Равносметка в хотелиерския бизнес

хотелиерски бизнес

Декември дойде неусетно, а с него и времето за бърза равмосметка, ако имате хотелиерски бизнес

След като летният сезон свърши, може би е време за кратка почивка (поне при летните хотели). Но дали времето преди следващия сезон е наистина почивка?

Обикновено за хотелиерите е трудно да определят кога трябва да започнат цялостната подготовка за даден сезон и често се случва да търсят решения за бизнеса си месец или дори две седмици преди стартиране на усърдната работа. Това обикновено води до не толкова качествени резултати. Ето защо ще ви помогнем, като ви зададем няколко въпроса, които обобщават различни ситуации в хотелите. А дали сезонът е бил успешен, кое е това, което му е попречило да бъде такъв и има ли нещо, което да се подобри за следващия според вас, очакваме да ни кажете вие! ?

Хотелиерският бизнес не е лесна задача и определено е за хора, които са готови да експериментират и да внедряват нови решения, защото както всеки един бизнес и хотелиерският се развива с бързи темпове. Именно чрез различаването от конкуренцията може да имате повече резервации и повече приходи. Тайната на всеки успешен хотел в България се крие в поставянето на добри основи. А днес целим да ви насочим именно към тях. Нека започнем краткото обобщение:

Уебсайтът – прозорецът на всеки хотел

хотелиерски бизнес

Имате ли Booking Engine? Лесно ли резервират потребителите? Знаете ли каква е тяхната потребителска пътека? Сайтът има ли нужда от редизайн и нови функционалности? А текстовете? Описали ли сте всички удобства и услуги в хотела, хората често ли ви питат едни и същи въпроси? Оптимизираният хотелски уебсайт помага на днешния потребител да се ориентира бързо и да направи резервация само с няколко клика без почти никакви усилия. Сайт, в който има достоверна и добре поднесена информацияснимков материал и видео със сигурност ще направи добро впечатление на потребителите и бъдещите гости на хотела. Голяма част от хотелите в България не обръщат достатъчно внимание на уебсайтовете си, а това е първата стъпка към спечелване на нов клиент.

Вашият хотел в онлайн пространството

Присъствате ли във важните за вас социални мрежи и можете ли да определите сами къде е нужно да имате бизнес профили? Отразихте ли навреме отварянето на обекта за сезона? Създадохте ли събитие във Facebook? А пускате ли периодично видеа и нови снимки? Проверявате ли как излизате при търсене на резултати в Google? Използвате ли Google My Business? A Google AdWords кампании? Това са само малка част от въпросите, свързани с вашето правилно онлайн позициониране, оптимизиране и рекламиране. Преди всичко, нашият съвет е винаги да имате конкретни цели, които да гоните чрез всяко едно съобщение, пост и реклама, която правите.

А визиите? Вашата идентичност е ценна за успеха на хотелиерския ви бизнес. Хората асоциират по цветове, по спомени, по виждане на рекламите ви. Бъдете винаги крачка пред конкурентите. Планирането на онлайн активности и доверяването на маркетинг агенция с опит в сферата също би ви помогнало много. Разбира се, има едно важно уточнение – всичко това е добре да се случи минимум 3-6 месеца преди започване на сезона при стартирана маркетинг стратегия и ако желаете да гоните високи резултати, продуктивност и възвращаемост на инвестицията.

Онлайн репутацията на хотела

хотелиерски бизнес

Имате ли Booking, Tripadvisor, Trivago или Holiday Check профил? Следите ли рейтингите си в OTA каналите? Отговаряте ли на всяко едно ревю? А колко често? Правите ли месечен анализ на всички негативни ревюта и основните проблемни точки в тях? Отразявате ли ревютата и предавате ли на мениджмънта информация как се чувстват гостите в хотела?

Без значение дали имате добро или лошо ревю, винаги е добре гостите да получават отговор от вас. В работата ни с хотели имаме много примери как ядосаните гости веднага променят тона и отношението си, дори често се случва да изтриват негативните коментари, благодарение на вниманието, човешкия отговор и признанието на грешки, ако има такива. Най-сладката „печалба“ обаче си остава резервация отново от същия недоволен гост, който дава втори шанс да се спечели като доволен такъв. ? По-доброто управление на онлайн репутацията на хотела е ключ към изцяло запълване на капацитета на хотела за следващия сезон. Тези хитринки работят изцяло, когато отново има определена стратегия за водене на комуникация с потребителите – както онлайн, така и офлайн.

Дублирани резервации

Имахте ли дублирани резервации, а проблем с наличностите? Имаме доста примери от практиката особено с нови хотели, когато тази криза на overbooking-a (наричаме я така, защото е криза в истинския смисъл на думата) е причина голяма част от гостите да не се върнат никога повече в хотела.

