Водещи маркетинг тенденции в HoReCa през 2018 година

тенденции в HoReCa

Поддържайте перфектния баланс между персонализация, лично отношение, технологични иновации и модерни интериорни решения

По традиция започваме годината с обзор на тенденциите в HoReCa сферата и на какво да наблегнем през настоящата 2018 година. Хотелиерският бизнес непрекъснато се променя и развива. За да се адаптира и придържа към желанията на своите гости се появява и нуждата от търсене на нови начини как не само да подобри, но и да надмине техните очаквания.

Хванахме нашия маркетинг визионер Катя Тодорова, докато пътува за обучение, да ни разкаже малко повече за маркетинг тенденциите в HoReCa през 2018 г. Тя споделя как дългосрочно да изградите своя имидж, колко важен е стабилният и честен бранд, какво значение имат онлайн резервациите и Booking Engine и още много полезни съвети. Вижте импровизираното ни интервю, а по-долу в статията прочетете още интересни тенденции:

Тенденции в HoReCa

Ние знаем колко е важно да бъдете винаги в крак с модата и да следвате последните актуални тенденции в HoReCa сферата. Ето защо, за да ви спестим време, решихме да подготвим и подберем за вас едни от най-интересните и важни теми, на които да наблегнете, за да накарате своите гости да се чувстват щастливи и обгрижени, дори когато са далеч от дома.

Мобилност

Глобалното използване на мобилни устройства нараства с бързи темпове.  През 2017 г. над 50% от трафика е генериран от мобилни устройства, което е с +25% в сравнение с предходната година (statista). Въпреки очевидната тенденция, към днешна дата все още много уеб сайтове не са мобилно адаптирани, което причинява чувство на неудовлетвореност сред голям процент потребители. Мобилният дизайн е наложителен при проектирането на всеки един уеб сайт, а приоритет е нужно да бъде удобството, лесната навигация и функционалност.  

тенденции в HoReCa

През 2017 г. през мобилни устройства има повече от 128 милиона резултати от търсения в Google за резервации на хотели. В днешно време хората искат незабавно обслужване в реално време, а какво по-удобно от малкото устройство, намиращо се в техния джоб – смартфонът.

Въпреки повишената активност през мобилни устройства, потребителите все още предпочитат да завършат своята резервацията през десктоп устройство. Уебсайтът е най-големият инструмент за директни продажби и е добре да имате предвид, че процесът на търсене на хотел или заведение, в много висок процент от случаите, започва на едно устройство (често мобилно) и завършва с резервация на друго (често десктоп).

Персонализация

Гостите на хотела се радват на персонализирано отношение. Как може да го постигнете? Ето една идея: Посрещнете ги по специален начин с лично поименно обръщение в стаята, посредством Hotel TV

„Почти трима от пет пътуващи (59%) казват, че престоят им в хотела е значително по-комфортен, ако услугите са персонализирани и повече от (54%) признават, че това ги кара да се чувстват по-ценени.” – Проучване на IHG (InterContinental Hotels Group)

Редовните бизнес гости също заслужават подобно отношение, защото за тях е важно да чувстват хотела ви като втори дом. Изграждайки приятелска връзка с тези гости, вие ще допринесете за добрия имидж и име на хотела ви, като в същото време се грижите за пълноценното изживяване на своите посетители. Вижте „7  работещи идеи как да подобрим престоя на бизнес гостите в хотела„.

тенденции в HoReCa

Дизайн

Интериорният и екстериорният дизайн често са най-ефективният начин да направите изключително първо впечатление. Заложете на по-естествена светлина и открити пространства и не забравяйте да отделите кътче, на което всеки Instagram фен би се зарадвал.

Чудесна идея за приложение е да „брандирате“ огледалата в хотелските стаи или пък в асансьора, а като резултат ще имате много генериран снимки от гостите ви, на които ще се вижда в кой хотел са се снимали. Какъв по-лесен и бърз начин да популяризите хотела си сред голям кръг от нови хора? 

