9 полезни copywriting трика, които ще ви направят по-добри

copywriting трикове

Използвате ли copywriting трикове, чрез които да привличате вниманието на аудиторията си?

Все по-голямо е търсенето на по-качествено съдържание, било то за блог, публикация, сайт или landing page. И колкото по-нарастваща става нуждата, толкова по-трудно е създаването на завладяващи текстове, с които да се грабне потребителското внимание.

Това ни накара да подберем за вас copywriting трикове, които със сигурност помагат за привличане вниманието на читатели и потенциални клиенти.

1) Предизвикайте повече интерес

„Кажете истината, но направете истината невероятна.” – Дейвид Огилви

Как да направите вашето съдържание по-интересно и завладяващо?

  • Направете го лесно четимо и визуално привлекателно;
  • Използвайте различната си индивидуалност или уникално предложение за продажба;
  • Направете го забавно (стига хуморът да е подходящ за целта ви);
  • Включете противоречия;
  • Разказвайте истории.
2) Обмислете добре заглавието си

„Средно 5 пъти повече хора четат само заглавията, вместо целия текст на рекламата. Следователно, ако не продадете продукта още със заглавието си, вие ще изгубите 90% от парите си.“ – Дейвид Огилви

Ето и няколко съвета, които да ви помогнат за създаването на по-завладяващи заглавия:

  • Напишете първо текста, след което извадете „най-силните“ фрази, които да използвате като заглавие и подзаглавие;
  • Изберете заглавие, от което ясно да се разбира какво ще „разкажете“ на читателите;
  • Стимулирайте емоции. Те привличат вниманието и събуждат интереса на хората.
3) Опростете съдържанието си

Опростяването на вашето съдържание не означава да се измъкнете от употребата на термини или да пишете до ниво на разбиране от ученици. Това означава, че съобщението ви е ясно и изчерпателно, така че целевата аудитория да го разбере възможно най-бързо.

4) Направете съдържанието си визуално привлекателно

copywriting трикове

Много често хората не четат всичко, което им се поднася като статии, landing pages и всякакви други текстове. Преглежда се или най-важното на пръв поглед, или това, което е ясно маркирано и открояващо се с подредбата си. Съветваме ви да използвате:

  • Шрифт, който е удобен за четене;
  • Кратки абзаци;
  • Разнообразие в текста, например: удебеляване, наклонен текст, подчертаване;
  • Номерирани списъци;
  • Цитати;
  • Заглавия и подзаглавия;
  • Знаци и емотикони.
5) Запазвайте полезната информация, на която сте попаднали

Случвало ли ви се е да четете постове в блогове или да разглеждате социалните мрежи и нещо да „хване“ окото ви? Това може да е заглавие, изображение или просто фраза в публикация или блог статия. Добра идея е да запазите тези неща от съдържанието в текстов файл или в какъвто друг формат ви е удобно. Все някога ще ви свършат полезна работа. 🙂

Tова не означава, че крадете тези идеи – просто ги използвате като вдъхновение. Ще ви бъдат полезни, когато сте затрупани с ангажименти и не можете да отделите време да мислите за тема, по която да пишете или ако просто имате нужда от малко помощ при завършването на пост, статия или друг текст.

Много идеи и copywriting трикове можете да намерите и в инфографиките, които са много популярно средство за набиране на информация.

6) Предизвиквайте емоция

Трикът за предизвикване на емоциите чрез вашия текст или заглавието му е да си зададете въпроса: какво вълнува читателя в момента? Има много емоции, които може да отключите, но най-силните и дълбоки емоции, които не се ръководят от рационална мисъл са:

  • Страх;
  • Алчност/страст;
  • Вина;
  • Ексклузивност;
  • Гняв;
  • Избавление;
  • Ласкателство.

