Кои са горещите тенденции в хотелиерството през 2019? 2

tendencii-hotelierstvo-2019

Да следите и прилагате световните новости в HoReCa е ключово за успешни бизнес резултати в хотела

Успешното управление на заетост и приходи в хотела търпи много динамични промени и е сред горещите тенденции в хотелиерството, както през последните 24 месеца, така и през 2019 година. Съчетаването на персонализация и технологични иновации кара гостите на хотела да се чувстват уникални и специални. Това значително увеличава вероятността те да се превърнат в лоялни клиенти на бранда и да препоръчат хотела на свои близки и познати.

Сред горещите световни тенденции през 2019 се нареждат чатботове, умни хотели, хипер-персонализация, споделено работно място, виртуална реалност, добавена реалност, еко хотели и още. Ползите от прилагането им във вашия хотел може да разберете в следващите редове.

А относно тенденциите в хотелиерството в България?

Всички сме наясно, че българската бизнес действителност значително се различава като ресурси и възможности от световната. Затова решихме да попитаме маркетинг мениджърa на Clientric и основател на MEmotion – Катя Тодорова – за мнение кои от световните примери за иновации са важни и приложими за българските хотели. Ключовите маркетингови и технологични решения, за които тя разказва, ще поставят хотелите в България на конкурентно световно ниво и ще привлекат множество чуждестранни туристи.

В интервюто Катя споделя добрите практики, които много български хотели – наши партньори и клиенти – вече прилагат и съответно значително са подобрили своето онлайн присъствие, качеството на услугите и бизнес резултатите си.

Според Катя, тези основи се състоят в притежаването на мобилно адаптиран уебсайт, в изграждането на брандинг в социалните мрежи, в онлайн дистрибуцията и наличието на Booking Engine (платформа за директна резервация) в сайта, която е препоръчително да не е безплатна поради липсата на функционалности, в наличието на Channel manager (Канален мениджър), Price optimizer и др.

Повече информация за основите на „къщичката“ на собственото органично онлайн присъствие за HoReCa може да откриете в тези теми от онлайн академията на Clientric за иновации в туризма:

Катя също споделя най-актуалния си поглед върху туристическата сфера у нас като жури на Bulgarian Travel Awards през април 2019г. Според нея, има уникални български хотели с уникални услуги и обслужване, които обаче не обръщат достатъчно внимание на брандинга и присъствието си в онлайн пространството. Така клиентите трудно могат да разберат, че даден хотел е по-добър от конкурентите и да го изберат измежду толкова много привлекателни предложения.

Повече по темата за тенденциите в хотелиерството,  иновациите и технологиите, които хотелите в България е добре да приложат, може да научите и в поредното издание на Webit. Festival`19 през май, в което нашият екип ще вземе участие.

Акценти от горещите световни тенденции в хотелиерството за 2019, на които вярваме, че е нужно да обърнете внимание:

Чатботове (виртуални асистенти)

Чатботът, или т.нар. виртуален асистент, е софтуерно решение, което наподобява разговор с човек, общува с клиента и отговаря на най-често задаваните въпроси чрез текст, видео, снимки, линкове или друг вид комуникация. Най-често намира приложение в уебсайт, Facebook Messenger или Viber. До няколко години чатботовете ще са основно средство за комуникация на клиентите с бизнеса – преди сайтове, приложения, имейли и телефонни разговори – заради мигновеното получаване на необходимата информация. Те позволяват на бизнеса да автоматизира 80-90% от ежедневните въпроси на своите клиенти.

chatbot

Чатботовете навлязоха в различни бизнес сфери преди няколко години, а в сферата на хотелиерството ще навлизат все повече в бъдеще. Те помагат за намаляване на разходите и оптимизирането на различни бизнес процеси и услуги, от хотелски резервации и обслужване на клиенти до отговаряне на различни запитвания преди и след престоя им в хотела. Освен световни доставчици на туристически услуги като Uber, Booking.com и Skyscanner, чатботове използват и хотелските гиганти като Hilton, Holiday Inn и Hyatt.

