Тайната на Facebook и Google за успешен бизнес онлайн през 2017 – дигитални маркетинг тенденции 1

маркетинг тенденции

5 дигитални експерта структурират на разбираем език Social & SEO трендовете за 2017 г. по време на WEBIT.FESTIVAL

Нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова организира панелна дискусия в рамките на най-мащабното събитие в източна Европа за дигитален маркетинг, технологии и предприемачество – WEBIT.FESTIVAL

Целта на дискусията беше пълната зала и всеки, който се интересува от дигитален маркетинг, да получи максимално структурирана информация за всичко ново – тенденциите в социалните мрежи и SEO за 2017 година. Цялата дискусия можете да гледате във видеото по-долу. Ето и панелистите, които представиха ТОП дигиталните маркетинг тенденции:

  • Катя Тодорова, маркетинг мениджър на Clientric и основател на бутикова маркетинг агенция MEmotion (водещ)
  • Огнян Младенов, SEO Expert, SEOM.bg
  • Иво Илиев, Digital marketing professional, interactage.com
  • Станислав Димитров, Performance Marketing Strategist, Founder Konversa, Co-Founder Accella Digital
  • Николай Бойков, Изпълнителен директор, All Channels Communication Group

Презентация с всички дигитални маркетинг тенденции за Social & SEO 2017 можете да откриете като БОНУС в края на статията. В следващите редове сме изброили най-важните от тях, обяснени на разбираем език и допълнени с идеи, съвети и насоки как да ги приложите за най-успешен онлайн бизнес.Нека се потопим в дигиталната реалност заедно, докато се запознаваме с новостите в Digital света. 🙂

Webit_2017_Sofia_Social_Media_SEO

Social Media Трендове/Маркетинг Тенденции 2017

Пристъпваме към Facebook – социалната мрежа, която предлага много възможности за реклама, адаптирани към бизнеса в България.

#SM1 – Facebook реклама

В момента актуални са офертите или т.н постове оферти. Какво имаме предвид?

Пускате реклама – Гореща оферта за ваш продукт с намаление – плащате цена само когато се извърши конверсия (когато някой реши да натисне бутона „Добави в количката“ например или „Купи„, може да е и регистрационна форма за имейл бюлетин). За целта обаче е добре да имате инсталиран Facebook Pixel.

Вярваме, че сте запознати с трите типа реклама, които ще ви бъдат най-полезни в момента за вашия бизнес, а ако не сте, отново ги обобщаваме:

  • Реклама за awareness
  • Реклама за трафик
  • Реклама за конверсии

Препоръчително е да се използват и трите неща, защото те работят добре в микс.

Важно! Никой не взима решение за покупка веднага след като види рекламата. Дори на нас ни е нужно време – първо виждаме реклама във Facebook, след това виждаме реклама в Google и  едва след това може да вземем решение за покупка. Често това се случва след облъчване по всякакви канали.

Нуждаете се от много текстове, криейтиви, готини визии, защото днес не работят обикновените текстове. Нуждаете се и от качествени копирайтъри, които да подготвят много текстове, които да продават, да вдъхновяват, да създават ангажиране на публиката с вашите продукти и услуги, но по такъв начин, че да не омръзвате на хората и да сте различни.

Webit Festival 2017 Social Media SEO Bulgaria

Иво Илиев: Инвестирайте в микс от реклами във Facebook!

Всяка една кампания е с различна рекламна цел. Това е неоспорим факт, но продажбите, освен от рекламата, зависят и от много други важни неща. В маркетинг микса днес е добре да заключим, че ви е нужен и Facebook микс. Именно той ще помогне на потребителите да стигнат до вашия сайт, да се запознаят с вашите услуги и продукти и да бъдат информирани за това, което им предлагате и сами да вземат решение. Така в бъдещ период те ще могат да се обърнат към вас, но не и преди да сте ги „облъчили“ с повече информация чрез различни реклами. Тук много важни са отново креативните и различни визии, за които е препоръчително да се обърнете към дизайнер.