Тук има два момента – първо – да направите всичко по силите си да не се стига до такъв тип резервации и второ, ако това все пак се случи, да знаете как да се държите с гостите и какво да им предложите като вариант, за да се върнат при вас отново (а защо не дори и да ви препоръчат). При вариант номер едно най-удачно и работещо за хотела е да се използват различни софтуери. Такъв тип е Каналния мениджър, чрез който ефективно могат да се управляват OTA канали в реално време – всички наличности за каналите, управляват се цени по периоди, различни промоции, резервации. Дузина хотели се възползват всяка година от плюсовете на подобни софтуери, които предлагат различни интеграции с PMS. Препоръчваме ви горещо да прочетете „Какво е канален мениджър“, ако все още не сте запознати с този софтуер,  а за всички останали имаме приятна изненада – две нови интеграции с Eltour95 и Oracle’s Opera PMS. Бъдещето е все по-светло и в нашия хотелиерски бизнес! ?

Качествени кадри

ravnosmetka

Получавате ли ревюта, че на рецепция се държат грубо, не се усмихват и не са отзивчиви при възникнал казус? А че сервитьорите са бавни и невъзпитани? Това са най-честите оплаквания в почти всеки хотел и да си признаем – глад за кадри има във всяка една сфера! Обърнахме специално внимание на темата за продуктивността на персонала в хотела преди време в онлайн академията ни за Иновации в туризма, защото знаем, че това е нещо, което вълнува хотелиерите. Това е TOP дискусия, защото всеки един служител представлява хотела ви във всеки един момент. Ако има повече усмихнати служители, ще има и повече доволни гости!

Бюджет за активности

След като приключихте сезона, доволни ли сте от резултата? Какви са приходите? А разходите? Задавате ли си въпроса как бихте могли да оптимизирате следващия сезон, за да има повече печалба? Важно за всеки хотелиер е да осъзнае, че намирайки най-качествената маркетинг агенция и доверявайки се на експертизата на екип с дългогодишен опит в сферата, ще може да постигне голяма възвращаемост на инвестицията (ROI). Бюджетът, който хотелите са склонни да вложат в маркетинг, варира спрямо възможностите и големината на хотела, но най-често в началото всеки един хотелиер е скептичен за по-голямо вложение. Тук ви караме да отговорите на два важни въпроса: „Каква цел искате да постигнете този сезон?“, както и „Какви ресурси сте склонни да вложите?“, защото има силна пропорционалност между тях. Усилената работа не спира след всеки сезон, а напротив – за вас водещ мотив е да предлагате най-добрите хотелиерски услуги и да бъдете символ на такива.

Надяваме се, че ви е било интересно да минете през нашия малък „Въпросник за успешния хотелиер“ и умело да планирате нужното за следващия сезон. Не забравяйте, че най-добрите хотели в света прегръщат с две ръце иновациите, новите софтуери, качественото обслужване и предлагат не просто 5-звездни хотели, но 5-звездни услуги и преживяване!

хотелиерски бизнес

Ако имате нужда от допълнителни пояснения и безплатна консултация относно добрата равносметка в хотелиерския бизнес и всичко свързано с иновациите в туризма, ще се радваме да ви помогнем.

Ето тук можете да намерите усмивките на „зелените вратовръзки“ на Clientric: 0888599076 или 02/444 99 07, имейл office[at]clientric.bg или изпратете запитване, ако ви е по-удобно. ?


Clientric основа Академия за иновации в туризма, с която помагаме безплатно на всички професионалисти в HoReCa сферата да са запознати с най-новите тенденции за дигиталното туристическо развитие. Ето какво споделя нашият маркетинг мениджър Катя Тодорова:

„Любовта ми към пътуване из красотите на България, в комбинация с ефективността на дигиталния маркетинг и общата ни визия с Андрей Лилов, управител на Clientric и човек с 15-годишен опит в целия туристически бранш, „роди“ Академията. Като личности, които всеки ден се развиват и работят в тази сфера, вярваме, че това е начинът да успеем и допринесем за националния приоритет туризъм – не само на думи. Заедно с екипа ни подбрахме набор от инструменти, които са съвременни, иновативни, базирани на маркетинг, софтуерни и интерактивни решения. Основен фокус ни е да обучим и помогнем на българския туризъм да насочи усилията си към увеличаване на директните резервации чрез правилна маркетинг стратегия, увеличаване на каналите за своята онлайн дистрибуция и изграждане на цялостна дигитална идентичност на своя бранд. Резултатите показват до 30% увеличаване на приходите на туристическите обекти с този подход. Мечтаем да видим по-големия % от българския туризъм да показва подобни резултати. Тогава ще сме изпълнили мисията си!“

 

 

 

Остави коментар