Нашите приятели от Umni.co са експерти в разработването на чатботове за хотели в България на достъпни цени и ако имате интерес – можем да ви свържем с тях, за да се възползвате от преференциални условия като наши клиенти и да сте сред успешните български примери, възпозлвали се от тенденциите в хотелиерството. 🙂

Ботът е мощен маркетингов инструмент, който е лесен за използване, тъй като не е нужно потребителят да инсталира допълнителни програми, за да го използва. Той е достъпен за клиентите 24/7 и ги обслужва бързо и лесно. Може да обработва голям брой запитвания и резервации едновременно и да промотира ресторанта, бара или СПА процедурите към хотела. Позволява на гостите да поръчат храна или напитка в стаята си, да запазят маса в ресторанта, да поръчат такси или да получат идеи за туристически обиколки и разглеждане на забележителности около хотела.

Още възможности, които чатботът предоставя според нивото си на програмиране са чекиране при настаняване и напускане на хотела, разрешаване на оплаквания, рекламиране на хотела преди и след престой, контролиране на температурата в стаята и др. Чатботовете се усъвършенстват постоянно на база на данните, които клиентите им предоставят, съхраняват чат историята, изграждат точни потребителски профили и подобряват хотелските си услуги. Използването на тази технология във вашия хотел може да ви придвижи стъпка напред пред конкурентите и да привлече повече потенциални гости.

Умни хотели

Умните хотели използват устройства, свързани с интернет, които могат да комуникират помежду си чрез технологията IoT – Internet of Things (Интернет на нещата). Тези устройства могат да бъдат управлявани само от едно устройство, като това може да бъде вашият смартфон с инсталирано мобилно приложение на хотела, наличен таблет в стаята, дистанционно или smart speaker (като Amazon Echo). Тези устройства са способни също да намират мигновено нужната информация в интернет и да отговарят на запитванията на госта.

umni-hoteli

Тенденцията хотелите да се превръщат в „умни“ вече е на лице и ще навлиза все повече в туристическия пазар. Ползите от такъв тип хотели са главно по-малките разходи за персонал, по-голямата енергийна ефективност на хотела и подобреното изживяване на клиента. Много световни вериги хотели като Marriott и Hilton вече предлагат автоматизираните стаи. В тях гостът на хотела може да извършва различни функции, от настройване на желаната температура в стаята преди да се е върнал, до запазване на място в сауната или ресторанта на хотела. По този начин не се губи време в комуникация и чакане по опашки.

Пример за изцяло „умни“ хотели са два в Китай – FlyZoo Hotel в Hangzhou и Smart LYZ Hotel в Chengdu. В тях са използвани различни технологии за оптимизиране на процесите като изкуствен интелект, роботи, удостоверяване на госта чрез биометрични данни (сканиране на ретината, пръстов отпечатък, разпознаване на лице) и др.

Хипер-персонализация

Бъдещият успех на много хотели и ризорти се крие в това как получават и използват данните за своите гости на индивидуално ниво, с цел по-добро таргетиране, персонално отношение и подобряване на тяхното изживяване. Представяйки на гостите уместни послания, оферти и услуги в правилното време, е един от най-ефективните начини гостите да се почувстват  удовлетворени по време на техния престой, да се превърнат в лоялни клиенти и в адвокати на бранда. Умните хотели предлагат отлични възможности за персонализация чрез вече споменатата IoT технология в частта Умни хотели, което е сред първенците в световните горещи тенденции в хотелиерството.

hyper-personalization

Персонализацията е свързана със събирането на информация за профила на госта на база дейностите, които той извършва от момента на резервирането на стая до момента на напускането ѝ. Пример за това е Mandarin Oriental Hotel в Ню Йорк, който с помощта на напредналата умна технология и на компютърни системи, може да проследи всички предпочитания на госта и да ги приложи щом той влезе в хотела. Гостите са поздравявани лично на влизане в стаите чрез хотелската телевизия. Умната телевизия и умните говорители, като тези разработени от Amazon дават възможност на гостите на хотела да влязат в своя акаунт и да гледат любимите си филми в Netflix, да провеждат видео разговори, да слушат аудио книги или любимата си музика в Spotify. Както споменахме по-рано, всички електронните устройства в стаята могат да бъдат персонализирани и да предвидят дали гостът желае светлините в стаята си приглушени, завесите пуснати или температурата висока. Сензори в мини-бара пък уведомяват камериерките, когато даден артикул е на изчерпване.

