Приложете тези маркетинг идеи за ресторант още сега

идеи за ресторант

Приложете свежи маркетинг идеи за ресторант, за да привлечете повече клиенти и да популяризирате бизнеса си

Независимо дали току-що сте започнали да развивате ресторант или влагате желание и усилие в своето „място“ в продължение на няколко години, трудно бихте постигнали зашеметяващи успехи без маркетинг.

Може да привличате инвеститори, да притежавате най-съвременно модерно оборудване в кухнята, красиви интериорни решения и вкусни специалитети, но ако пропуснете връзката с клиента, ще останете скрити и никому познати. Изграждането на един добре структуриран маркетинг план ще помогне за увеличаване на вашата разпознаваемост на пазара. А включването на персонално отношение и комуникация с вашата целева аудитория ще затвърди бранда ви в съзнанието на настоящите и бъдещи гости.

Сигурни сме, че вече имате изградена структура на работа, носеща ви добри приходи, но за още по-впечатляващи резултати решихме да ви посъветваме с няколко добри маркетинг идеи, приложими за бизнеса.

Вече споделихме с вас няколко препоръки за успешен ресторант, с които да затвърдите присъствието си на пазара. А ето и кои бяха те:

  • Уебсайт с адаптивен дизайн
  • SEO оптимизация
  • Маркетинг стратегия в социалните мрежи
  • Отговори на ревюта за ресторанта
  • Нови технологии за успешен ресторант, сред които попадат VR, Digital Signage и WiFi Self Service портал
  • Изграждане на мрежа от лоялни клиенти

Фокусирайте се върху популяризирането на бранда на вашия ресторант. Не бъдете твърде погълнати от печалбата. Работете усърдно с желание и любов, бъдете вдъхновени от това, което правите, за да изградите бранда си сред нови клиенти и да го затвърдите сред настоящите. Има много начини за постигане на тези резултати, а днес ще разгледаме няколко от тях:

1. Поддържайте блог

Поддържането на блог може да генерира много нови потенциални клиенти. Ако искате вашето съдържание да бъде четено, споделяно и да помага на клиентите да вземат решения за покупка, трябва да проучите пазара си и да разберете тенденциите в ресторантьорския бизнес. Да, поддържането на блог не е лесна задача и отнема време, но със сигурност си заслужава.

  • Оригиналност

Аудиторията ще ви хареса, ако вашите публикации, статии, видеоклипове и мултимедийно съдържание са правилно подбрани, даващи стойност за читателя.

  • Красив дизайн

Блогът трябва да накара посетителите да искат да останат, затова е добре да бъде с красив дизайн, като не трябва да има никакви затруднения при навигацията. Предоставете на хората възможност да коментират, да оставят въпроси и да могат по най-лесния начин да ви последват в социалните мрежи директно от блога на ресторанта, за да споделят вашето съдържание.

  • Разширени хоризонти

Вече не е достатъчно просто да напишете статия и да очаквате хората да я прочетат. Когато публикувате полезно съдържание, популяризирайте го активно в социалните мрежи.

  • Помощ от приятел

Copywriting-ът не е обикновена задача, затова не е и необходимо да се справяте напълно сами. Консултирайте се с други блогъри, пишещи за храна, които да пишат съдържание за вашия блог и споделете техния опит с вашата аудитория.

За още по-успешно популяризиране на вашия ресторант се нуждаете от помощта и експертизата на популярни блогъри в индустрията. Тези влиятелни онлайн предприемачи могат да популяризират вашия ресторант в социалните мрежи и дискусионни форуми, буквално чрез споделянето на едно единствено ревю. Успешният бизнес се изгражда на база взаимоотношения както вътре в самия екип, така и връзки с доставчици и най-ключово – с клиенти.

Но как да ангажирате местните блогъри за храна?

Може да ги поканите да споделят своите съвети за готвене с аудиторията на уебсайта ви. Може дори да бъдете домакин на събитие и да поканите някой блогър като ключов оратор. Повечето известни блогъри и дори влогъри са изградили силно присъствие в социалните мрежи. Те определено могат да помогнат с маркетингови усилия да привлечете повече клиенти към ресторанта си.

маркетинг идеи

 2. Увеличете базата си с имейли

Като собственик на ресторант не бива да забравяте важността на имейл маркетинга и възможността да се възползвате от него. Изграждането на списък с настоящи и потенциални клиенти ще доведе до по-добри резултати за вашия ресторантьорски бизнес. Може да изпращате на клиентите си специални бонуси по време на рождени дни, сватби, годишнини и др., да ги информирате за предстоящи събития или пък при организиране на тематична вечер в ресторанта. Вложете творчество в офертите си. Защо да разчитате на хартиените брошури, поставени на място в ресторанта? Покажете на бъдещите си гости какво ще им предложите още преди да са ви посетили, чрез изпращането на имейл бюлетин.

идеи за ресторант

3. Възползвайте се от рецензии, за да вдъхновите клиентите си

В света на маркетинга е установено, че маркетингът от уста на уста има голямо положително въздействие върху бизнеса. Клиентите са по-уверени, когато четат ревюта за даден бранд или негов продукт. Поддържайте постоянна връзка с последователите си в онлайн пространството и винаги отговаряйте на ревюта и коментари, дори и на негативните от тях.

Една от причините, поради която Amazon се превърна в един от най-големите онлайн магазини, е приоритетът, който те поставят върху рецензиите на клиентите. Те дори добавят дадени отзиви към конкретни продукти, за да убедят новите клиенти за техните качества и необходимост.

идеи за ресторант

Поддържането на маркетинг стратегия е неизменна част от успеха на добре развиващия се бизнес. Постоянно се появяват нови тенденции и добри практики, помагащи за завоюване на повече клиенти и увеличаване на приходите от продажби. И нали знаете, ние сме винаги насреща да ви споделим нови маркетингови идеи, с които да доминирате на пазара. Ще се радваме да ни споделите кои от тях вече прилагате. 🙂

Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация относно приложението на някои от най-добрите маркетинг идеи за ресторант и всичко свързано с иновациите в туризма, ще се радваме да ви помогнем.

Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване , ако ви е по-удобно. ?


Clientric основа Академия за иновации в туризма, с която помагаме безплатно на всички професионалисти в HoReCa сферата да са запознати с най-новите тенденции за дигиталното туристическо развитие. Ето какво споделя нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова:

„Любовта ми към пътуване из красотите на България, в комбинация с ефективността на дигиталния маркетинг и общата ни визия с Андрей Лилов, управител на Clientric и човек с 15-годишен опит в целия туристически бранш, „роди“ Академията. Като личности, които всеки ден се развиват и работят в тази сфера, вярваме, че това е начинът да успеем и допринесем за националния приоритет туризъм – не само на думи. Заедно с екипа ни подбрахме набор от инструменти, които са съвременни, иновативни, базирани на маркетинг, софтуерни и интерактивни решения. Основен фокус ни е да обучим и помогнем на българския туризъм да насочи усилията си към увеличаване на директните резервации чрез правилна маркетинг стратегия, увеличаване на каналите за своята онлайн дистрибуция и изграждане на цялостна дигитална идентичност на своя бранд. Резултатите показват до 30% увеличаване на приходите на туристическите обекти с този подход. Мечтаем да видим по-големия % от българския туризъм да показва подобни резултати. Тогава ще сме изпълнили мисията си!“

Остави коментар