Искате ли да позиционирате по-добре ресторанта си в онлайн пространството и да продавате повече?
След като вече ви споделихме няколко Тактики как да увеличите приходите на ресторанта, ще разгледаме кои са последните тенденции за ресторанти, както и ще ви представим нашите препоръки за успешен ресторант.
Преди да пристъпите към четиво, сме ви приготвили кратко интерактивно видео по темата:
Въздействие върху вашия бизнес могат да окажат различни фактори, но ние ще разгледаме какво въздействие може да има навлизането на нови технологии и по какъв начин да се отличите от конкуренцията в този бранш. Колкото по-сегментиран става пазарът, толкова по-сурова става конкуренцията. Семейният ресторант може да не се представя толкова добре, колкото в началото, защото на близкия ъгъл са отворили нов веган ресторант или пък ресторант, който предлага специалитети само с яйца например – потребителите обичат новите неща.
Най-основополагащото за успеха на вашия бизнес всъщност е… вкусната храна! Старанието, което влагат готвачите, както и качествените продукти, с които готвите, винаги се забелязват от клиентите. Добавете и приятна обстановка, любима компания и това на пръв поглед е най-простата формула за успех в ресторантьорството, както и печеливша стратегия.
Уебсайт с адаптивен дизайн
Тенденцията повелява…
През последните години потребителите все по-често търсят информация за ресторанти онлайн. Повече от половината от вашите потенциални или сегашни потребители ще посетят уебсайта ви през телефоните си. Ето защо е важно да им предложите елегантен, изчистен уебсайт, в който да се ориентират лесно и бързо. Освен адаптивния дизайн (това е дизайн, който се визуалзира еднакво добре на всякакви мобилни устройства), който е препоръчителен, за да бъдете спрямо тенденциите и потребителите да остават по-дълго време на сайта ви, за тях е важно и каква информация ще им предоставите. Публикувате ли обедното си меню в сайта си? Защото, ако не го правите, има вероятност да губите доста голяма част от клиентите, които биха похапнали вкусен обяд при вас. Освен това, друг съвет от нас е да предоставите възможност на потребителите да могат да правят резервации онлайн чрез бутони като „Резервирай“, „Запази маса“ „Резервирай вечеря“ на вашия сайт, за да имате още по-успешен ресторант.
51% от хората поръчват храна за вън или доставка до дома си, директно от сайта на ресторанта. (Source)
Оптимизация
Ако имате много красив уебсайт, но потребителите не могат да го намерят, то със сигурност имате нужда от SEO (оптимизация за търсещите машини). Това ще помогне да бъдете откриваеми по ключови думи, които най-често търсят потребителите, за да намерят най-доброто място за обяд или вечеря. Адаптивният сайт също ще ви помогне за увеличаване на вашия ранг в Google. Имайки сайт с респонсив дизайн ще може да препращате потребителите в социалните ви профили чрез бутони, както и ще може да поместите карта в сайта с локация на вашия обект.
Маркетинг стратегия в социалните мрежи
Голяма част от ресторантите не публикуват регулярно във Facebook. Ако ресторантът ви все още няма Facebook профил, то със сигурност губите много възможности да впечатлите потенциални посетители. В днешно време обаче не е достатъчно просто да имате профил в социалните мрежи. Добре е да давате добавена стойност на потребителите. Платформи като Instagram, Pinterest и Facebook са идеални, за да покажете бизнеса си по желания от вас начин и да впечатлите всички потребители с най-новите вкусове, които могат да опитат при вас, с най-доброто отношение и най-приятната обстановка.
Често обаче свалените снимки на нечии други ястия от Google и споделянето им в социалните мрежи не би било печеливш ход, дори би имало негативни последствия, ако някой припознае своето ястие. Все повече бизнеси осъзнават, че това не е най-добрият начин за комуникиране с публиката и се замислят за ползите от това да се следва определен план за споделяне на съдържание в социалните мрежи.
В HoReCa особено важно е да има предварително изготвена маркетинг стратегия с конкретни измерими цели. Често дори не е достатъчно просто да качите добра снимка на ваше ястие – важни са и посланието и това, което се очаква да се случи след това като последствие от тази снимка. Ако качите снимка на ястие, което сте предлагали преди месец в ресторанта си, а днес клиентите не могат да получат, то вместо да има положителен ефект, ще се постигне точно обратното.
