете по правилния начин с вашата цел и можем да ви помогнем да го направите по най-правилния и работещ начин. Силното ангажиране с бизнеса спомага резултатите да не закъснеят и да бъдат повече от задоволителни. 🙂 Когато покажете какви са емоциите, чувствата и ценностите, които ви водят, то ще докоснете чувствата и емоциите на клиентите си. Как на практика може да стане това? Един прост, но много ефективен начин от нашата практика са социалните мрежи. Чрез правилното им поддържане вие ще ангажирате гостите на хотела или посетителите на ресторанта и ще изградите нужното доверие.
- Purpose
Вторият елемент от микса е целта. Важно е вашите бизнес цели да се ангажират с конкретни маркетинг цели – например увеличаване на продажби, увеличаване на клиентите и на разпознаваемостта на бранда. Ние вярваме в онлайн маркетинга, защото всичко онлайн може да се измери. Едно от решенията например е използването на Канален мениджър, който е изцяло на български език и чрез него бързо и лесно може да се управляват дистрибуционните канали само с един клик и съответно може да се отчетат най-печелившите канали. Самите клиенти пък могат чрез уебсайта на хотела да резервират директно.
- Positioning
Третият елемент е позиционирането. Замисляли ли сте се, че наистина е важно по какъв начин ще позиционирате бранда си. Без правилната стратегия, без правилните комуникационни послания и канали, чрез които да ги разпространите, вие ще въздействате върху потребителите, но не с такъв интензитет.
Организациите, които разбират силата на ясно дефинираната цел знаят много добре, че за да се развива бизнесът, той трябва да се позиционира правилно на пазара. Еднаквата визия на вашия сайт и в социалните мрежи ще ви направи отличници. (Вижте 6 начина да бъдете отличници в хотелериеския бизнес + една допълнителна идея от нашата практика – Digital Signage решения и Hotel TV). Дисплеите с висока резолюция спомагат клиентите ви да приемат много по-лесно информацията, която искате да достигне до тях. Запомнящите се реклами и послания на вас биха ви коствали по-ниски разходи, лесна поддръжка и възможности за нови приходи. И една статистика > 7 от 10 клиента купуват продукт, видян на рекламен екран. Звучи изкушаващо, нали?
- Personality
Четвъртият елемент е персонализацията. Днес всеки навсякъде ви говори за персоналност. Ако искате да бъдете предпочитан бранд, ви съветваме посланията и продуктите ви да се свързват с вдъхновение, оптимизъм, иновации. Клиентите биха били доволни, ако почувстват индивидуалното отношения, благодарение на вашия продукт или услуга. Конкуренцията е безмилостна, но…ние знаем как да превърнем един продукт от просто продукт в продукт с добавена стойност! Тъй като ние се стараем да даваме решения, които да носят именно добавена стойност на партньорите ни ви представяме платформата WAW=Web+App+Wifi – за HoReCa сферата, която помага на вашите потребители да се ориентират лесно в удобения ви и модерен уеб сайт с адаптивен дизайн, да ползват мобилното ви приложение и WiFi self-service платформата ви. Push нотификациите от мобилната апликация могат да изпратят персонално съобщение до всеки ваш клиент. По този начин маркетинговите цели на бизнеса ви ще срещнат нуждите на потребителите.
Всичко това в комбинация изглежда сложно, но когато зад него стои една добре разработена стратегия, то става лесно. И не забравяйте, че ние сме на линия, за да ви помагаме. 🙂
Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07 , имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно.
Clientric основа Академия за иновации в туризма, с която помагаме безплатно на всички професионалисти в HoReCa сферата да са запознати с най-новите тенденции за дигиталното туристическо развитие. Ето какво споделя нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова:
„Любовта ми към пътуване из красотите на България, в комбинация с ефективността на дигиталния маркетинг и общата ни визия с Андрей Лилов, управител на Clientric и човек с 15 годишен опит в целия туристически бранш, „роди“ Академията. Като личности, които всеки ден се развиват и работят в тази сфера, вярваме, че това е начинът да успеем и допринесем за националния приоритет туризъм – не само на думи. Заедно с екипа ни подбрахме набор от инструменти, които са съвременни, иновативни, базирани на маркетинг, софтуерни и интерактивни решения. Основен фокус ни е да обучим и помогнем на българския туризъм защо да насочи усилията си към увеличаване на директните резервации чрез правилна маркетинг стратегия, увеличаване на каналите за своята онлайн дистрибуция и изграждане на цялостна дигитална идентичност на своя бранд. Резултатите показват до 30% увеличаване на приходите на туристическите обекти с този подход. Мечтаем да видим по-големия % от българския туризъм да показва подобни резултати. Тогава ще сме изпълнили мисията си!“
Pingback: Онлайн маркетинг за бизнеса ви - защо да? - част 4
Pingback: Коледна подготовка в хотела
Pingback: Успешна маркетинг стратегия за хотели – част 3 - Clientric