copywriting трикове

7) Поддържайте положителен език

Съдържание, предизвикващо чувство на страх или гняв има много по-големи шансове да бъде прочетено от потребителите и да им привлече вниманието. Нека си спомним за заглавията, които всекидневно виждаме от „жълтите“ медии (напр. ШОК И УЖАС!!!). Затова е нужно да се придържате и към номер 7 от полезните copywriting трикове, които ви споделяме днес. Помислете си каква е целта на публикацията или текста ви и какво чувство искате да предизвикате у читателите. 🙂

Някои от ключовите думи, които предизвикват страх или гняв са: „ограничен“, „пари“, „горещ“, „пустиня“, „безкраен“, „предизвикателство“, „лечение“, „бум“, „пари“, „отчаяние“. Следвайки любопитството си и инстинкта за самосъхранение, много хора биха отворили статия с такова заглавие.

От друга страна са думите, които създават доверие. Част от тях са: „наслаждавайте се“, „тайна“, „топ“, „ръководство“, „спаси“, „личен“, „СПА“, „политика“, „звезда“, „награда“, „приятелски“ и „препоръчвам“.

Имайте предвид, че това са примери, събирани от много източници. За вашите „добри и лоши“ думички можете да разчитате предимно на собствените си преценка, опит и цел на текста. 🙂

8) Споменете най-важното поне 3 пъти
  • Кажете най-важното за вас и бизнеса ви поне 3 пъти в категорията с информация – на сайта или в социалните мрежи;
  • Много от маркетолозите слагат 3 важни линка в имейл бюлетните;
  • Дългите landing pages често имат три CTA бутона.

Ако нещо е важно, кажете го в началото, повторете го в средата и го споменете отново в края.

9) Използвайте формулата AIDA

Нека първо си припомним какво е AIDA и как можем да го използваме:

А (Attention – внимание) – привличане вниманието на клиента.

I (Interest – интерес) – повишаване интереса на клиента чрез съсредоточаване върху предимствата и ползите.

D (Desire – желание) – убеждаване на клиентите, че искат и желаят продукта или услугата и че тя удовлетворява техните нужди.

А (Action – действие) – довеждане на клиента към предприемане на действия и/или покупки.

Източник на информацията: Wikipedia.org

Имайки тези четири елемента в публикацията или блога си, не само ще привлечете повече читатели, но ще получите по-голяма ангажираност, а ако печелите от вашия блог, това е от съществено значение за цялостния ви успех.

copywriting трикове

Писането за вашия блог или друг тип съдържание не трябва да бъде последното нещо от списъка ви със задачи. Чрез използването на някои copywriting трикове, писането може да стане вашето любимо занимание. Опитайте да приложите тези съвети и следете как аудиторията ви ще реагира и оценява всяка публикация, която пишете.

Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация относно още copywriting трикове и всичко свързано с иновациите в туризма, ще се радваме да ви помогнем.

Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно. ?


Clientric основа Академия за иновации в туризма, с която помагаме безплатно на всички професионалисти в HoReCa сферата да са запознати с най-новите тенденции за дигиталното туристическо развитие. Ето какво споделя нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова:

„Любовта ми към пътуване из красотите на България, в комбинация с ефективността на дигиталния маркетинг и общата ни визия с Андрей Лилов, управител на Clientric и човек с 15-годишен опит в целия туристически бранш, „роди“ Академията. Като личности, които всеки ден се развиват и работят в тази сфера, вярваме, че това е начинът да успеем и допринесем за националния приоритет туризъм – не само на думи. Заедно с екипа ни подбрахме набор от инструменти, които са съвременни, иновативни, базирани на маркетинг, софтуерни и интерактивни решения. Основен фокус ни е да обучим и помогнем на българския туризъм да насочи усилията си към увеличаване на директните резервации чрез правилна маркетинг стратегия, увеличаване на каналите за своята онлайн дистрибуция и изграждане на цялостна дигитална идентичност на своя бранд. Резултатите показват до 30% увеличаване на приходите на туристическите обекти с този подход. Мечтаем да видим по-големия % от българския туризъм да показва подобни резултати. Тогава ще сме изпълнили мисията си!“

Остави коментар