Когато говорим за микс от реклами, то нека не забравяме и органичните постове. Да си представим, че сте направили много интересна рекламна кампания, потребителите влизат на вашата Facebook страница, но тя не се поддържа редовно, няма актуална информация или пък няма еднаква бранд идентичност – визиите са различни, не създават представата за консистентност на бранда и контрастират с това, което сте постигнали със самата реклама. Именно затова е важно да комбинирате Facebook рекламата с готини органични постове!

Вижте още коя е….

 Тайната на успешния дигитален маркетинг за бизнеса

*** Social Media IdeaПодобрете дизайна на съдържанието ви в социалните мрежи и ще откриете разликата! ***

#SM2 – Все още гореща SOCIAL тенденция – INSTAGRAM

Замисляли ли сте се каква бизнес възможност ви се предоставя към настоящия момент? Често основният въпрос, който си задавате сигурно е „Има ли смисъл да бъдем в Instagram?“. Да представите бизнеса си в тази социална мрежа, особено в момента в България е изключително мъдър ход, защото:

  • Може да се възползвате от голяма аудитория за реклама, която предлага платформата;
  • Може да достигнете не само тийнейджъри и млади хора, защото противно на очакванията, мрежата все по-активно се ползва от нови и нови потребители на различна възраст;

Instagram в бъдеще вероятно ще се превърне в това, което е Facebook днес, но преди това да се случи, вие сте на ход да тествате и да видите как с малко средства за реклама може да достигате до повече аудитория.

#SM3 – Camera Effects Platform

Това, на което ставаме свидетели, е как Facebook търси и прилага нови начини, по които да обединява и младите хора. Преди броени дни Марк Зукърбърг откри конференцията F8:2017 с няколко думи относно камерата и това, че хората вече я използват, за да пишат текст върху изображенията, добавят различни филтри и обекти, но какво е бъдещето? Camera Effects Platform e първата цялостна платформа за AR (augmented reality) , която предоставя нови възможности за създаване на видео съдържание и нови възможности на разработчиците да изграждат инструменти за AR.

#SM4 – Facebook Messenger иновации

За никой не е тайна вече, че Facebook пускат бизнесите в месинджър. Потребителите ще имат възможност да интерактват с тях бързо и лесно, както си пишат с приятели и семейство. Когато потребител се съгласи да получава информация от вашия бизнес, той ще има съобщение всеки ден с най-новите новини, тенденции и каквото друго приготвите като интересно съдържание. И тук представяме ботовете, които ще станат ваш пръв приятел и ще си комуникират усилено с потребителите.

#SM5 – Ботове във Facebook

Ботовете биха могли да станат тренд в България, а и са по-достъпни от всякога.За хората е много по-лесно да задават своите въпроси директно от приложението на телефона си. С какво може да ви е полезен бота за бизнеса? Хората пишат на лични съобщения с въпроси на вашата фен страница, но вече имат възможност да го правят много по-удобно. Важно е да поддържате добре страницата си и да има отговорни в екипа ви, които да отговарят редовно. Вероятно имате и изградена комуникационна политика, което спомага да не стават грешки и да разочаровате потребителите.

Реално вие може да превърнете ботовете в нов канал за комуникация с потенциални или настоящи клиенти. Представете си, че ботовете са вашата телефонна централа – това спестява време и ресурси и е изключително подходящо за FAQ (frequently asked questions). Ботовете всъщност са игрови начин на представяне на информация за бизнеса ви и така комуникират с потребителите, че всичко става бързо и лесно. Хубавото на такива платформи е, че може да бъдат нагаждани според типа потребители. Например имате онлайн магазин и потребителят се интересува от дрехи, давате му две опции  – да избере дамски/мъжки дрехи. Ако избере дамски дрехи, веднага се записва като потребител, който се интересува от това. Дори да не се стигне до покупка, ботът може да пише на човека след седмица с конкретен въпрос или пък да му се предложи нов модел дамско облекло.

Има tag система, с която може да таргетирате потребителите по интереси. Създава се определен времеви сценарий, което за вас е голям плюс и всъщност… това е лийд. Така че очакваме все повече бизнеси да започнат да тестват своите ботове и да ги програмират така, че да са по-умнички. ?

