Тактики за увеличаване приходите на ресторанта 2

увеличаване приходите на ресторанта

Живеем в конкурентни времена, но съществуват лесни и достъпни начини за увеличаване приходите на ресторанта ни

Тенденциите в ресторантьорския бизнес се менят постоянно през годините. Някои собственици на ресторанти мислят твърде „old school“, изцяло в рамките на традиционното, други пък са твърде заинтересовани и следят всички нови тенденции и маркетинг похвати. Разбира се има и такива, които се движат по течението и не се вълнуват от новите маркетинг тенденции. Тези три групи собственици са различни, но пък гонят една цел – увеличаване приходите на ресторанта си. 🙂

Някои маркетинг техники са доста скъпи, а и често хората нямат време да се придържат към тях. По тази причина избрахме да споделим с вас 7 лесни за изпълнение маркетинг тактики, които доказано помагат за увеличаване приходите на ресторанта. Също така поддържат добрата му репутация и бранд идентичност сред клиентите.

1. Директен имейл

Тук не говорим за СПАМ, а за директен имейл към вашата база потребителски имейли. Те могат да бъдат таргетирани по какъвто искате начин. Създавайки имейл кампания, вие влагате средства, но е доказано от професионалисти в бранша, че възвръщаемостта им е тройна.

Важно е да създавате и трупате своя база с клиенти, на която периодично да изпращате правилно таргетирани послания и оферти. Така те ще доведат свои приятели и ще се увеличава базата ви данни. Да се изпращат директни имейли на клиенти, които не са потвърдили е дори подлежащо на наказание.

2. Snapchat геофилтри

увеличаване приходите на ресторанта

Тези филтри са наслагвания на снаповете, които са достъпни от определени дестинации. Снимките и видеоклиповете, които публикуват клиентите ви могат да бъдат брандирани с името на ресторанта, за да показват от къде са споделени постовете. Това може да стане и чрез хаштаг таргетиране. По този начин ще се увеличат показванията на бранда ви сред потребителите в Snapchat. Тук е мястото да ви припомним, че е много важно брандингът ви да е еднакъв във всички социални мрежи. 🙂

3. Ваучери/купони с оферти

Важно е те да имат стойност, а вие потребност от създаването им. Поискайте обратна връзка от всеки, който се е възползвал от ваучера. По този начин ще разберете какво е било преживяването на всеки клиент в ресторанта ви, какво му е харесало или какво още има да усъвършенствате.

4. Правилна стратегия в социалните мрежи

Няма как да публикувате нещо, само защото трябва да има съдържание. Ако то е без стойност, никой няма да забележи ресторанта ви. Управлението на страниците ви в социалните мрежи трябва да е добре премислено. Публикациите трябва да са интересни, но и да отговарят на бизнеса ви. Така брандът ще остане в съзнанието на потребителите и те ще се превърнат във ваши посетители. 🙂

5. Организиране на събития

увеличаване приходите на ресторанта

Освен традиционните събития – рождени дни, сватби и т.н., можете да помислите и за нещо по-креативно, което до доведе до увеличаване приходите на ресторанта ви. Какво ще кажете за „Ден на червеното вино“, „В петък готвим за вас ястия от испанската кухня“… Те могат да бъдат на промоционални цени или с подарък към тях. Ако са добре премислени стратегически, печалбата ви очаква! 🙂

6. Партньорски отношения с радио

Ако само плащате определена сума на дадено радио, за да рекламира периодично ресторанта ви, това е по-скоро неефективно. Когато дойде време за годишнина от създаването му или друго събитие, те трябва да се промотират. И тук идва ролята на радиото, което да вдигне много шум около събитието – предаване на живо или организиране на Facebook игра за вас.

7. Уебсайт, мобилна апликация и WiFi

В днешно време е рядкост ресторант или друг вид заведение да не притежава тези 3 неща. Сами по себе си те са твърде скъпи, но ние от Clientric сме приятели на туризма и сме създали собствен пакет от тези продукти, наречен WAW. 🙂 Той съдържа в себе си Web +App + WiFi с персонален дизайн и много други ефективни за бизнеса характеристики. Напълно достъпни са за всеки бизнес и са на база месечен абонамент.

Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация относно увеличаване приходите на ресторанта ви и всичко свързано с иновациите в туризма, ще се радваме да ви помогнем.

Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно. 🙂


Clientric основа Академия за иновации в туризма, с която помагаме безплатно на всички професионалисти в HoReCa сферата да са запознати с най-новите тенденции за дигиталното туристическо развитие. Ето какво споделя нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова:

„Любовта ми към пътуване из красотите на България, в комбинация с ефективността на дигиталния маркетинг и общата ни визия с Андрей Лилов, управител на Clientric и човек с 15-годишен опит в целия туристически бранш, „роди“ Академията. Като личности, които всеки ден се развиват и работят в тази сфера, вярваме, че това е начинът да успеем и допринесем за националния приоритет туризъм – не само на думи. Заедно с екипа ни подбрахме набор от инструменти, които са съвременни, иновативни, базирани на маркетинг, софтуерни и интерактивни решения. Основен фокус ни е да обучим и помогнем на българския туризъм да насочи усилията си към увеличаване на директните резервации чрез правилна маркетинг стратегия, увеличаване на каналите за своята онлайн дистрибуция и изграждане на цялостна дигитална идентичност на своя бранд. Резултатите показват до 30% увеличаване на приходите на туристическите обекти с този подход. Мечтаем да видим по-големия % от българския туризъм да показва подобни резултати. Тогава ще сме изпълнили мисията си!“

2 thoughts on “Тактики за увеличаване приходите на ресторанта

  1. Pingback: Клиентрик Академия за Иновации в туризма

  2. Pingback: 6 препоръки за успешен ресторант

Остави коментар