Научете кои са 5-те умения, които всеки sales мениджър е препоръчително да подобри

sales мениджър

Успешен sales мениджър или просто обикновен търговец?

Ако някога сте се занимавали с продажби, то знаете, че това не е за хора със слаби сърца.  Затова в нашия екип сме подбрали хора, които са със силни и издръжлива сърца. В днешно време няма особено значение дали продавате обувки, чисто нов апартамент или пък се опитвате да продадете идеята си на инвеститори.  Най-важното нещо е  да грабнете вниманието на аудиторията. В тези ситуации е нужно да вдъхвате увереност, да сте изпълнени с ентусиазъм и най-важното – да имате уменията да продавате. Нека си признаем, че не всеки от нас има тези качества.

Има една поговорка: „Продавач се ражда, а не се става“. Е всъщност не е така! Несъмнено се изисква талант, но с много труд и усилия всеки един от нас може да придобие уменията на добрия продавач.

Ние знаем какво е необходимо, за да бъдете добър sales мениджър и днес ще ви разкрием кои са точно тези компетенции, за да може да ги усъвършенства и да бъде успешен на пазара.

sales мениджър

 

Разберете от какво наистина се нуждаят хората

Отделете от своето време, за да разберете от какво се нуждаят хората, на които предлагате продукта си. Ако имате изключителни умения в продажбите, вие ще знаете, че собственик на квартално магазинче не би се нуждал от продукт като Digital Signage, защото не му е нужноНо ако предложите същата оферта на хотел, който иска да показва новите си горещи промоции и същевременно да повиши продажбите си, то вероятността да  продадете този продукт е голяма.

В България има много хотели, които предлагат офертите си през различни дистрибуционни канали. Управлявайки ръчно онлайн каналите за резервации обаче се отнеме доста от времето на служителите, увеличава се рискът от грешки, които струват скъпо и водят до неоптимизирани приходи и печалби. Но ако вие сте добър sales мениджър ще е нужно първо да разберете за съществуващия проблем и след това да предложите решение като Channel Manager, което спестява времето и ресурсите на хотелиерите.

Добрият търговец умее да разбира нуждите на бизнеса и намира подходящото решение за конкретния проблем, предлагайки решение, което ще спести време и ресурси.

Вярвайте в продукта, който предлагате

Основната грешка на повечето търговци е, че не вярват в продукта, който предлагат, а как биха повярвали останалите хора в него? Влагайки вяра, страст и усилия в това, което предлагате, резултатите няма да закъснеят.

Във видеото по-долу сме ви подготвили специално интервю. Ще ви покажем нашите sales мениджъри Дечо Дечев и Андрей Лилов, които имат дългогодишен опит в сферата на туризма и търговията и умеят да се забавляват. Поставили са си за цел да оптимизират процесите в HoReCa сферата, предлагайки различни иновативни инструменти (вече сме ги разглеждали в академията, а за най-любознателните от вас, ето още полезна информация за Booking Engine и Channel Manager).

Всеки успешен sales мениджър е добър слушател

Много хора си мислят, че за да са добри търговци е важно да приказват много. Хората с добри умения в sales сферата знаят, че те имат само две уши и една уста, така че това е една доста добра причина да слушат повече, отколкото да говорят. Тези хора задават правилните въпроси и се вслушват в отговорите на всеки един от тях много внимателно.

За да бъдете успешен Sales мениджър е важно да бъдете активен слушател. Интересувайте се от това, което хората се опитват да ви кажат.

А какво правят най-добрите търговци? Те не просто продават, а изследват съзнанието на хората, които стоят пред тях. Те се опитват да се поставят в обувките на клиента и да погледнат през неговите очи. След като разберат какви са нуждите и целите на конкретния човек, те му предлагат решението, от което наистина се нуждае.

Създайте доверие между вас и човека, на когото предлагате конкретния продукт

Най-силното оръжие на добрите търговци е възможността да изградят доверие между тях и купувача.

Хората купуват или сключват сделка, когато в лицето на sales мениджъра могат да припознаят верен консултант. Дори когато влезете в кварталния магазин, за продавача е важно да вдъхва доверие, което се изгражда постепенно. Така вероятността да се върнете отново в същия магазин е много по-голяма.

А как да изградите подобно доверие, когато продавате?

  • Не предлагайте решения, които не са в интерес на купувача;
  • Не обещавайте неща, които не можете да доставите/изпълните;
  • Представяйте точно характеристиките и предимствата на продукта;
  • Давайте обещания и ги спазвайте;
  • Споделете реални казуси/примери от практиката ви.

sales маниджър

Бъдете упорити и постоянни в действията си

Едно от най-важните качества, от които се нуждаете, за да бъдете успешен sales мениджър, е постоянството.

Голяма част от сделките не се финализират поради това, че търговците се отказват прекалено лесно, когато потенциалните им клиенти не реагират. Успешните търговци не очакват да продават още при първия контакт с клиент, когото са поканили на среща. За тях е важно да изградят доверие с него и да разберат повече за бизнеса му.

Това означава да бъдете постоянни в телефонните си обаждания, имейли и дори лични срещи с потенциалните ви купувачи, защото колкото повече стоите в съзнанието им, толкова по-голям е шансът да завършите отношенията ви със сделка.

sales мениджър

Ключът към това да се превърнете в добър търговец е да не се отказвате никога, приемайки най-сложния казус с клиент за предизвикателство.

Ако сте изгледали видеото по-горе, значи вече сте видяли как се справиха нашите sales мениджъри с въпроса „Как ще обясниш на малко дете какво е Sales, с едно изречение?“. Последният ни съвет е винаги да може да обясните продукта/идеите си на малко дете. Така всъщност ще намерите най-точните думи, чрез които да продатете. А какво е Sales за вас, с едно изречение?

Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване , ако ви е по-удобно. ?


Clientric основа Академия за иновации в туризма, с която помагаме безплатно на всички професионалисти в HoReCa сферата да са запознати с най-новите тенденции за дигиталното туристическо развитие. Ето какво споделя нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова:

„Любовта ми към пътуване из красотите на България, в комбинация с ефективността на дигиталния маркетинг и общата ни визия с Андрей Лилов, управител на Clientric и човек с 15-годишен опит в целия туристически бранш, „роди“ Академията. Като личности, които всеки ден се развиват и работят в тази сфера, вярваме, че това е начинът да успеем и допринесем за националния приоритет туризъм – не само на думи. Заедно с екипа ни подбрахме набор от инструменти, които са съвременни, иновативни, базирани на маркетинг, софтуерни и интерактивни решения. Основен фокус ни е да обучим и помогнем на българския туризъм да насочи усилията си към увеличаване на директните резервации чрез правилна маркетинг стратегия, увеличаване на каналите за своята онлайн дистрибуция и изграждане на цялостна дигитална идентичност на своя бранд. Резултатите показват до 30% увеличаване на приходите на туристическите обекти с този подход. Мечтаем да видим по-големия % от българския туризъм да показва подобни резултати. Тогава ще сме изпълнили мисията си!“

Остави коментар