Готови ли сте за новия технологичен свят в хотела?
Дигитализацията води след себе си редица промени, които малко по малко започват да завладяват хотелите глобално. Персонални асистенти, роботи, VR, огромни дисплеи, холограми ще са само началото на цялостното преобразяване на хотела такъв, какъвто го познаваме днес. Големите хотелски вериги са сред първите иноватори в предлагането на една по-различна хотелска стая – модернизирана спрямо нуждите на туристите.
Новите технологии са голямо предизвикателство пред класическото гостоприемство. Днес все повече се инвестира в това да се предложи различно изживяване и в голяма степен това е продиктувано и от трендовете, които налагат милениълите. Те обичат пътешествията не по-малко от технологиите, споделянето, креативността.
Нека заедно разгледаме една Hi-Tech хотелска стая:
Дигитален ключ за стаята
За много посетители именно отключването на стаите е досаден момент, който може да се премахне, ако се въведе нова практика в хотелите. Влизането е хотелската стая може да става чрез сканиране с телефона, използвайки приложение на телефонa. Дигиталният ключ за стаята реално е личният смартфон на госта или смарт часовника му.
В момента хотелски вериги като Marriott, Hilton и Starwood предлагат подобно удобство за гостите на хотела си. Как мислите? Според нас това е бързо и лесно решение… ако имате батерия на телефона. ?
RFID нощно осветление
Това е готино изобретение, което позволява чрез RFID сензори да се усети движение. Да кажем, че станете късно вечерта от леглото и тръгнете към банята в стаята. Сензорите в този момент задействат автоматично осветлението и вечният мрак в стаята е в историята. Без повече ударени малки пръстчета в ръбове!
Пълен контрол над стаята
Високотехнологичните функции за различен контрол все по-често се включват към дизайна на новите хотели, защото се приемат лесно от потребителите, които рядко излизат от вкъщи без смартфоните, лаптопите и таблетите си.
За „умната“ хотелска стая ще бъде достатъчно да използвате различни команди, за да промените бързо температурата, да коригирате осветлението, дори да дръпнете щорите. Освен това AI (Artificial Intelligence) персонални асистенти като Amazon Echo, Google Home, Google Allo и други ще съдействат на гостите. Това ще става посредством различни устройства, разположени във всяка хотелска стая. Добре познатата Siri (Apple) може да се открие и в момента в някои хотели.
Технологии в стаята
Персонализираното изживяване за всеки един гост в хотела може да се постигне чрез различни технологии. Огледала с вградени тъчскрийн дисплеи ще подобряват престоя на гостите. Ако някой иска да намали осветлението в банята например, това ще се случва чрез такива огледала.
За да се покажат на гостите всички новости в хотела, както и каква е програмата, има ли интересни събития в и около него, може да се използват дисплеи с висока резолюция. Подобна технология е Digital Signage – такива интерактивни постановки позволяват да се експериментира много. Екранът може да се раздели на няколко части и да се показва различно съдържание, което по правилен начин да таргетира потребителите. Обновяването на ново съдържание може да става по всяко време. Хотелската телевизия вероятно ще продължи да бъде лесен начин за интеракция с гостите в хотела, като им осигури различни забавления в стаята, но ще бъде изключително Hi-Tech.
VR
За да вземат по-бързо решение каква атракция да посетят или какво да правят следобеда в хотела или около него, може да се предоставя VR headset на всички гости – директно в техните стаи. Технологията за секунди пренася във всеки един кът от хотела – може да се правят симулации, игри, но най-вече виртуалната реалност ще дава добри причини дали да се отиде на някаква екскурзия, която предлага хотела или пък на други предвидени активности.
VR технологията може да се използва и за фитнесите в хотела. Представете си разходка с колело из местността, докато карате велоергометър в хотела? Ново изживяване, което със сигурност ще предизвика много емоции!
Лоби бар от ново поколение
Хотелските лобита ще се превърнат в най-интересната част от хотела. Общите пространства в хотела ще са новия social hub – хората ще могат да пробват нови технологии, да разглеждат забележителности, TOP места, да комуникират с други гости, да се социализират, да хапват и да се забавляват.
В момента едно от желанията на туристите е да имат възможност да зареждат телефоните си навсякъде в стаята или в лоби бара, така че предполагаме, че в близкото бъдеще ще има такава възможност, от която ще се възползваме със сигурност и ние! ?
Дизайн, съобразен със социалните мрежи
Все повече хотели приемат предизвикателството да предложат невероятни кътчета, където хората да могат да запечатат ваканцията си с любимия си телефон или фотоапарат. Дизайнът на обекта все повече ще се съобразява с това, което е модерно и в социалните мрежи. Създаването на специално място, където да могат гостите да си правят снимки, дори и “Selfie Spot” ще присъства все по-засилено в хотелите на бъдещето.
Ако преди време „съдържанието“ беше хотелът, днес хората са тези, които дават облик на „съдържанието“. Всъщност иновациите са насочени към хората, към техните емоции и възможността да се чувстват прекрасно в хотела. Представете си, че се визуализират всички тагнати снимки на посетителите на дадена хотелска верига на голям екран – хотелът предлага качествена услуга и знае, че може да се довери на клиентите си, а те от своя страна споделят незабравимите си красиви преживявания не само с приятелите си, но и с посетителите на хотела.
Всички подобрени дизайнерски решения обаче ще бъдат водени от едно – да предложат максимум комфорт в комбинация с технологиите, които опростяват живота и помагат на хората да имат повече време за себе си и за хората, които обичат, докато са на почивка.
Гостите ще имат все повече технологични нужди, на които след няколко години хотелите ще могат да отговарят подобаващо. В този свят на възможности и непрестанни интерактивни и софтуерни решения, нямаме търпение да видим какво предстои, защото с радост ще го приложим на българския пазар за още по-доволни гости в хотела. ?
Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация относно хотелската стая на бъдещето и всичко свързано с иновациите в туризма, ще се радваме да ви помогнем.
Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно. ?
Clientric основа Академия за иновации в туризма, с която помагаме безплатно на всички професионалисти в HoReCa сферата да са запознати с най-новите тенденции за дигиталното туристическо развитие. Ето какво споделя нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова:
„Любовта ми към пътуване из красотите на България, в комбинация с ефективността на дигиталния маркетинг и общата ни визия с Андрей Лилов, управител на Clientric и човек с 15-годишен опит в целия туристически бранш, „роди“ Академията. Като личности, които всеки ден се развиват и работят в тази сфера, вярваме, че това е начинът да успеем и допринесем за националния приоритет туризъм – не само на думи. Заедно с екипа ни подбрахме набор от инструменти, които са съвременни, иновативни, базирани на маркетинг, софтуерни и интерактивни решения. Основен фокус ни е да обучим и помогнем на българския туризъм да насочи усилията си към увеличаване на директните резервации чрез правилна маркетинг стратегия, увеличаване на каналите за своята онлайн дистрибуция и изграждане на цялостна дигитална идентичност на своя бранд. Резултатите показват до 30% увеличаване на приходите на туристическите обекти с този подход. Мечтаем да видим по-големия % от българския туризъм да показва подобни резултати. Тогава ще сме изпълнили мисията си!“
Pingback: Кои са горещите тенденции в хотелиерството през 2019?