Споделено работно място (Co-working space)

Споделеното работно място става все по-популярно, а локациите – разнообразни. Споделеното работно място в хотели все още не е навлязло масово, а е една добра възможност, от която хотелите в България могат да се възползват и да са сред световните примери за вече приложили теденциите в хотелиерството. Все повече хора в работоспособна възраст имат гъвкаво работно време и възможност да работят от различни точки на света, съчетавайки работата с пътуване. Споделените пространства привличат по-голямата част от работната сила, представена от Милениълите (Millennials) и Поколението Z (Generation Z), както и дигиталните номади, които благодарение на интернет, могат да работят от всяка точка на света. Повечето от тях избират споделените работни места, тъй като са уютни, вдъхновяващи и неангажиращи, за разлика от офисите с бели стени и работно време от 9 до 5.

spodeleno rabotno myasto

Тези пространства не само отварят хотела за външни посетители и нова аудитория, но и оптимизират съществуващото пространство в хотела, генерирайки допълнителни приходи. Чрез различни платформи, външни лица могат да се абонират на определен план, а гостите на хотела могат да запазват свое място за работа безплатно. Наред с това, приходи могат да се генерират и от други зони и съоръжения в хотела като ресторанти, спа, фитнес и др. По този начин, посетителите ще могат да разглеждат и да се възползват от различни услуги и удобства в хотела, без да променят локацията си.

Пример за платформа, чрез която може да се запази споделено работно място е Spacemize, която предлага различни локации за работа на територията на Обединеното кралство. В подобни платформи хотелите могат да заявят членство и да бъдат по-лесно откриваеми, докато промотират свободните си пространства. Потребителите от своя страна ще получат разнообразни предложения, които отговарят на техния вкус и предпочитания. След като резервират избраната локация, посетителите могат да представят потвърждението си на рецепция и да се отправят към съответното място в хотела. Подходящи места за споделено работно място могат да бъдат хотелското лоби, rooftop бар, място на открито в градината или специален етаж, предвиден за това.

Наличието на подобни пространства може да постави вашия хотел пред конкурентите и да привлече както местни жители, така и пътуващи по бизнес (business travelers). Те ще имат възможност да работят в присъствието на други предприемачи и иноватори, като се социализират по продуктивен начин. Освен това, ако посетителите се абонират за постоянно посещение, биха могли да се възползват от преференциални цени за различни услуги в хотела като храни и напитки, спа, фитнес, басейн, стая, конферентна зала и др.

Освен споделено пространство за работа, хотелът Hobo в Стокхолм предлага и специална зона, предвидена за различи събития, в които start-up компании могат да изложат свои продукти. Това е още един начин за оптимално използване на пространството в хотела и за допълнителни приходи.

Виртуална реалност (VR) и Добавена реалност (AR)

Виртуалната реалност (Virtual Reality) продължава да бъде сред актуалните тенденции в хотелиерството и през тази година и прилагането й е силен начин за въздействие върху преживяването на клиента, още преди да се е превърнал в гост на хотела, както и за хотелската стая на бъдещето. Възможността за виртуална разходка на уебсайта на хотела е атрактивен начин гостите на хотела да разгледат предварително всички съоръжения и услуги, които той предлага. Това значително ще засили техния интерес и вероятността да бъдат гости на хотела. Те ще могат да визуализират стаите и пространствата за събития предварително, а това е начин да вземат по-информирани решения и да планират по-добре бизнес конференции, сватби, тиймбилдинги или други събития. Добра възможност е и да се предлага виртуална разходка из местни забележителности, което може да е още един повод потенциалния гост да бъде привлечен към вашия хотел и да се насърчат резервациите.

virtualna-realnost-dobavena-realnost


Някои хотели от веригата Starwood, например, експериментират с добавянето на оборудване за виртуална реалност в стаите, при което гостите да се потопят в различни активности като гмуркане и zip lining. VR устройства могат да се сложат и във фитнеса на хотела, където гостите ще имат възможност да разнообразят еднотипното въртене на колело, сменяйки обстановката с красив пейзаж сред природата. Освен 360-градусови виртуални турове, виртуален процес на резервация също е възможен. Компании като Amadeus вече се възползват от него, предлагайки на клиентите да търсят полети, да сравняват цени на хотели и да резервират стаи чрез VR headset-овете.