Social Media Webit

#SM6 – Разширения в чата

Разширенията в чата позволяват на няколко човека да разговарят едновременно с един и същ бизнес! Готино, нали? Освен това Facebook вече предоставя и богат набор от игри (геймплей) в месинджъра.

#SM7 – Smart replies

Интелигентните отговори всъщност ще помагат на страниците да отговарят на най-често задавани въпроси за малките бизнеси като работно време, данни за контакт, упътване как да се стигне до офис.

#SM8 – Places Graph

Places Graph осигурява безплатен достъп до данни на повече от 140 милиона места по света – от обществени места и паркове, ресторанти, магазини. Информацията, която е достъпна включва имена на местата, адрес, снимки, ревюта и коментари от потребители във Facebook и други. Това, което е по-полезно и интересно е, че реално приложенията могат да се възползват от тези данни, като направят по-приятно и полезно изживяването на хората, предоставяйки информация къде се намира даденият обект, както и повече снимков материал и ревюта. Това ще помага в процеса на взимане на решение къде могат да отидат хората, какво място могат да посетят и какво могат да правят. Places Graph е интересен начин за реклами на местен бизнес.

#SM9 – VR App Facebook Spaces

Пренесете се в други реалности за секунди с помощта на това изключително интересно приложение. Facebook Spaces е ново приложение за VR, с което може да се разхождате с приятели във виртуална среда заедно – сякаш сте в една стая! Facebook вече стартира бета версията за Oculus Rift. Чрез това приложение вие ще може да разглеждате VR съдържание с приятели в социалната мрежа, включително и 360 видео, и снимки.

Какво трябва да знае всеки за Виртуална реалност (VR) и добавена реалност (AR)?

#SM10 – Сторителинг чрез изображения

Тренд в България в момента е по естествен начин да се разказват истории, използвайки visual сторителинг. Достигнете до потребителите емоционално, давайки им нещо, което да ги вдъхнови, да ги мотивира, да ги зареди с положителни емоции. Използвайки правилните изображения, миксирайки с правилните послания, ще може да се свържете с потребителите по автентичен начин и да им предложите приятно изживяване, което да свързват с бранда ви. Важен въпрос, на който би било добре да си отговорите, е кое е нещото, което ще отключи очаквана потребност у вашите потребители.

visual storytelling

Ето един пресен пример от Катя Тодорова за visual сторителинг 🙂 

***  HOT trend – Предстои към рекламите на местния бизнес да се добавят и звезди за рейтинги и ревюта! ***

Засегна се една изключително интересна тема за политика за рейтинги и ревюта в социалните мрежи.

#SM11 – Rating маркетинг

Ако вас не ви е страх от ревюта  (явно доста бизнеси се страхуват от тях), то добра идея е да ги активирате във вашата Facebook страница, тъй като от Facebook могат да решат да показват рейтинги в рекламите (очакваме го скоро!). Подканваме ви да го направите, защото няма нищо по-страшно от това рейтингът на вашия бизнес онлайн да бъде 0, а на конкурентите ви 5, нали?

В момента Facebook искат да пуснат такива реклами и може да решат да са по-кардинални (както се е случвало неведнъж в миналото) и да пуснат рейтинги и ревюта за всички. Казаното от нас има възможност да достигне до хиляди хора, възползвайте се от това!

Кое е по-рисково за бизнеса ви? Да им забраните да говорят за вас във вашата страница, където може да им отговорите и те да го правят във форуми или да им разрешите да говорят спокойно за вас и това да е вашето предимство?

Иво Илиев: Забравя се, че аудиторията в социалните мрежи може да бъде най- голямото ти конкурентно предимство в даден момент.

В дигиталните стратегии, които се правят, добра практика за компаниите в България би било именно поощряването на рейтинги и обратна връзка. Ние в Clientric също често говорим за това как ревютата, коментарите и отговарянето им са изключително важни за успеха на бизнеса. ?