83% от хората използват смартфони или таблети, за да потърсят ресторант, както и упътвания и часове, в които работи ресторантът. (Source)
Ревюта за вашия ресторант
Както сме ви съветвали и преди, най-важно за всеки бизнес е да взима предвид ревютата, които получава за своя бизнес. Без значение дали коментарите са негативни или позитивни, вие може да следите как се развива ресторантът в момента, какво харесват клиентите, как им се струва обстановката, доволни ли са от храната и др. такива въпроси, които могат да възникнат, когато четете ревютата. Прочетете повече за въздействието на ревютата върху бизнеса в „Онлайн репутация – защо да не трием негативни коментари в HoReCa?“
Нови технологии за успешен ресторант
Без значение дали имате малък или голям бизнес, вие със сигурност ще усетите силата на нарастващите технологични промени в индустрията. Общата тенденция, която виждаме е, че темпът на промяна, благодарение на технологията, се увеличава драстично, което означава, че е важно повече от всякога да разбирате нуждата от това да бъдете в крак с тенденциите и да планирате развитието на вашия ресторант спрямо тях. Някои новости като използването на digital signage дисплеи в ресторантите, както и предоставяне на WiFi Self Service портал са само част от напредъка на технологиите. Виртуалната разходка пък дава възможност за потенциалните клиенти да видят ресторанта отвътре – да надзърнат във вашия вкусен свят и да бъдат привлечени, създавайки у тях желание да ви посетят дори веднага.
Лоялни клиенти
Знаете ли, че на бизнеса ви струва 5-7 пъти повече да се сдобиете с нов клиент, отколкото да продадете услугите си на съществуващ? Освен това лоялните клиенти харчат много повече. Ако се стремите към това да предлагате достатъчно добра услуга на клиентите си, то лоялността им ще ви се отплати подобаващо. Лоялността обаче е отвъд възприятието, че се появява тогава, когато предлагате на клиентите си happy hour, промоции и намаления. Лоялността се постига трудно, но тя е свързана основно с цялата картинка – от момента, в който сервитьорът взима поръчката на клиентите, до момента, в който клиентът си тръгва от ресторанта и влиза във Facebook, за да остави ревю или пък да види какво ще предлагате за обяд утре. Опитайте се да си отговорите на няколко въпроса, които ще ви помогнат да помислите повече над това какво може да направи гостите на ресторанта ви лоялни към вашата марка:
„Коя е причината хората да посещават моя ресторант?“
„Кое е това специално нещо, което гостите в ресторанта ми могат да получат само при мен?“
Когато организирате специални събития в ресторанта си, мислете повече за клиентите – каква музика може да им хареса – жива музика и оркестър или пък специално участие на нашумял поп артист. Какво те искат да видят или опитат в ресторанта ви – да кажем, че в ресторанта ви има много вкусна храна, но не предлагате пици. Попитайте вашите гости преди да си тръгнат от ресторанта ви дали биха похапнали и пица, а защо не и паста при вас. Със сигурност всеки ще отдели няколко секунди, в които ще ви сподели желанията и предпочитанията си за бъдеща промяна в кухнята. ?
Създавайки ценно и уникално изживяване, клиентите ще го свързват с вашия бранд. Всичко се променя – технологията, рецептите, трендовете, но когато държите на качествено приготвената храна, на личното отношение, на добрите мигове, прекарани в ресторанта ви, то потребителите ще се връщат отново и отново, за да изживяват тези моменти и да ги споделят с близки и приятели.
Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация относно добрите практики ресторанти и всичко свързано с иновациите в туризма, ще се радваме да ви помогнем.
Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно. ?
Clientric основа Академия за иновации в туризма, с която помагаме безплатно на всички професионалисти в HoReCa сферата да са запознати с най-новите тенденции за дигиталното туристическо развитие. Ето какво споделя нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова:
„Любовта ми към пътуване из красотите на България, в комбинация с ефективността на дигиталния маркетинг и общата ни визия с Андрей Лилов, управител на Clientric и човек с 15-годишен опит в целия туристически бранш, „роди“ Академията. Като личности, които всеки ден се развиват и работят в тази сфера, вярваме, че това е начинът да успеем и допринесем за националния приоритет туризъм – не само на думи. Заедно с екипа ни подбрахме набор от инструменти, които са съвременни, иновативни, базирани на маркетинг, софтуерни и интерактивни решения. Основен фокус ни е да обучим и помогнем на българския туризъм да насочи усилията си към увеличаване на директните резервации чрез правилна маркетинг стратегия, увеличаване на каналите за своята онлайн дистрибуция и изграждане на цялостна дигитална идентичност на своя бранд. Резултатите показват до 30% увеличаване на приходите на туристическите обекти с този подход. Мечтаем да видим по-големия % от българския туризъм да показва подобни резултати. Тогава ще сме изпълнили мисията си!“
Pingback: Приложете тези маркетинг идеи за ресторант още сега
Pingback: Сметката, моля! – Из българския туризъм
Pingback: Любопитно приложение на още 6 онлайн маркетинг тактики за ресторанти