Докато виртуалната реалност напълно заменя реалната среда с виртуална, Добавената реалност (Augmented Reality) засилва ефекта в реалния свят в реално време, преплитайки физическата реалност с компютърно генериран образ, създаващ незабравим ефект. Тази интерактивна възможност позволява на клиентите да се запознаят по-добре с даден продукт.

Вижте повече за Виртуалната (VR) и добавената реалност (AR) 

Добавената реалност е важно понятие в сферата на хотелиерството, тъй като позволява на хотелите да продават физическия си продукт по интерактивен начин и да засилят преживяването на гостите в околността. Важността на технологиите в този сектор нараства и със смяната на целевата демографска среда. Милениълите са доминиращо консуматорско поколение, което е по-технологично и дигитално грамотно от предшествениците си и по-склонно да използва устройства за виртуална и добавена реалност.

The Hub Hotel от веригата Premier Inn в Обединеното кралство използва добавена реалност чрез карти на стените в своя хотел. Гостите могат да изтеглят специално приложение и да насочат смартфона си към картите. По този начин ще получат допълнителна информация за местни забележителности, подсилвайки използваемостта на картата и правейки престоя си по-интересен и интерактивен. Holiday Inn пък предоставя възможност на гостите да видят реалистични виртуални образи на известни личности.

Потенциалът на технологиите за виртуална и добавена реалност все още не е е разкрит изцяло, и тепърва предстои те да намират приложения в различни сфери, особено в туризма и хотелиерството.

Еко хотели, зелена среда и натурални дизайни

Обществото е все по-загрижено за своето здраве и благосъстояние, както и за околната среда, в която се намира. Теми, свързани с устойчивото развитие, стават все по-популярни и много хора залагат на eco-friendly брандове. Това определено е сред топ тенденциите в хотелиерството и бизнес стратегията на хотелите за 2019 година! Много хотели също залагат на еко тенденцията, като използват еко продукти и рециклират материали и ресурси. По този начин се спестяват разходи от енергия, което цялостно подобрява бизнес резултатите.

eko-hoteli-zeleni-prostranstva

Един бърз hint за кампания, на която Clientric е изключително голям фен, е Капачки за бъдеще. Можете да добавите хотела си като пункт за събиране на капачки и така да се включите в още една национално важна и значима кауза за закупуване на кувьози за бебета.

Умните технологии, за които ви разказахме по-рано, също намаляват разходите и спадат към устойчивите практики. Умните устройства в стаите могат да бъдат използвани, само когато е нужно, спестявайки излишна енергия. Светлините могат да бъдат намалявани при дневна светлина, а отоплителната система спирана при достигане на определена температура, или когато в стаята няма никого. Stamford Plaza Sydney Airport Hotel използва соларни панели на покрива на хотела, LED осветление и сензори за движение в публичните части, офисите и паркинга. Carlton City Hotel Singapore пък насърчава своите гости да намалят въглеродния отпечатък и да откажат всекидневната смяна на спално бельо и кърпи, да поддържат препоръчителната температура в стаята си и да намалят отпадъците.

Много Милениъли са силно заинтересовани от устойчивото пътуване (Sustainable travel), което се превръща в устойчива тенденция. Гостите в хотела ви има вероятност да започнат да се интересуват повече дали храната в ресторанта ви е от местни производители, какви мерки сте предприели относно енергийната ефективност и имате ли политика по отношение на изхвърлянето на храна и рециклирането на продукти. Според проучване на Booking.com, 68% от туристите предпочитат да запазват еco-friendly места за настаняване, а според Agoda.com близо 40% от пътуващите имат готовност да платят допълнителни $10 на вечер, стига да нощуват в устойчив ризорт. Сертифицирането по програми като Green Key, Travelife, GreenLeaders, AAA и LEED ще бъде все по-важно за хотелите, тъй като тези сертификати ще започват все по-често да бъдат изисквани от големите туроператори.