Ето къде се крие силата на Digital Marketing-а – няма готови решения, пробваме различни и следим резултати, нагаждаме се спрямо различните ситуации и търсим най-работещото решение за конкретния бизнес. Именно чрез адаптивността се постигат качествени резултати!

#SM12 – Видео съдържание

Видеото продължава с пълна сила да бъде силен тренд и през 2017 г. Говорили сме и преди за силата на видео съдържанието във вашите маркетинг стратегии като и тази година ще се обръща много внимание на интересните клипове и програми, с които може да сътворите изключително интересни видеа, но стъпвайки на основата на ценностите на бранда.

Ето кои са  5-те интересни начина за споделяне на видео онлайн

#SM13 – Блог за вашия бизнес – работещ подход и през 2017

Всяка компания е медия компания – може да бълвате съдържание, с което да достигате до аудиторията си. Тук интересното е, че може така да се разровите, че да видите отвъд демографията, какво всъщност вълнува вашите потребители. Ако се чудите как да удвоите Page views на вашия сайт – помислете за нов начин на писане на статии, който да рефлектира с потребителите. Основна отправна точка биха могли да бъдат споделените ценности с бранда.

Създайте своя собствена медия под формата на блог.

*** SOCIAL MEDIA Идея за блог – Целенасочено персонализирано съдържание и сегментиран подход – спомага за удвояване на посещенията в сайта и сесиите ***

Ако се чудите какво заглавие да измислите за вашия блог, ето още една работеща идея – помислете как може да помогнете на хората.

Social Media & SEO трендове

Николай Бойков: „Как да… – абсолютен феномен  – една от най-търсените фрази в Google”

Тенденцията от миналата година – все повече мобилен трафик, продължава с пълна сила и през тази година:

Много важен показател за бизнеса – да разберете откъде идва вашия трафик. Отбелязваме ключов момент за успеха на бизнеса – мобилния трафик. Освен това е важно да си отговорите на въпроса какви са целите на бизнеса ви, какво интересува потребителите и каква е споделената ценност между бранда и потребителите.

Няколко идеи как може да изполвате най-ефективно данни и статистики от Facebook и Google Analytics за вашия блог:

  • Генериране на идеи за съдържание;
  • Сплит тестване на послания и валидиране на хипотези;
  • Тестване на най-добре представящите се послания в social media ads и search ads;
  • Търсене на теми, които интересуват потребителите в момента.

Какво ще кажете за новите Social Media трендове? Ще се радваме да ни споделите дали са ви полезни! А сега сме ви приготвили и SEO частта, в която отново по структуриран и много удобен начин за вас, ще ви представим водещите тенденции през 2017 г. за оптимизиране на търсачките! 


SEO Трендове/Маркетинг Тенденции 2017

#SEO1 – SSL сертификати

SSL сертификатите са задължителни от тази година, така че ви съветваме да се погрижите за уеб сайта си добре.

За какво служи SSL сертификатът?

SSL е протокол, който осигурява криптиране на връзката между сървър и браузър. Предаваната през такава връзка информация е защитена от неоторизиран достъп и прихващане. SSL сертификатът ви позволява криптиране на връзката и е необходимост за всички онлайн платформи, където потребителите въвеждат лични данни и/или извършват онлайн разплащания.

Social Media SEO

Оги Младенов ни разкри кои са основните 3 неща, които остават валидни за SEO в България и през тази година:

  • Скорост на зареждане = по-бързи сайтове;
  • По-сигурни сайтове;
  • Мобилна версия.

Всичко през 2017 г. обаче е СЪДЪРЖАНИЕ – креативни текстове, SEO текстове, които да имат и стойност от маркетинг гледна точка!

*** HOT SEO тренд от последните дни, който сподели отново Оги Младенов: Джон Мюлер от Google: “Възрастта на домейна не влияе на позиционирането на сайтовете в Google, срокът на регистрация също.” ***

Друга новост е, че в арсенала на Google няма такъв сигнал като авторитет на домейн.

