Каква е ползата да имате добър онлайн имидж? Как това се отразява на вашето заведение?
Това са само част от въпросите, на които ще дадем отговор в редовете по-долу, а в края на статията можете да свалите и цялото case study.
При голяма част от ресторантите се наблюдава известна периодичност. Има периоди, в които се работи на 100% запълняемост, но и такива, в които спокойната обстановка не е в полза на бизнеса. Практика, която забелязваме при много от ресторантите, повлияни именно от тази сезонност, е че прилагат маркетинг усилия в определени периоди.
Защо това може да ви изиграе лоша шега?
В днешния дигитален свят всеки бизнес се бори за по-добро онлайн позициониране, защото това пряко означава и повече клиенти. Ключът за успех тук е прилагането на маркетинг стратегия с ясна мисия, визия, цели, таргет аудитория и ефективен маркетинг микс. Когато целогодишно прилагате тази маркетинг стратегия, макар и не на 100% в слабите периоди, добрите резултатите ще са налице. Чрез изграждането на последователен план за популяризиране през цялата година, вашият ресторант ще поддържа ангажираността на своите онлайн последователи и ще бъде винаги в ума им.
За да може да се отговори ефективно на конкуренцията в бързо променящия се дигитален свят, е нужно да се стъпи на здрава стратегическа основа, KPIs и правилно планирани цели. Премислете своите маркетинг тактики и действия, за да изградите разпознаваемост на ресторанта с ефективна бранд идентичност.
Два от основните и най-силно изразени проблема, свързани с онлайн присъствието на ресторант, които наблюдаваме у нас, са:
- Нисък рейтинг с лоша онлайн репутация;
- Неефективно изхарчени средства за реклама;
Нека да разгледаме нагледно няколко примера с наши партньори, при които ефективността на изпълнение на маркетинг целите носи не само допълнителни дивиденти на бизнеса, но и премахва риска от развитието на горепосочените два акцента.
Ресторант „При Иван“ в град Белоградчик, е заведение, което с нашата професионална помощ, налага онлайн своя бранд и във времето от стартирането му досега, вече 2 години се наблюдава драстично увеличение на показателите му. Всичко това е възможно, защото и най-важната съставка е на лице – уникално добрият продукт, реализирани предложените офлайн активности и страхотният екип на място!
Летните месеци за заведението са най-оборотни, породени от високия туристически поток към природните забележителности в региона. Това е и периодът, в който ревютата от гости във всички онлайн канали драстично се увеличава. Когато има предварително изградена стратегия и редовна комуникация с гостите, всички резултати са само в полза на бизнеса. Защо е важно отговарянето на ревюта? Те дават реална представа как ресторантът се възприема от хората и дори негативните ревюта са много полезни и могат да дадат насоки на какво да се наблегне, за да се подобри потребителското изживяване.
Именно този висок рейтинг, двустранната комуникация с гостите и тяхната положителна оценка във времето, донесе на ресторанта „Сертификат за отличие“ от най-влиятелната туристическа платформа – TripAdvisor.
Kак стои въпросът със средствата за реклама?
С правилно структурирана стратегия и намиране на най-правилната аудитория, ефективността от вложените първоначални средства за реклама се възвръща многократно. Дългосрочно това създава и една общност от постоянно ангажиращи се потребители, които стават лоялни клиенти на заведението.
Ето пример с пост, който само за 3 дни се сдоби органично (без реклама) с 371 реакции и 14 споделяния.
Графиката по-долу показва нагледно как чрез непрестанна активност в онлайн пространството, общият брой достигнати хора във Facebook страницата в месеците за 2017 и 2018 година, драстично са се увеличили.
Общият брой на новите последователи непрестанно нараства, без целенасочена реклама за събиране на нови харесвания. Единствено с ангажиращи постове за бранд разпознаваемост.
За да привлечете най-правилната таргет аудитория за вашия ресторант, е необходимо да използвате послания, комуникиращи с общото представяне на бранда и атрактивни визии, грабващи от пръв поглед.
Добър пример за привличащи вниманието визии:
„Rosetta“ е франчайз на италианска марка заведения за бързо хранене от гурме тип.
В Clientric сме експерти, които предлагат и внедряват завършен цикъл от решения с фокус маркетинг и продажби в туристическия обект, така че да увеличи приходите си с до 30%. Като най-верни помощници на всички обекти от HoReCa сферата, споделяме с вас 6 стъпки, с които ние подобряваме онлайн присъствието на ресторант и ако ги следвате и вие, резултатът е гарантиран:
Стъпка 1: Анализ за ефективност по канали и конкретни предложения за оптимизиране канал по канал. Това позволява да се изберат и инвестира само в тези 20% от каналите, които носят 80% от целия резултат.
Стъпка 2: Дигитална комуникационна и бранд стратегия. Ясната дефиниция на описателно изречение, сторителинг, комуникационни и продажбени послания на бранда, които да се комуникират по всички канали.
Стъпка 3: Начална имплементация на стратегията за стартиране. Когато стратегията е готова е важно да се уеднаквят по всички канали снимки, видеа, съдържание, кодове на маркетинг инструменти, онлайн фуния на продажби, ремаркетинг инструменти и таргет аудитории преди „на парче“ да се пускат само отделни постове.
Стъпка 4: Месечно изпълнение на одобрената стратегия и постигане на заложените резултати. След като има стратегия, има конкретен план на действие и конкретни резултати. Всеки месец е важно да се следват одобрените активности и да се оптимизират, ако не постигат заложените цели.
Стъпка 5: Допълнителни услуги за максимална ефективност. След като в рамките на 3-6 месеца е достигнато добро ниво на най-приоритетните канали, поетапно се включват и следващите по важност канали за добавяне на още бизнес резултати.
Стъпка 6: Още допълнителни канали и услуги за максимално професионално присъствие. Винаги остава една част от реализираните активности, които могат да се подобрят и развият, спрямо най-актуалните тенденции. В дигиталния свят услугите се развиват с дни и за максимален ефект, онлайн присъствието на обект също е важно да се актуализира ежемесечно, спрямо новите изисквания на всеки канал.
ИЗТЕГЛЕТЕ Интересни реални резултати за онлайн присъствието на заведения и ресторанти у нас (Case Study)>>>
Ако искате да споделите още идеи и мнения за нашата стратегия и стъпки на изпълнение, не се колебайте да се свържете с нашия екип. Готови сме да помогнем на вашия бизнес с най-ефективните маркетинг идеи – от стратегията, проектирането, разработването, интегрирането, до ефектното и ефективното им позициониране на пазара.
Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно.