Facebook маркетинг за хотели 7

facebook marketing

Използвате ли социалните мрежи за вашия хотел?


Защо Facebook маркетинг за хотели? Активността ви във Facebook е от огромно значение, за да задоволите потребностите на клиентите, още преди да са взели решение дали ще почиват при вас. Чрез различни похвати и онлайн маркетинг  можете да повишите заетостта на хотела си, да превърнете клиентите си в лоялни такива, както и да насърчите растежа на бизнеса си.

Развълнувайте туристите, докато разглеждат вашата Facebook страница!Clientric - Facebook маркетинг за хотели

Ако се чудите как да го постигнете, ще ви представим основните похвати, които ще спомогнат за това да бъдете разпознаваеми и да повишите осведомеността. Разбира се, потребителите търсят вашите профили в Google Plus, Twitter, Instagram, TripAdvisor – всяка една информация, която присъства за вас в тези мрежи може да има определено въздействие – затова трябва да се управлява внимателно.

Разберете кои са вашите клиенти

За Facebook маркетинг за хотели основно значение има кои са вашите целеви групи – на кого ще говорите и по какъв начин. Всяко едно комуникационно послание трябва да бъде написано по начин, който да рефлектира с възприятията и желанията на клиента ви.

Ето и кои са нашите насоки:

1. Подходяща корица с високо качество

Първото нещо, което ще забележи бъдещият ви гост ще бъде профилната снимка и cover снимката на страницата ви! Подходете стратегически – изберете най-добрите снимки, които показват защо вашия хотел е специален. (Ако имате 5-звезден хотел очакванията на туристите за вашата услуга са много завишени!).

Thassos Grand Hotel

2. Профилна снимка с логото на хотела

За по-добро и бързо разпознаване на бранда препоръчваме да  използвате логото на хотела или друга профилна снимка, която да бъде брандирана. По този начин лесно и бързо потребителите ще свикнат с вашия бранд и ще забелязват постовете ви.

3. Реалистични снимки с добро качество

За да се откроите сред хилядите снимки, които всеки ден потребителите виждат в социалната мрежа, е добре да заложите на хубави снимки, с добро качество. Ако използвате прекалено обработени снимки  е възможно да разочаровате посетителите си. Затова ние препоръчваме да не използвате само обработени снимки – хората предпочитат да виждат реалната ситуация, за да са сигурни, че ще останат доволни от избора си на хотел и престоят им ще бъде приятен.

Thassos Grand Resort

4. Behind the scenes

Всеки клиент би се радвал, ако вижда повече материали зад кулисите – какво се случва във вашата кухня например, какви са служителите ви, как се подготвяте за големи или малки събития, които организирате в хотела. Чрез споделянето на подобно съдържание от “behind the scenes” ще  ангажирате  гостите си с вашия бранд.

5. Видео споделяне

Тази година определено доминира видео съдържанието! Споделяйте видеоклипове от различни природни гледки,  видео 360, Live streaming, интересни истории от екипа на хотела, показване на доволни клиенти и т.н.. Ако искате да бъдете ефектни и разпознаваеми, ето още една идея – GIFs – така нашумелите гифчета – ако успеете да ги брандирате, то това е един много лесен начин за интеракция с потребителите на социалните мрежи.  Качвайки клипчета директно във Facebook, то вие ще трупате органичен трафик. Вижте други интересни начини за видео споделяне

6. Редовно отговаряне на коментари и съобщения

Ревюта и коментари

Потребителите изискват от вас много детайлна информация за всички услуги и удобства, които се предлагат в хотела ви, какво има наоколо, какво е разстоянието до най-близкия супермаркет, по-голям град, какви са забележителностите и много други въпроси, свързани с абсолютно всичко, за което може да се сетят. Бъдете готови да им дадете тази информация – те я искат във Facebook и често се налага да се отговаря много бързо. Ако има недоволен гост, то той ще започне да се опитва да се свърже с вас по всякакви начини и е важно бързо и коректно да му помогнете. За повече полезна информация как да се справите с ревютата във вашия хотел може да прегледате Ревюта и коментари – как влияят върху резервациите.

7. Качествено съдържание

Винаги се говори за качествено съдържание – започвайки от информацията, която предоставяте на клиентите на сайта си,  до това, което публикувате във Facebook страницата си. Аудиторията  е отправната ви точка – създавайте съдържание за вашите последователи.  Важно е  в публикациите ви да се усеща личното присъствие. Добрият бранд създава емоцияДобавената стойност за всеки потребител го прави ваш верен почитател, който застава на ваша страна дори и по време на криза.

8. Правилна стратегия

strategy

Вие най-вероятно се стремите да предадете ясно корпоративните послания на вашите потребители, както и да увеличите посещаемостта на сайта. Маркетинг в социалните мрежи или онлайн маркетинг се прави с определена цел. Значение има колко често поствате, какви са публикациите, по кое време на деня публикувате информация, как достигате вашите потребителите, освен, че ги информирате и те предприемат ли някакви действия (имате ли Call-to-action). Изработването на цялостна стратегия или само на комуникационна стратегия е свързано с основните цели, които си поставяте, както и какви са нуждите на вашия бизнес. Прави се проучване на  пазара (имате ли конкуренти, кои са те и какви са силните и слабите им страни), стратегическо представяне, мисия, визия, ценности, storytelling, маркетинг микс. За да бъде един бизнес успешен, той има нужда от правилен начин на кореспонденция с различните публики – именно това се цели и чрез Facebook маркетинг за хотели.

Не забравяйте, че клиентите ви са мобилни – за мобилните устройства значение имат големината на снимките, текста върху тях, цветовете, които се избират – всичко това може да изглежда добре на десктоп, но на мобилно устройство да не работи! Особено внимание обърнете на офертите, които пускате – трябва да са спазени различни правила.

Interactive solutions - Clientric

Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация за онлайн маркетинг стратегията на вашия хотел и всичко свързано с Facebook и иновациите в туризма, ще се радваме да ви помогнем.

Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07 , имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно.


Clientric основа Академия за иновации в туризма, с която помагаме безплатно на всички професионалисти в HoReCa сферата да са запознати с най-новите тенденции за дигиталното туристическо развитие. Ето какво споделя нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова:

„Любовта ми към пътуване из красотите на България, в комбинация с ефективността на дигиталния маркетинг и общата ни визия с Андрей Лилов, управител на Clientric и човек с 15 годишен опит в целия туристически бранш, „роди“ Академията. Като личности, които всеки ден се развиват и работят в тази сфера, вярваме, че това е начинът да успеем и допринесем за националния приоритет туризъм – не само на думи. Заедно с екипа ни подбрахме набор от инструменти, които са съвременни, иновативни, базирани на маркетинг, софтуерни и интерактивни решения. Основен фокус ни е да обучим и помогнем на българския туризъм защо да насочи усилията си към увеличаване на директните резервации чрез правилна маркетинг стратегия, увеличаване на каналите за своята онлайн дистрибуция и изграждане на цялостна дигитална идентичност на своя бранд. Резултатите показват до 30% увеличаване на приходите на туристическите обекти с този подход. Мечтаем да видим по-големия % от българския туризъм да показва подобни резултати. Тогава ще сме изпълнили мисията си!“