Станислав Димитров се постара изключително много с интересна презентация с полезни слайдове. Той подреди всички новости в SEO, а ние с постарахме да предадем основата и на вас. Разбира се, препоръчваме да изгледате видеото от събитието (1:00:00), но и презентацията, защото в тях има нагледни примери, които сме сигурни, че ще са ви от полза в работата! 🙂

#SEO2 – Mobile first Index

Google си разделя реално индекса, който има за всички страници в интернет. Десктопът става вторичен, а мобилният индекс – първичен. Това е от голямо значение, тъй като търсенията вече са основно през мобилни устройства.

Google бавно се стреми изцяло към търсачка, която ще бъде в полза на мобилния свят, затова и локалните търсения стават много важни. И това, което е много важно да се отбележи е, че компанията закупува Urban Engines, за да използва аналитична информация за всички мобилни устройства.

SEO trends webit

Станислав Димитров: Мобилният трафик на всички сфери расте!

SEO съвет – Включете бизнеса си в индекса на Google News, ако сте медия!

#SEO3 – AMP страници

Другата промяна са AMP страници  – особеното при тях е, че се зареждат изключително бързо на мобилно устройство. Използват се основно за блогове, онлайн магазини и рецепти, както са подходящи и за сайтове с много мобилен трафик – например новинарски сайтове. Няма нужда потребителите да имат бърз интернет, за да им се заредят много изображения на страницата, която са отворили.

Отскоро са пуснати и за продукти. Имат и конкретен знак, което значи че имат и приоритет при самото търсене. AMP страниците са важни, защото имат предимство още в резултатите.

Вече говорим за Search experience optimization – какво е преживяването на потребителите, докато търсят информация за вашия бранд.

*** SEO Съвет: Приоритизирайте мобилната версия пред десктоп ***

Ако имате мобилна версия на сайта, но тя е бавна, оставете само десктоп версията, докато се направи мобилна.

#SEO4 – Google Analytics

Google Analytics е най-сложният продукт на Google. Вече много по-лесно може да се работи с Tag Manager – той ви позволява  да правите невероятни неща със сайта си, без нуждата от програмист. Data Studio ви позволява да създавате репорти, а тестване на сайта може да правите с Google Optimizer и др. продукти, които ви позволяват да дълбаете много в данните и да намирате най-доброто решение за вашия бизнес.

#SEO 5 – Deep linking

Deep links – линкове към конкретни функционлности, носещи различни параметри. Това ви дава възможност за допълнителен conversion, който обикновено завършва с продажба. Ако имате мобилно приложение, то deep linking е от изключително значение!

Нашият маркетинг гуру Катя Тодорова поговори за важността от такива линкове и в HoReCa сферата, като даде следния пример – ако имате Booking Engine на сайта и правите конкретна рекламна кампания с конкретна оферта. Чрез офертата с дийп линка, който е споделен в рекламата, клиента няма да се налага да попълва два пъти едни и същи данни и ще премине по-лесно към покупка.

#SEO6 – Voice Search

Следващата сила, която се задава в SEO е гласовото търсене и това е очаквано – огромна част от потребителите започват да използват все по-често телефоните си за  улеснение. Потребителите взаимодействат с търсачките чрез умни устройства, автоматизиране и персонални асистенти (Cortana, Siri, Amazin Echo, Google Now).

За какво основно тийнейджърите използват търсачките?

48% да се обадят на някой

38% – питат за упътване

За бизнеса важно би било, че 40% от възрастните използват Voice search-a за инструкции как да стигнат до някое място – вашето място!

Webit 2017

#SEO7 – Long-tail Keywords

Когато говорим за съдържание в SEO важно е да се фокусирате над ключови изрази, които потребителите ще търсят чрез гласовото търсене – това са естествени думи и фрази, с които всеки един от нас намира информация бързо и лесно, с минимални усилия. Най-търсените думи в SEO, когато говорим за директни отговори са следните:

  • Какво
  • Защо
  • Как
  • Къде

Именно тези думи трябва да се комбинират по някакъв начин с бизнеса ви. Препоръчваме ви да изслушате Стан – той говори във видеото (1:26:00) за тренда, който в момента изглежда абстрактен, но вероятно след няколко години нещата ще бъдат точно такива и хората, които търсят през компютър чрез писане ще намалеят драстично.