Еко-съзнанието е във възхода си в сферата на гостоприемството. Според Световната организация по туризъм (UNWTO), 1.6 милиарда еко-вдъхновени пътувания ще бъдат осъществени до 2020. Гостите търсят устойчиви и автентични изживявания и луксозните хотели започват да прилагат зелени практики не само откъм спестяващи енергия устройства, но и откъм еко дизайн. Най – новите тенденции в дизайна налагат използването на еко продукти и натурални материали, които са благоприятни върху околната среда. Наличието на био козметични продукти в стаите, на пространства с естествена зеленина в лобито, ресторанта или покрива и на вътрешни фонтани са част от добрите практики, които различни хотели прилагат и които доближават госта до природата.

Покривите на някои хотели често се използват за отглеждане на подправки, плодове и зеленчуци, които директно се влагат в ястията в ресторанта. Това е и благоприятно място за отглеждане на кошери с пчели и производство на собствен мед, поради отсъствието на химикали в градска среда. По-високата температура в градска среда удължава периода на цъфтене и увеличава производството на мед на пчела. Тази практика е приложена вече и в България (Hilton Sofia).

Тъй като желанието за консумиране на свежа местна храна нараства, много хотели купуват продукти от локални фермери, подпомагайки местното производство и намалявайки въглеродния отпечатък от вредни емисии в природата.

За да бъде един хотел еко, не е нужно да инсталира изцяло нова технология или системи за пречистване на въздуха и водата. Често, просто може да се подобри качеството на вече съществуващата технология в хотела. Истинските еко хотели спазват трите основни елемента на устойчивия туризъм: People, Planet, Profit. Хотелите имат много възможности за предлагане на алтернативна слънчева или вятърна енергия, използване на енерго-спестяващи крушки, рециклиране и освобождаване от пластмасови материали.

Ако световните тенденции в хотелиерството са наистина интересни за вас, даваме ви допълнителен бонус за четене с още няколко актуални примера.

  • Възможност за здравословни опции в менюто, подходящи за гости със специални хранителни режими, като вегетарианци, вегани, непоносими към глутен, лакто-нетолерантни и др. Някои хотели имат свои здравословни vending машини, предлагащи различни здравословни изкушения, както и ресторанти тип „пазар“ (marketplace restaurant), в които гости и външни посетители могат да пазаруват.
  • Използване на Voice-controlled customer service (Siri, Cortana, Alexa)
  • Имплементиране на Blockchain
  • Biometric authentication (биометрично удостоверяване)
  • Wellness and well-being
  • Уникални и автентични изживявания в нетрадиционни места за настаняване като поштели (poshtels – луксозни хостели), палатко-бунгала (tentalows = tent + bungalow), къщи-лодки (houseboats), дървета, замъци, дървени вили (chalets), glamping (луксозни палатки), ферми, Airbnb предложения

Много от описаните тенденции в хотелиерството вече са приложени в световен мащаб и е въпрос на време да се приложат и на българския пазар. Съветваме ви да не отлагате и да ги включите като част от бизнес стратегията на вашия хотел!

  ⚪⚪⚪

Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация относно горещите тенденции в хотелиерството както в България, така и световните такива, ще се радваме да ви помогнем. Работим с голям кръг от партньори в тази област и имаме много актуални идеи и преференциални условия, които можем да предложим на всички наши клиенти и партньори.

Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно.

2 thoughts on “Кои са горещите тенденции в хотелиерството през 2019?

  1. Отговори Spacemize Апр. 2,2019 13:50

    Thank you for mentioning Spacemize- happy to address further questions on how the platform works. Благодаря, Цвете Дончева

    • Отговори Clientric Team Апр. 25,2019 16:09

      You are welcome, Цвете Дончева! We are happy to support businesses like yours, engaged with good causes and with facilitating the B2B and B2C relationships.

      Kind regards,
      The Clientric Team

      –––––––––––––

      За нас е удоволствие да подкрепяме бизнеси като вашия, ангажирани с добри каузи и с подобряване на B2B и B2C взаимоотношенията.

      Поздрави,
      The Clientric Team

Остави коментар