Приложете още 6 онлайн маркетинг тактики за ресторанти

маркетинг тактики за ресторанти

Разтърсете социалното си медийно представяне и завладейте аудиторията

Нека да поговорим за ресторанти! Или по-конкретно, нека да поговорим за печеливши онлайн маркетинг тактики за ресторанти.

Вече разгледахме 6 препоръки за успешен ресторант, а сега ще ви предложим още 6 тактики, които е необходимо да знаете, за да бъдете в крак с тенденциите и да изпъкнете пред конкурентите.

1. Предложете „преживяне“

В днешно време вече не е толкова важно да отидеш в даден ресторант и просто да се храниш. Повечето хора търсят самото преживяване, да усетят атмосферата, да се впуснат в дълбините на културата на дадена кухня.

Всеки екип в ресторанта е хубаво да го има предвид в онлайн маркетинг представянето на бизнеса си. Особено работещ е този подход в ресторантите, специализиращи в чуждестранна кухня. Концепцията да предложите на гостите си да опитат нещо ново, да имат невероятна вечеря със семейството или приятели, да се впуснат в дадена кухня (напр. италианската), опитвайки традиционни вкусове и рецепти. Това е печеливша тактика, която със сигурност ще привлече нови клиенти, желаещи да се отдадат на точно това преживяване.

маркетинг тактики за ресторанти

2. Насърчете съдържание, генерирано от потребителите

Съдържанието, генерирано от вашите гости, може да направи чудеса за бизнеса. Всеки ресторант комуникира, че храната е качествена, вкусна и най-добрата.  Но какво по-голямо признание от потребителската оценка. Няма значение какво казваме на потенциалните клиенти, има значение какво ще кажат другите за нас.

Да насърчите гостите да генерират съдържание, за щастие в днешно време се оказва не толкова трудна задача. Огледайте се. Не е рядка гледка да видите на масата до вас някой да прави снимка на красиво подредена маса, на украсена чиния или на наздравица с чаши вино.

маркетинг тактики за ресторанти

Много добра социална мрежа за подобен тип съдържание се оказва Instagram. Наблюдаваме бизнес профили, пълни само със съдържание от потребителите. Единствено, което е необходимо да направят те, е под снимката да използват ваш хаштаг и да тагнат самия профил. От тук вече за вас става видима всяка снимка направена от гост във вашето заведение и да попитате дали можете да го споделите на официалния ви профил.

3. Използвайте правилните #hashtags

Говорейки и в предната точка за хаштагове, правим пояснението, че тяхното използване, особено в Instagram и Twitter,  значително увеличива видимостта ви и помага да привличате нови клиенти, без да отделяте голям бюджет. Съветваме ви да създадете свой собствен #hashtag – например името на заведението, но също така е добре да направите някои изследвания на популярни хаштагове, за да видите как да увеличите максимално видимостта си.

За най-добри резултати може да включите хаштагове свързани с:

  • локацията – #SofiaRestaurants и #sofiafood
  • нещо характерно само за вашето заведение – #gourmetitaliano и #pinsa
  • конкретен повод – #christmaslunch, #summersalad и #valentinesdinner
  • по-общи, но с много последователи – #instafood и #foodlovers

4. Check-Ins

Отбелязването или така нареченото Check-in е ценна форма за референции (social proof) във Facebook от ваши посетители и е важно да имате колкото се може повече от тях. Повечето хора обичат да показват къде са и какво правят. Това е чудесен начин повече хора да научат за вашия ресторант, да се поинтересуват какво предлагате и да ви посетят. А в крайна сметка това е една от основните цели – повече доволни гости, привличащи и нови такива.

маркетинг тактики за ресторанти

5. Обърнете внимание на Influencer Marketing

Инфлуенсър маркетингът е начин да въздействаш на хората, използвайки влиятелни личности в онлайн пространството.

Направете връзка и комуникирайте с блогъри за храна. Направете комплимент към тях и ги поканете да посетят и опитат вашите специалитети, а след това да споделят мнение и снимки в личните си профили и блогове. Блогъри, влогъри и личности, имащи определн статут в оналйн каналите, могат да имат стотици или хиляди последователи, които биха се доверили на тяхното мнение.

6. Покажете съдържание “зад кулисите”

Хората обичат да виждат съдържание „зад кулисите“. Покажете им емоциите на вашия екип и им дайте вътрешен поглед върху начина, по който се приготвя храната. Покажете снимки или видеоклипове на главния готвач, говорейки за кулинарното му вдъхновение, за подбора на продукти и рецепти. Това съдържание определено е много привличащо вниманието, ангажиращо за аудиторията, а и не само – така всичко изглежда много по-прозрачно и клиентите ще ви се доверят повече.

маркетинг тактики за ресторанти

Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация относно прилагането на онлайн маркетинг тактики за ресторанти и всичко свързано с иновациите в туризма, ще се радваме да ви помогнем.

Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно.


Clientric основа Академия за иновации в туризма, с която помагаме безплатно на всички професионалисти в HoReCa сферата да са запознати с най-новите тенденции за дигиталното туристическо развитие. Ето какво споделя нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова: 

„Любовта ми към пътуване из красотите на България, в комбинация с ефективността на дигиталния маркетинг и общата ни визия с Андрей Лилов, управител на Clientric и човек с 15-годишен опит в целия туристически бранш, „роди“ Академията. Като личности, които всеки ден се развиват и работят в тази сфера, вярваме, че това е начина да успеем и допринесем за националния приоритет туризъм – не само на думи. Заедно с екипа ни подбрахме набор от инструменти, които са съвременни, иновативни, базирани на маркетинг, софтуерни и интерактивни решения. Основен фокус ни е да обучим и помогнем на българския туризъм да насочи усилията си към увеличаване на директните резервации чрез правилна маркетинг стратегия, увеличаване на каналите за своята онлайн дистрибуция и изграждане на цялостна дигитална идентичност на своя бранд. Резултатите показват до 30% увеличаване на приходите на туристическите обекти с този подход. Мечтаем да видим по-големия % от българския туризъм да показва подобни резултати. Тогава ще сме изпълнили мисията си!“

Остави коментар