#SEO8 – IMAGE SEO

Разпознаването на обекти в изображение все още е в процес на разработка, но Facebook започва да показва какво има на снимките като текст доста успешно. SEO всъщност вече е от Mobile към Search – много по-богати резултати в търсачките, с изображения, информация – към снимките отскоро има цени, наличности и други. Структурираните данни и снимките са ключови за бизнеса и все повече ще набюдаваме как се засилва именно тази тенденция.  Освен това скоро може да очакваме потребителите лесно да намират къде да закупят даден продукт след като го снимат.

#SEO9 – PWA

А какво е бъдещето на SEO?

Сигурно много от вас се чудят какво е бъдещето на SEO – PWA (Progressive Web Apps). Това са сайтове, които предлагат app-like experience, достъпни са офлайн, може да се добавят към home screen, да имат push alerts и имат бързо зареждане.

Надяваме се SEO трендовете и съветите да са полезни и за вашия бизнес и да оптимизирате вашето присъствие в интернет пространството и търсачките!


Webit.Festival 2017

Digital Bulgaria Summit, част от Webit.Festival 2017,  се проведе на 25-ти и 26-ти април в Sofia Tech Park. Технологичният фестивал събра представители на дигиталните индустрии от над 100 държави от целия свят, които обсъдиха теми, свързани с иновации, мобилност, „умни градове и домове“, киберсигурност и други. Горди сме и много щастливи, че Webit.Festival 2017 се организира в София, за да покаже дигиталното ни лице пред света именно на събитие от такъв ранг и да представим #SofiaDigitalCapital!


За осмото издание на ежегодния форум, в столицата пристигнаха лидери от най-големите технологични и иновативни компании, за да чуят и видят най-новите технологии. Стартъп екосистемата и общност в България се развива с всеки изминал ден и не е случайност, че именно нашата страна е в топ 10 на международни класации за привличане на стартъп бизнеси в България.

Презентация Social Media & SEO Trends 2017 

Social & SEO Trends 2017 Bulgaria/World – Webit 2017 from Katya Todorova

Благодарим ви, че останахте с нас докрая на това пътуване из дебрите на дигиталния свят! Кога можем да сме печеливши, използвайки Digital Marketing? Когато сме любопитни! Пожелаваме ви да сте много любопитни и да търсите винаги нови решения за бизнеса си! ?

Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric и да си поговорим още за маркетинг тенденции: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно. 🙂


Clientric основа Академия за иновации в туризма, с която помагаме безплатно на всички професионалисти в HoReCa сферата да са запознати с най-новите тенденции за дигиталното туристическо развитие. Ето какво споделя нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова:

„Любовта ми към пътуване из красотите на България, в комбинация с ефективността на дигиталния маркетинг и общата ни визия с Андрей Лилов, управител на Clientric и човек с 15-годишен опит в целия туристически бранш, „роди“ Академията. Като личности, които всеки ден се развиват и работят в тази сфера, вярваме, че това е начинът да успеем и допринесем за националния приоритет туризъм – не само на думи. Заедно с екипа ни подбрахме набор от инструменти, които са съвременни, иновативни, базирани на маркетинг, софтуерни и интерактивни решения. Основен фокус ни е да обучим и помогнем на българския туризъм да насочи усилията си към увеличаване на директните резервации чрез правилна маркетинг стратегия, увеличаване на каналите за своята онлайн дистрибуция и изграждане на цялостна дигитална идентичност на своя бранд. Резултатите показват до 30% увеличаване на приходите на туристическите обекти с този подход. Мечтаем да видим по-големия % от българския туризъм да показва подобни резултати. Тогава ще сме изпълнили мисията!“

One comment on “Тайната на Facebook и Google за успешен бизнес онлайн през 2017 – дигитални маркетинг тенденции

  1. Pingback: Social & SEO Trends 2017 Bulgaria/World Webit Panel Discussion/Katya Todorova – TopKlik

Остави коментар