Как да насърчим продуктивността на хотелския персонал 2

produktivnost-hotelski-personal

Знаете ли как да увеличите продуктивността на персонала си?

Служителите са лицето на хотела и до голяма степен са и неговите най-активни представители – ако те не изглеждат доволни или не са всеотдайни в работата си, по един или друг начин това ще стане доловимо за гостите. Хотелската индустрия изисква баланс между нуждите на клиентите и работния бюджет. Ключът към това е увеличаването на продуктивността на вашия персонал. Преди да пристъпите към статията, вижте краткото ни интерактивно видео по темата:

Ето няколко интересни идеи, чрез които това подсилване може да се приложи:

Насърчете комуникацията

Постарайте се да насърчите комуникацията между служителите и ръководния персонал. Провеждайте редовни срещи и обмислете внедряването на вътрешна система за комуникация в работния процес. Плюсовете от този подход се изразяват в следното:

  • ще отворите нови канали за обратна връзка и по този начин подпомагате колаборацията и комуникационния процес в хотела. В същото време ще накарате служителите да чувстват, че това, което им предлагате, е достъпно, ще могат да избират с кого да говорят и с какво да се ангажират. Те са активни онлайн, използвайте това като предимство.
    Чрез прилагането на платформа на комуникация като заместител на социалната медия ще увеличите продуктивността с 20%-25%.

Може да насърчите общуването между служителите и като организирате ефективни тиймбилдинг програми.

Организациите не туитват, хората го правят.“ Euan Semple

produktivnost

Бъдете щедри откъм стимули

Възможно е служителите ви да искат да подобрят продуктивността на хотела, но при тях подбудата е на по-ниско ниво в сравнение със собствениците или ръководния персонал. Ето няколко съвета как бихте могли да ги стимулирате:

  • Парични средства
  • Ваучери с отстъпки
  • Почивки

Чувството за възнаграждение и оценяване на положените усилия ще подтикне хората, които работят при вас да дават повече от себе си по органичен начин.

Проявявайте разбиране към личния живот на колегите си

продуктивност

Както знаем, всеки извън работа има лични ангажименти  и свободно време. Често обаче се случва част от тези задачи да бъдат извършвани в период, съвпадащ с работното време на местоработата – посещение при личен лекар, инцидентни ситуации. Малката проява на човечност създава разграничението между лидер и просто шеф, това на свой ред генерира лоялност.

Оценявайте постиженията, без значение колко са големи

Когато даден служител вижда, че внася позитивен принос към колектива и това се забелязва, той или тя ще знае, че чрез действията си наистина извършва промяна. Това на свой ред води до усещането за пълноценност и сплотеност.

“Служителите, които вярват, че ръководството е загрижено за тях, по индивидуален начин, а не само като персонал, са по-продуктивни, по-удовлетворени, по-щастливи. Доволните служители означават доволни клиенти, което води до рентабилност.” Anne M. Mulcahy, бивш Изпълнителен Директор на Xerox Corporation

Съветите, които ви даваме са свързани с това да накарате вашия персонал да се чувства добре на работното място, за да може заедно да увеличите продуктивността на бизнеса и заедно да развивате идеята и мисията си.  От друга страна, да ограничите текучеството на персонал, също е важен момент, който е от огромно значение за всеки хотел. Наемането на нов персонал за кратък период понякога не е икономически изгодно – особено когато този персонал не дава качествено обслужване на вашите гости.

Когато хората се чувстват добре и се чувстват значими от това, което правят, те биха дали повече от себе си. Съсредоточете усилията си в тази насока и ще се изумите до какви предели бихте могли да достигнете.

Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация относно продуктивността на персонала в хотела и всичко свързано с иновациите в туризма, ще се радваме да ви помогнем.

Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно. ?


Clientric основа Академия за иновации в туризма, с която помагаме безплатно на всички професионалисти в HoReCa сферата да са запознати с най-новите тенденции за дигиталното туристическо развитие. Ето какво споделя нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова:

„Любовта ми към пътуване из красотите на България, в комбинация с ефективността на дигиталния маркетинг и общата ни визия с Андрей Лилов, управител на Clientric и човек с 15-годишен опит в целия туристически бранш, „роди“ Академията. Като личности, които всеки ден се развиват и работят в тази сфера, вярваме, че това е начинът да успеем и допринесем за националния приоритет туризъм – не само на думи. Заедно с екипа ни подбрахме набор от инструменти, които са съвременни, иновативни, базирани на маркетинг, софтуерни и интерактивни решения. Основен фокус ни е да обучим и помогнем на българския туризъм да насочи усилията си към увеличаване на директните резервации чрез правилна маркетинг стратегия, увеличаване на каналите за своята онлайн дистрибуция и изграждане на цялостна дигитална идентичност на своя бранд. Резултатите показват до 30% увеличаване на приходите на туристическите обекти с този подход. Мечтаем да видим по-големия % от българския туризъм да показва подобни резултати. Тогава ще сме изпълнили мисията си!“

 

2 thoughts on “Как да насърчим продуктивността на хотелския персонал

  1. Pingback: Първи стъпки за нов хотел на пазара

  2. Pingback: Равмосметка в хотелиерския бизнес

Остави коментар