Първи стъпки за нов хотел на пазара

нов хотел

Откъде да започнете?

Това, което наистина е добре да бъде отправна точка за въвеждане на нов хотел, е вашата мотивация, старание и вдъхновение. А това, което ви води напред е не само финансовата облага, но и желанието да правите нещо с цялото си сърце.

Преди всичко ви е необходимо много търпение. Успешните брандове се изграждат през годините, а не за няколко седмици и месеци. Управлението и изграждането на успешен хотел е необходимо да се разглежда като дългосрочен ангажимент.

На какво да обърнете внимание?

Визия и цели

Визията очертава към какво се стреми вашият хотел. Това е емоционален и визуален призив, който задвижва поведението на вашите служители и организационни структури. Дали това, което правите днес, е в съответствие с вашата дългосрочна визия? Ако не – защо го правите? Визията помага на вашия хотел за всички негови продажби и маркетингови усилия.

Стратегическите намерения са ясно определени цели, които ви ръководят напред. Тези цели се основават на общо разбиране за успеха. Те се отнасят до резултати, които укрепват общата бизнес позиция на организацията и конкурентната й жизненост.

Планиране

Тези хотели, които ще продължат да постигат успех, са тези, които установяват ясен дългосрочен стратегически план, който трябва да се преразглежда и актуализира всяка година. Освен това е добре да изготвяте годишни оперативни и маркетингови планове, които да адресират по-тактически инициативи. Планирането ще ви помогне да определите къде ще бъде вашият хотел през следващите три до пет години, по какъв начин ще достигне до там и как ще оцените постигането на целите си. Често в хотелските дейности фокусът се отнема от проблеми като оплаквания на гостите и въпроси, свързани с поддръжката, които губят от поглед достигането на крайните цели. Създаването на ефективен стратегически план и използването му като инструмент за вземане на решения ще помогне да се осигури бъдещото финансово здраве и рентабилност на хотела.

нов хотел

Проучване

– конкуренти

При стартирането на всеки нов бизнес има няколко ключови въпроса, които трябва да си зададете. А именно: Кои са вашите конкуренти?  Как се позиционират на пазара? Какви са техните силни и слаби страни? Какви услуги предлагат? Какво ви разграничава от конкурентите? В кои области сте по-добри? Кои са 5-те неща, които продават вашия хотел по-добре от този на конкурентите? Познаването на конкурентите ви позволява да вникнете по-добре в техния начин на представяне. Наблюдавайте действията им и анализирайте как реагират в различни ситуации, възникващи на пазара и има ли определена тенденция в поведението им.

– клиенти

Позиционирането започва и завършва с клиента. Първото нещо, което трябва да направите, е да разберете кои са вашите клиенти.  Има няколко въпроса, които можете да си зададете сами. Кой има най-голяма полза от продукта и услугата, която предлагате? Потребностите на кои потребители удовлетворявате най-добре? Проучете добре своята таргет аудитория – какви са техните мотиви, стремежи, възприятия, начин на живот и нужди?

нов хотел

Материална база

Тук ще разгледаме самата сграда и на какви тенденции да заложите, за да бъдете конкурентноспособни на пазара. Обърнете внимание не само на външния облик на хотела и неговите интериорни решения, но и заложете на интерактивни съвременни решения. Дигитализацията води след себе си редица промени, които малко по малко започват да завладяват хотелите глобално. Хотелскaта телевизия и Digital Signage системите са само част технологиите, осигуряващи ново интерактивно изживяване за гостите на вашия хотел.

нов хотел

Човешки ресурси

Независимо колко звезден, хубав и стилен е вашият хотел, ако няма добър мениджмънт и добре обучен персонал, то целта да постигнете разпознаваем бранд с изградено доверие в гостите, ще бъде трудно постижима. Нивото на професионализъм е наистина голям фактор, в който си заслужава да инвестирате. Дори да наемете неквалифициран персонал, отделете време за неговото обучение, насърчете продуктивността, следете как се развива и най-важното – покажете им кои са ценностите, които следвате и в които вярвате.

нов хотел

Основната полза от подробното детайлизиране на тази информация, е да извлечете максимума от възможности за най-правилно представяне на вашия хотел. Ако заобиколите анализа на един или повече от тези фактори, вероятно няма да постигнете най-добрия и задоволяващ резултат.

С разглеждането на всяка една от тези точки, процесът по позициониране на хотела не приключва. Живеем в мобилен свят, в който онлайн присъствието на бизнеса е неизменна част. Очаквайте „Първи стъпки за нов хотел на пазара – Част 2“, за да разберете как да изградите своята дигитална идентичност и онлайн присъствие.

Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация относно първите стъпки за въвеждане на нов хотел на пазара и всичко свързано с иновациите в туризма, ще се радваме да ви помогнем.

Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно. 🙂


Clientric основа Академия за иновации в туризма, с която помагаме безплатно на всички професионалисти в HoReCa сферата да са запознати с най-новите тенденции за дигиталното туристическо развитие. Ето какво споделя нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова:

„Любовта ми към пътуване из красотите на България, в комбинация с ефективността на дигиталния маркетинг и общата ни визия с Андрей Лилов, управител на Clientric и човек с 15-годишен опит в целия туристически бранш, „роди“ Академията. Като личности, които всеки ден се развиват и работят в тази сфера, вярваме, че това е начинът да успеем и допринесем за националния приоритет туризъм – не само на думи. Заедно с екипа ни подбрахме набор от инструменти, които са съвременни, иновативни, базирани на маркетинг, софтуерни и интерактивни решения. Основен фокус ни е да обучим и помогнем на българския туризъм да насочи усилията си към увеличаване на директните резервации чрез правилна маркетинг стратегия, увеличаване на каналите за своята онлайн дистрибуция и изграждане на цялостна дигитална идентичност на своя бранд. Резултатите показват до 30% увеличаване на приходите на туристическите обекти с този подход. Мечтаем да видим по-големия % от българския туризъм да показва подобни резултати. Тогава ще сме изпълнили мисията си!“

Остави коментар