Технологии

Новите технологии навлизат в пълен ход и позволяват на хотелиерската индустрия да прави невероятни неща за своите гости. Интелигентни, персонализирани стаи с “умни” огледала, които показват на вашите гости сутрешна доза спортни упражнения. Стаи, които могат да се персонализират изцяло чрез мобилния телефон (осветление, температура, телевизор, завеси и т.н.) Възможност гостите да използват телефона си, за да се регистрират и да отключат стаята си. Гласово активиране и текстови комуникации с персонала на хотела по всяко време, за да може всеки гост да поръча румсървис, да поиска кърпи или да получи препоръки за ресторанта.

Новите технологии привличат повече клиенти. TOP тема и тази година остават виртуалната реалност (VR) и добавената реалност (AR). Атрактивност, насърчаване на резервациите, ефектен начин за информиране и впечатляване на клиента, са само сред първите ползи за посетителите на хотела. 

Marriott стартира програмата за виртуална реалност в стаята, за да даде възможност на гостите си да предприемат виртуални екскурзии до екзотични места. Това осигурява запомнящо се преживяване и позволява на госта да опознае света извън хотелската стая, посредством VR очилата.

тенденции в HoReCa

Социални мрежи

Това не е новост, но социалните мрежи ще продължат да бъдат основна тенденция в HoReCa и занапред. Гостите постоянно споделят своя опит, както и снимки и коментари за престоя си. В академията ни често даваме нашите насоки за правилно управление на социалните профили на хотела и колко основна роля имат те в днешни дни. Препоръчваме непрекъснато да актуализирате профилите на вашия хотел с медийно съдържание и информация по настоящи и предстоящи оферти.

Припомняме колко е важна онлайн репутацията и отговорите на коментари и лични съобщения, дори те да са негативни.

тенденции в HoReCa

Програма за лоялност

Хората днес не са толкова лоялни към продукти и услуги, колкото бяха в миналото, но ще ви издадем една тайна – програмите за лоялност в HoReCa работят толкова добре, колкото не сме си и мечтали. 

Когато проследявате навици, интереси и предпочитания, както и причина за пътуване, дата на резервация, дата на последния престой и много други подробности за вашите посетители, вие имате възможност да им предложите най-добрите оферти. Даваме още един жокер – предлагайте допълнителен ъпгрейт на стая, услуга, по-ниска цена за повече нощувки, нощувка бонус в слаб сезон на вашия сайт, и ще имате непрестанен поток от потребители, които ще следят офертите ви и с радост ще се превърнат в лоялни клиенти. 

А ние в Clientric продължаваме да работим над това да даваме стойност на туризма в България, а на вас желаем през 2018 г. да експериментирате, да внедрявате нови решения, да сте смели и да гоните най-доброто за вашия бизнес и вашите гости!

Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация относно прилагането на нови тенденции HoReCa и всичко свързано с иновациите в туризма, ще се радваме да ви помогнем.

Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно.


Clientric основа Академия за иновации в туризма, с която помагаме безплатно на всички професионалисти в HoReCa сферата да са запознати с най-новите тенденции за дигиталното туристическо развитие. Ето какво споделя нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова: 

„Любовта ми към пътуване из красотите на България, в комбинация с ефективността на дигиталния маркетинг и общата ни визия с Андрей Лилов, управител на Clientric и човек с 15-годишен опит в целия туристически бранш, „роди“ Академията. Като личности, които всеки ден се развиват и работят в тази сфера, вярваме, че това е начина да успеем и допринесем за националния приоритет туризъм – не само на думи. Заедно с екипа ни подбрахме набор от инструменти, които са съвременни, иновативни, базирани на маркетинг, софтуерни и интерактивни решения. Основен фокус ни е да обучим и помогнем на българския туризъм да насочи усилията си към увеличаване на директните резервации чрез правилна маркетинг стратегия, увеличаване на каналите за своята онлайн дистрибуция и изграждане на цялостна дигитална идентичност на своя бранд. Резултатите показват до 30% увеличаване на приходите на туристическите обекти с този подход. Мечтаем да видим по-големия % от българския туризъм да показва подобни резултати. Тогава ще сме изпълнили мисията си!“

 

Остави коментар